היעד הבא של פייסבוק: תרחיב אפשרויות פרסום במנוע החיפוש

מה שעובד לגוגל יעבוד גם ליריבה? מפרסמים לא יוכלו לרכוש פרסום לפי מילים מדויקות אלא רק לפי התאמה לחיפוש גולשים. הקמפיין לא יהיה עצמאי אלא השלמה לקמפיין מודעות בפיד
משה בנימין |

לאחר חצי שנה של פיילוט מוגבל בהיקפו עם מספר מפרסמים בקטגוריות נבחרות, פייסבוק צפויה לקחת את הפרסום במנוע החיפוש שלה לשלב הבא. בדצמבר 2018 פייסבוק החלה בניסוי מערכות כשאפשרה למפרסמים משוק הרכב והקמעונאות להריץ מודעות פרסום בתוצאות החיפוש ובמרקט-פלייס. לאחרונה מעגל המפרסמים שבידיהם האופציה להעלות מודעות מבוססות חיפוש הורחב.  

על פי דיווחים בעולם, מפרסמים רבים נחשפו בשבוע האחרון לכלי הפרסום החדש, שהוצג לראשונה לפני כ-7 שנים ומאז נכנס "להקפאה" והושהה. למרות הרחבת מעגל המפרסמים, הכלי החדש עדיין מוגבל ומוצג כעת למפרסמים משוק הקמעונאות, רכב ואי-קומרס בארה"ב.

הפרסומות יופיעו לצד מילות חיפוש מעולמות התוכן החופפים לשוק שבו פועלים המפרסמים. נכון לעכשיו למפרסמים אין את חופש הפעולה המלא לבחור ולרכוש מילים ו/או מונחים עבור קמפיין חיפוש. פורמט הפרסומת מזכיר את פרסומות הפיד הקיימות כיום וכולל כותרת, תמונה וטקסט לצד גילוי על כך שמדובר בפרסומת ממומנת.

כך זה נראה בעמוד פייסבוק של מפרסם (צילום מסך מהטוויטר של סטיבן ג'ונס, יועץ שיווק ב-Door4)

הכניסה המחודשת של פייסבוק לפרסומות מבוססות חיפוש היא איתות ישיר ליריבתה הענקית בשוק הפרסום הדיגיטלי בעולם - גוגל. מאז הקמתה ועד היום, ענקית החיפוש רושמת שורות רווח חסרות תקדים מפרסום במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. גם מי שהפכה לשחקן השלישי בפרסום הדיגיטלי העולמי - אמזון - עושה זאת באמצעות פרסום במנוע החיפוש שלה, בה הגולשים תרים אחר מוצרים לרכישה כשהם כבר בשלב "הארנק הפתוח" ומהווים מטרה נוחה עבור מפרסמים.  

על פי דיווח של אתר TechCrunch לפני שנה, פייסבוק לא תאפשר פרסומות וידאו מבוססות חיפוש ובנוסף לא תציע את האפשרות לדסקטופ אלא למובייל בלבד. בשנת 2016 דיווחה פייסבוק כי היא מנטרת במערכותיה כ-2 מיליארד חיפושים ביום כך שבבסיסו מדובר בפוטנציאל רב עבור החברה, שכבר לפני כשנתיים הצהירה בעצמה שהפיד הממוצע בפייסבוק מגיע לרוויה כמעט מוחלטת מבחינת פרסום, והאינסטגרם אף הוא צועד לאותו הכיוון. 

עם זאת, הפרסום מבוסס החיפוש של פייסבוק צפוי להוות כלי משלים לקמפיין פרסום, מה שאומר שמפרסמים לא יוכלו לצאת בקמפיין מבוסס חיפוש בלבד, אלא רק כחלק מקמפיין שכולל גם מודעות בפיד. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.