אחרי המעצר: תלונה לפרקליטות המדינה נגד יונתן פולק מ"הארץ"
והבוקר שמעון ריקלין צייץ:הסתה לאלימות (תיקון מס' 66) 144ד2. (א) המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו (בסעיף זה – פרסום מסית), ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות, דינו – מאסר חמש שנים. pic.twitter.com/yPCAoHiOMw
— עמית סגל Amit Segal (@amit_segal) January 7, 2020
בתגובה, השיב לו מו"ל העיתון, עמוס שוקן, כי "נעשה במערכת איזה שינוי בשיטת העבודה בדיוק בימים אלה וכתוצאה מכך קרו שני טקסטים שונים".עמוס שוקן מגבה בראיון לקול היהודי את מאמרו של פולק לעבור על החוק, להסית, לנהוג באלימות, לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים. אז מהיום כשאתם קוראים בהארץ על חוק או שלטון החוק תדעו שמדובר בחוק שמיועד לכם. אבל לשוקן לא באמת אכפת מהחוק או שלטון החוק אם זה לא משרת אותו. אדם ערכי בסך הכל
— שמעון ריקלין (@Riklin10) January 7, 2020
ריקלין לא הרפה ושאל את שוקן בתגובה בטוויטר "האם אתה מתנער מהקריאה לחצות את הקווים, לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים?". לכך השיב שוקן "אני מתנגד לאלימות". מלבד ההדים התקשורת, ארגון הימין "עד כאן" אף הגדיל ונקט בצעד משפטי מול פולק. בעקבות הטור הגיש עו"ד צור פלק מהארגון תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה כנגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל. לדברי הארגון "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים המסיתים לפגיעה ואף לניסיון לרצח חיילי צה"ל יוכלו לפרסם את קריאתם הנלוזה והמסוכנת בפומבי".אלון עידן שערך את הטור בפרינט והוציא את השורות הספציפיות הסביר שנעשה במערכת איזה שינוי בשיטת העבודה בדיוק בימים אלה, וכתוצאה מכך קרו שני טקסטים שונים. כאשר עמדו על זה, התאימו את הדיגיטל לפרינט.
— Amos Schocken🇮🇱 (@AmosSchocken1) January 7, 2020
- 5.יעקב 09/01/2020 00:23הגב לתגובה זולכל הקיצונים מהשמאל השפל ובוגד .תעזבו לגרמניה .נבלות מצחינות
- 4.איש 08/01/2020 10:38הגב לתגובה זוטחנות הצדק נזונות מרוח האג'נדה מתאים - חוקרים , לא מתאים - גונזים מורחים מטייחים . תחי האג'נדה !!
- 3.אילן 08/01/2020 01:11הגב לתגובה זוהאם אירגון עד כאן שלח לעצור גם את תושבי יצהר אשר פגעו בחיילי צהל וברכוש צהל
- 2.אל דאגה, לא יעשו לו כלום. הוא מהצד הנכון! (ל"ת)עובדה 07/01/2020 21:34הגב לתגובה זו
- 1.גם חוקן צריך לעמוד לדין פלילי. הסתיר את המחבל (ל"ת)מחבל 07/01/2020 16:22הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
