ניידת משטרה מעצר
צילום: דוברות המשטרה

אחרי המעצר: תלונה לפרקליטות המדינה נגד יונתן פולק מ"הארץ"

עובד העיתון שנעצר אמש פרסם טור דעה אשר בגרסתו המקורית קרא לעבור על החוק, ועורר את חמתם של עמית סגל ושמעון ריקלין. הבוקר הגיש נגדו ארגון "עד כאן" תלונה למשנה לפרקליט המדינה 
עינת שחק | (5)
אמש (יום ב') דווח ב"אייס" כי עובד עיתון הארץ ופעיל השמאל יונתן פולק נעצר במשרדי מערכת העיתון על ידי שוטרים סמויים. ארגון הימין "עד כאן" הגישו נגד פולק קובלנה פלילית ב-2018 בשל תקיפת חיילים, לכאורה, במהלך הפגנות מחאה בנעלין, נבי סאלח ובילעין. פולק לא התייצב לדיונים בעניינו, ועל כן הוצא נגדו צו הבאה. אולם בכך לא תמה הפרשה. שעות ספורות לאחר המעצר התפרסם באתר הארץ טור פרי עטו של פולק תחת הכותרת "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט". באתר התפרסמה גרסה אשר הסתיימה במילים: "מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום. כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". מאוחר יותר שונה המשפט האחרון בטור הקורא להפרת החוק, והטור הסתיים כך: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולצעוד בעקבותיהם". גרסה זו היא גם שהופיעה בגרסה המודפסת של העיתון. אלא שהגרסה המקורית לא נעלמה מעיניהם של אנשי הימין. כך למשל צייץ עמית סגל בצירוף צילום מסך מהטור:    והבוקר שמעון ריקלין צייץ:  בתגובה, השיב לו מו"ל העיתון, עמוס שוקן, כי "נעשה במערכת איזה שינוי בשיטת העבודה בדיוק בימים אלה וכתוצאה מכך קרו שני טקסטים שונים".    ריקלין לא הרפה ושאל את שוקן בתגובה בטוויטר "האם אתה מתנער מהקריאה לחצות את הקווים, לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים?". לכך השיב שוקן "אני מתנגד לאלימות". מלבד ההדים התקשורת, ארגון הימין "עד כאן" אף הגדיל ונקט בצעד משפטי מול פולק. בעקבות הטור הגיש עו"ד צור פלק מהארגון תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה כנגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל. לדברי הארגון "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים המסיתים לפגיעה ואף לניסיון לרצח חיילי צה"ל יוכלו לפרסם את קריאתם הנלוזה והמסוכנת בפומבי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יעקב 09/01/2020 00:23
    הגב לתגובה זו
    לכל הקיצונים מהשמאל השפל ובוגד .תעזבו לגרמניה .נבלות מצחינות
  • 4.
    איש 08/01/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    טחנות הצדק נזונות מרוח האג'נדה מתאים - חוקרים , לא מתאים - גונזים מורחים מטייחים . תחי האג'נדה !!
  • 3.
    אילן 08/01/2020 01:11
    הגב לתגובה זו
    האם אירגון עד כאן שלח לעצור גם את תושבי יצהר אשר פגעו בחיילי צהל וברכוש צהל
  • 2.
    אל דאגה, לא יעשו לו כלום. הוא מהצד הנכון! (ל"ת)
    עובדה 07/01/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם חוקן צריך לעמוד לדין פלילי. הסתיר את המחבל (ל"ת)
    מחבל 07/01/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.