"אם לקוח לא מסכים איתי, האחריות היא עליי. אסביר שוב ושוב כדי שהוא יבין ויישן טוב בלילה"
אור אהרוני. צילום: יונה הצלם
שם: אור אהרוני
תפקיד: מנכ"ל משותף ב-AInvest חברת תכנון פיננסי
מקום מגורים: פרדסיה
מצב משפחתי: נשוי + 2
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים (התמחות במימון) + רישיון סוכן ביטוח פנסיוני + מתכנן פרישה
ניסיון תעסוקתי: ניסיון של כ-11 שנים בתחום הביטוח הפנסיוני ובעולם ההשקעות, לרבות תפקידי אנליזה, שיווק וניהול כספים עבור משקיעים פרטיים וחברות.
אחד החלומות הגדולים של אור אהרוני הוא לראות סוכנים פיננסיים צעירים שהוא חונך, עומדים על הרגליים בזכות עצמם. בראיון לביזפורטל הוא מספר איך הגיע לתחום בזכות סבתא שלו, מה מרגישים כשמקבלים הזמנה לחתונה של הבן של הלקוחות, מה הוא עונה לאלה ששואלים אותו כמה השירות שלו עולה, ולמה הוא מייעץ לסוכנים בתחילת הדרך להתחיל הכי חזק שאפשר. צפו בראיון המלא:
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים.
- 8.ממליץ בחום (ל"ת)גל גבע 29/10/2024 15:43הגב לתגובה זו
- 7.יורם ברנשטיין 13/09/2024 02:21הגב לתגובה זובהתחלה הייתי סקפטי בפגישתנו הראשונה,לאחר מכן הבנתי שאני בידיים הכי טובות שאפשר!
- 6.אבנר נחמיאס 26/03/2024 11:27הגב לתגובה זותותח
- 5.אלעד 24/03/2024 16:41הגב לתגובה זונשמע מקצועי , השארתי פרטים באתר נא חזרו אלי
- 4.בחור ישר ומקצועי (ל"ת)דניאל גיבלי 24/03/2024 16:12הגב לתגובה זו
- 3.אור מלווה אותי בשלוש השנים האחרונות, מקצוען אמיתי! (ל"ת)דורון כהן 24/03/2024 15:23הגב לתגובה זו
- 2.דורון כהן 24/03/2024 15:22הגב לתגובה זותודה על השירות המסור.
- 1.עירית 24/03/2024 13:23הגב לתגובה זוהחיסכון לפנסיה זו ההונאה הכי גדולה של עולם הכספים. רק חברות הביטוח והפיננסים מרוויחים ממנו

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".