פייסבוק
צילום: iStock

היעד הבא של פייסבוק: תרחיב אפשרויות פרסום במנוע החיפוש

מה שעובד לגוגל יעבוד גם ליריבה? מפרסמים לא יוכלו לרכוש פרסום לפי מילים מדויקות אלא רק לפי התאמה לחיפוש גולשים. הקמפיין לא יהיה עצמאי אלא השלמה לקמפיין מודעות בפיד
משה בנימין |

לאחר חצי שנה של פיילוט מוגבל בהיקפו עם מספר מפרסמים בקטגוריות נבחרות, פייסבוק צפויה לקחת את הפרסום במנוע החיפוש שלה לשלב הבא. בדצמבר 2018 פייסבוק החלה בניסוי מערכות כשאפשרה למפרסמים משוק הרכב והקמעונאות להריץ מודעות פרסום בתוצאות החיפוש ובמרקט-פלייס. לאחרונה מעגל המפרסמים שבידיהם האופציה להעלות מודעות מבוססות חיפוש הורחב.  

על פי דיווחים בעולם, מפרסמים רבים נחשפו בשבוע האחרון לכלי הפרסום החדש, שהוצג לראשונה לפני כ-7 שנים ומאז נכנס "להקפאה" והושהה. למרות הרחבת מעגל המפרסמים, הכלי החדש עדיין מוגבל ומוצג כעת למפרסמים משוק הקמעונאות, רכב ואי-קומרס בארה"ב.

הפרסומות יופיעו לצד מילות חיפוש מעולמות התוכן החופפים לשוק שבו פועלים המפרסמים. נכון לעכשיו למפרסמים אין את חופש הפעולה המלא לבחור ולרכוש מילים ו/או מונחים עבור קמפיין חיפוש. פורמט הפרסומת מזכיר את פרסומות הפיד הקיימות כיום וכולל כותרת, תמונה וטקסט לצד גילוי על כך שמדובר בפרסומת ממומנת.

כך זה נראה בעמוד פייסבוק של מפרסם (צילום מסך מהטוויטר של סטיבן ג'ונס, יועץ שיווק ב-Door4)

הכניסה המחודשת של פייסבוק לפרסומות מבוססות חיפוש היא איתות ישיר ליריבתה הענקית בשוק הפרסום הדיגיטלי בעולם - גוגל. מאז הקמתה ועד היום, ענקית החיפוש רושמת שורות רווח חסרות תקדים מפרסום במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. גם מי שהפכה לשחקן השלישי בפרסום הדיגיטלי העולמי - אמזון - עושה זאת באמצעות פרסום במנוע החיפוש שלה, בה הגולשים תרים אחר מוצרים לרכישה כשהם כבר בשלב "הארנק הפתוח" ומהווים מטרה נוחה עבור מפרסמים.  

על פי דיווח של אתר TechCrunch לפני שנה, פייסבוק לא תאפשר פרסומות וידאו מבוססות חיפוש ובנוסף לא תציע את האפשרות לדסקטופ אלא למובייל בלבד. בשנת 2016 דיווחה פייסבוק כי היא מנטרת במערכותיה כ-2 מיליארד חיפושים ביום כך שבבסיסו מדובר בפוטנציאל רב עבור החברה, שכבר לפני כשנתיים הצהירה בעצמה שהפיד הממוצע בפייסבוק מגיע לרוויה כמעט מוחלטת מבחינת פרסום, והאינסטגרם אף הוא צועד לאותו הכיוון. 

עם זאת, הפרסום מבוסס החיפוש של פייסבוק צפוי להוות כלי משלים לקמפיין פרסום, מה שאומר שמפרסמים לא יוכלו לצאת בקמפיין מבוסס חיפוש בלבד, אלא רק כחלק מקמפיין שכולל גם מודעות בפיד. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.