
היעד הבא של פייסבוק: תרחיב אפשרויות פרסום במנוע החיפוש
לאחר חצי שנה של פיילוט מוגבל בהיקפו עם מספר מפרסמים בקטגוריות נבחרות, פייסבוק צפויה לקחת את הפרסום במנוע החיפוש שלה לשלב הבא. בדצמבר 2018 פייסבוק החלה בניסוי מערכות כשאפשרה למפרסמים משוק הרכב והקמעונאות להריץ מודעות פרסום בתוצאות החיפוש ובמרקט-פלייס. לאחרונה מעגל המפרסמים שבידיהם האופציה להעלות מודעות מבוססות חיפוש הורחב.
על פי דיווחים בעולם, מפרסמים רבים נחשפו בשבוע האחרון לכלי הפרסום החדש, שהוצג לראשונה לפני כ-7 שנים ומאז נכנס "להקפאה" והושהה. למרות הרחבת מעגל המפרסמים, הכלי החדש עדיין מוגבל ומוצג כעת למפרסמים משוק הקמעונאות, רכב ואי-קומרס בארה"ב.
הפרסומות יופיעו לצד מילות חיפוש מעולמות התוכן החופפים לשוק שבו פועלים המפרסמים. נכון לעכשיו למפרסמים אין את חופש הפעולה המלא לבחור ולרכוש מילים ו/או מונחים עבור קמפיין חיפוש. פורמט הפרסומת מזכיר את פרסומות הפיד הקיימות כיום וכולל כותרת, תמונה וטקסט לצד גילוי על כך שמדובר בפרסומת ממומנת.
כך זה נראה בעמוד פייסבוק של מפרסם (צילום מסך מהטוויטר של סטיבן ג'ונס, יועץ שיווק ב-Door4)
הכניסה המחודשת של פייסבוק לפרסומות מבוססות חיפוש היא איתות ישיר ליריבתה הענקית בשוק הפרסום הדיגיטלי בעולם - גוגל. מאז הקמתה ועד היום, ענקית החיפוש רושמת שורות רווח חסרות תקדים מפרסום במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. גם מי שהפכה לשחקן השלישי בפרסום הדיגיטלי העולמי - אמזון - עושה זאת באמצעות פרסום במנוע החיפוש שלה, בה הגולשים תרים אחר מוצרים לרכישה כשהם כבר בשלב "הארנק הפתוח" ומהווים מטרה נוחה עבור מפרסמים.
על פי דיווח של אתר TechCrunch לפני שנה, פייסבוק לא תאפשר פרסומות וידאו מבוססות חיפוש ובנוסף לא תציע את האפשרות לדסקטופ אלא למובייל בלבד. בשנת 2016 דיווחה פייסבוק כי היא מנטרת במערכותיה כ-2 מיליארד חיפושים ביום כך שבבסיסו מדובר בפוטנציאל רב עבור החברה, שכבר לפני כשנתיים הצהירה בעצמה שהפיד הממוצע בפייסבוק מגיע לרוויה כמעט מוחלטת מבחינת פרסום, והאינסטגרם אף הוא צועד לאותו הכיוון.
עם זאת, הפרסום מבוסס החיפוש של פייסבוק צפוי להוות כלי משלים לקמפיין פרסום, מה שאומר שמפרסמים לא יוכלו לצאת בקמפיין מבוסס חיפוש בלבד, אלא רק כחלק מקמפיין שכולל גם מודעות בפיד.