ניידת משטרה מעצר
צילום: דוברות המשטרה

אחרי המעצר: תלונה לפרקליטות המדינה נגד יונתן פולק מ"הארץ"

עובד העיתון שנעצר אמש פרסם טור דעה אשר בגרסתו המקורית קרא לעבור על החוק, ועורר את חמתם של עמית סגל ושמעון ריקלין. הבוקר הגיש נגדו ארגון "עד כאן" תלונה למשנה לפרקליט המדינה 
עינת שחק | (5)
אמש (יום ב') דווח ב"אייס" כי עובד עיתון הארץ ופעיל השמאל יונתן פולק נעצר במשרדי מערכת העיתון על ידי שוטרים סמויים. ארגון הימין "עד כאן" הגישו נגד פולק קובלנה פלילית ב-2018 בשל תקיפת חיילים, לכאורה, במהלך הפגנות מחאה בנעלין, נבי סאלח ובילעין. פולק לא התייצב לדיונים בעניינו, ועל כן הוצא נגדו צו הבאה. אולם בכך לא תמה הפרשה. שעות ספורות לאחר המעצר התפרסם באתר הארץ טור פרי עטו של פולק תחת הכותרת "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט". באתר התפרסמה גרסה אשר הסתיימה במילים: "מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום. כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". מאוחר יותר שונה המשפט האחרון בטור הקורא להפרת החוק, והטור הסתיים כך: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולצעוד בעקבותיהם". גרסה זו היא גם שהופיעה בגרסה המודפסת של העיתון. אלא שהגרסה המקורית לא נעלמה מעיניהם של אנשי הימין. כך למשל צייץ עמית סגל בצירוף צילום מסך מהטור:    והבוקר שמעון ריקלין צייץ:  בתגובה, השיב לו מו"ל העיתון, עמוס שוקן, כי "נעשה במערכת איזה שינוי בשיטת העבודה בדיוק בימים אלה וכתוצאה מכך קרו שני טקסטים שונים".    ריקלין לא הרפה ושאל את שוקן בתגובה בטוויטר "האם אתה מתנער מהקריאה לחצות את הקווים, לזרוק בקבוקי תבערה ואבנים?". לכך השיב שוקן "אני מתנגד לאלימות". מלבד ההדים התקשורת, ארגון הימין "עד כאן" אף הגדיל ונקט בצעד משפטי מול פולק. בעקבות הטור הגיש עו"ד צור פלק מהארגון תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה כנגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל. לדברי הארגון "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים המסיתים לפגיעה ואף לניסיון לרצח חיילי צה"ל יוכלו לפרסם את קריאתם הנלוזה והמסוכנת בפומבי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יעקב 09/01/2020 00:23
    הגב לתגובה זו
    לכל הקיצונים מהשמאל השפל ובוגד .תעזבו לגרמניה .נבלות מצחינות
  • 4.
    איש 08/01/2020 10:38
    הגב לתגובה זו
    טחנות הצדק נזונות מרוח האג'נדה מתאים - חוקרים , לא מתאים - גונזים מורחים מטייחים . תחי האג'נדה !!
  • 3.
    אילן 08/01/2020 01:11
    הגב לתגובה זו
    האם אירגון עד כאן שלח לעצור גם את תושבי יצהר אשר פגעו בחיילי צהל וברכוש צהל
  • 2.
    אל דאגה, לא יעשו לו כלום. הוא מהצד הנכון! (ל"ת)
    עובדה 07/01/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם חוקן צריך לעמוד לדין פלילי. הסתיר את המחבל (ל"ת)
    מחבל 07/01/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.