הדפסה על חולצות בדפוס רשת

תוכן בחסות |

דפוס רשת או דפוס משי או באנגלית סקרין פרינטינג היא שיטת ההדפסה על טקסטיל וההדפסה על חולצות הוותיקה ביותר שעדיין נמצאת בשימוש כיום.

בשיטה זו משתמשים במסגרת אלומיניום מלבנית עליה נמתחת רשת העשויה פוליאסטר עם חורים קטנים (צפיפות החורים יכולה להשתנות בהתאם לסוג המוצר עליו מדפיסים) על רשת הפוליאסטר שבעבר הייתה עשויה מחוטי משי ומכאן השם דפוס משי מורחים חומר ירוק המעורבב עם חומר צהוב. החומר הירוק הינו אמולסיה כמו חומר שבו עושים שימוש לפיתוח תמונות. והחומר הצהוב הינו "מרגש" הוא הופך את האמולסיה להיות רגישה לאור פלורסנט בהיר

.

לאחר מריחת האמולסיה וייבושה משתמשים בדף מיוחד "מיילר"" עליו מודפסת התמונה / איור אותו רוצים להדפיס על גבי המוצר באמצעות שימוש ב"מקרן" ניתן לחשוף את המיילר לגלופה המרוחה באמולסיה, המקרן מעביר אור בכל מקום מלבד היכן שהמיילר עם הצורה הודפסה. לאחר 3 דקות ניתן לשטוף את הגלופה במיים ואז היכן שהאור היה חסום – כלומר היכן שהיה האיור, האמולסיה הירוקה תישטף ותעלם מן הגלופה

 

לאחר שהגלופה מוקרנת ושטופה וניתן לראות בבירור דרך האמולסיה את ההדפסה שאנו רוצים להדפיס אפשר להרכיב את הגלופה על הקרוסלה ולהתחיל בהדפסה על חולצות

את הגלופה נחבר לקרוסלה בחלק העליון שלה – בחלק התחתון נוכל להניח חולצה עליה נרצה להדפיס

 

 

על הגלופה שלנו נמרח את הצבע הרצוי להדפסה על החולצה ועל ידי שימוש במגב ולחץ נוכל למרוח את הצבע דרך החורים בגלופה על החולצה שלנו

 לאחר שהעברנו צבע יש להוציא את החולצה מהמשטח של הקרוסלה ולהעבירה לתנור כדי שהצבע יוכל להתייבש

                                                                                                                    לאחר שהצבע התייבש החולצה בעצם מוכנה ואפשר להריץ את כל שאר החולצות במהירות – דפוס משי היא שיטה להדפסה על מוצרים מעולה והיא ממשיכה לשרוד ממספר סיבות – היא מאפשרת ליצרן להפיק כמות גדולה מאוד של חולצות במהירות גבוהה – ניתן להפיק במפעל סטנדרטי כ600 חולצות בשעה.

שיטה זו מאוד מאוד חסכונית – חומרי הגלם של דפוס משי הם מאוד זולים והוצאות הספקים בתחום זה הם מזעריים – הדפסה על חולצה בודדת (ללא עלות החולצה) היא לערך 10 אגורות בלבד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

סיבות אלו הם שעוזרות להבין כיצד דפוס משי שרדה כל כך הרבה שנים כשיטה המועדפת להדפסה על חולצות למרות שהמון שיטות מתחרות צצו אך לא הצליחו לספק פתרון להדפסה כמותית במהירות גבוהה ועלויות נמוכות.

דפוס משי – דפוס רשת מודרני – החידושים בתחום ההדפסה

גם לתחום הדפוס משי הטכנולוגיה לא איחרה לבוא – עידן ההדפסה הידני בתחום הדפוס משי שאפיין כל כך את התחום הזה גם הוא התקדם – חברה בפורטוגל בשם אס-רוק, המציאה קרוסלה אוטומטית המאפשרת למגבים שמעבירים את הצבע לעבוד בצורה אוטומטית לחלוטין כלומר כל מה שצריך הבנאדם הוא להלביש את החולצה ולהוריד את החולצה מהקרוסלה עצמה – הקרוסלה האוטומטית הפכה את תחום ההדפסה על חולצות בדפוס משי לתחום הרבה יותר יעיל ומהיר – החסכון בכוח אדם והעלויות שהינן מהות הקידמה הטכנולוגית מאפשרות למפעל שלנו – של מגוון כפר סבא להדפיס באיכויות הגבוהות ביותר שהלקוח יוכל לבקש ובדיוק המקסימלי!

מכונה אוטומטית להדפסה על חולצות של מגוון כפר סבא

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.