המפרסמים נגד העלאת מחירי הפרסום ברשת וקשת: "דואופול"
ימים בודדים לאחר המיזוג בין רשת לערוץ עשר ומעבר ל-2 ערוצים מסחריים ועל רקע עליית מחירי הפרסום ב-2 הערוצים בהיקף של כ-10%-15%, איגודי השיווק והפרסום נעמדים על הרגליים האחוריות ומנסים לבלום את המגמה. הבוקר (יום א') שיגרו האיגודים המייצגים את המפרסמים ואת משרדי הפרסום, מכתב לשר התקשורת, איוב קרא ולממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין במחאה על העלאת מחירי הפרסום באופן חד צדדי של שני הערוצים המסחריים.
במכתב לשר ולממונה כתבו אנשי האיגודים כי "בימים האחרונים, עם מיזוג הערוצים והופעתם של 2 ערוצים מרכזיים בשוק הטלוויזיה המסחרית, אנו עדים לתופעה מדאיגה ,ואנו קוראים לכם לתת עליה את הדעת בהקדם האפשרי. מתברר ש-2 הערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13 עשו שימוש נמהר במיזוג, והודיעו למשווקים ולפרסומאים, באופן חד צדדי וכמעט בו זמנית, על העלאת מחירים משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הפרסום בטלוויזיה. מדובר בשיעור העלאה מופרז שאינו תואם את נתוני ותנאי השוק".
"העלאה זו מהווה פגיעה קשה בקרב החברות המשווקות והמפרסמות, ובמידה ולא תרוסן היא אף תגרום בהמשך לעלייה ביוקר המחיה במשק ולהרעת מצבו של הצרכן הסופי. עלויות הפרסום מהוות חלק אינטגרלי מעלויות המוצר, וכל עלייה בהוצאות הפרסום תגולגל מן הסתם למחיר המוצרים שאנו מייצרים ומפרסמים. אנו מודעים למצבם הכספי הקשה של הערוצים אולם הדרך להתמודד עם הפסדים אינה רק באמצעות העלאת מחירים בשיעורים מפליגים שכאלה".
עוד כותבים האיגודים שבראשם עומדים תלמה בירו מטעם איגוד השיווק הישראלי ויגאל בראון מטעם איגוד הפרסום הישראלי, כי "המשווקים והמפרסמים בישראל לא התנגדו מעולם למיזוג בין ערוץ 10 לרשת ואולם אין לפרש את העדר התנגדותנו להסכמה גורפת להעלאת מחירים. ההפך הוא הנכון. במצב שיצר המיזוג אותו אישרתם, ובהיות 2 הערוצים המסחריים אפיק פרסום מרכזי וייחודי, אנו למעשה קהל שבוי בידי הערוצים, ללא יכולת משא ומתן אמיתית. אין אנו טוענים חלילה לקרטליזציה של שוק הטלוויזיה המסחרית, אולם נוצר כאן דואופול חדש, המחייב אתכם שלא לעמוד מנגד אלא להתערב בנושא התערבות דחופה ומיידית".
זועמים וחריפים ככל שיהיו, לאיגוד השיווק הישראלי ולאיגוד הפרסום אין כלי עבודה פרקטיים בידיהם. הרגולציה של הממונה על ההגבלים העסקיים מונעת מהם כל אפשרות ואפילו ברמיזה למתווה מנחה בקרב חבריהם, שלא לדבר על קביעת מדיניות משותפת כלשהי שתפגע שתחרות ובשוק החופשי. שיגור המכתב לא אמור להדיר שינה מעיני קשת ורשת מבחינת אקט כלשהו מצד משרד התקשורת או הממונה.
"לנו על פי חוק אסור להתוות דרך לחברינו או שום דבר שיכול להתפרש כהגבל עסקי" אומרת לאייס תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי. לדבריה "העלאת המחירים נעשתה ממש כמו מחטף".
למרות ששר התקשורת או הממונה על ההגבלים העסקיים לא צפויה להתערב במחירי הפרסום בקשת ורשת, למפרסמים עדיין שמורה היכולת לעשות שריר ולהחליט להקטין את הפרסום בטלוויזיה וכך להבהיר לערוצים שהם לא עוברים על כך בשתיקה.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 2.אפשר גם להוריד עמלות (|) הלקוח והצרכן לא ייפגעו (ל"ת)גלי 21/01/2019 12:13הגב לתגובה זו
- 1.תעברו לשילוט חוצות הרייטינג היחיד שרק עולה (ל"ת)גל 20/01/2019 13:07הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
