הדפסה על חולצות בדפוס רשת
דפוס רשת או דפוס משי או באנגלית סקרין פרינטינג היא שיטת ההדפסה על טקסטיל וההדפסה על חולצות הוותיקה ביותר שעדיין נמצאת בשימוש כיום.
בשיטה זו משתמשים במסגרת אלומיניום מלבנית עליה נמתחת רשת העשויה פוליאסטר עם חורים קטנים (צפיפות החורים יכולה להשתנות בהתאם לסוג המוצר עליו מדפיסים) על רשת הפוליאסטר שבעבר הייתה עשויה מחוטי משי ומכאן השם דפוס משי מורחים חומר ירוק המעורבב עם חומר צהוב. החומר הירוק הינו אמולסיה כמו חומר שבו עושים שימוש לפיתוח תמונות. והחומר הצהוב הינו "מרגש" הוא הופך את האמולסיה להיות רגישה לאור פלורסנט בהיר
.
לאחר מריחת האמולסיה וייבושה משתמשים בדף מיוחד "מיילר"" עליו מודפסת התמונה / איור אותו רוצים להדפיס על גבי המוצר באמצעות שימוש ב"מקרן" ניתן לחשוף את המיילר לגלופה המרוחה באמולסיה, המקרן מעביר אור בכל מקום מלבד היכן שהמיילר עם הצורה הודפסה. לאחר 3 דקות ניתן לשטוף את הגלופה במיים ואז היכן שהאור היה חסום – כלומר היכן שהיה האיור, האמולסיה הירוקה תישטף ותעלם מן הגלופה
לאחר שהגלופה מוקרנת ושטופה וניתן לראות בבירור דרך האמולסיה את ההדפסה שאנו רוצים להדפיס אפשר להרכיב את הגלופה על הקרוסלה ולהתחיל בהדפסה על חולצות
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הגלופה נחבר לקרוסלה בחלק העליון שלה – בחלק התחתון נוכל להניח חולצה עליה נרצה להדפיס
על הגלופה שלנו נמרח את הצבע הרצוי להדפסה על החולצה ועל ידי שימוש במגב ולחץ נוכל למרוח את הצבע דרך החורים בגלופה על החולצה שלנו
לאחר שהעברנו צבע יש להוציא את החולצה מהמשטח של הקרוסלה ולהעבירה לתנור כדי שהצבע יוכל להתייבש
לאחר שהצבע התייבש החולצה בעצם מוכנה ואפשר להריץ את כל שאר החולצות במהירות – דפוס משי היא שיטה להדפסה על מוצרים מעולה והיא ממשיכה לשרוד ממספר סיבות – היא מאפשרת ליצרן להפיק כמות גדולה מאוד של חולצות במהירות גבוהה – ניתן להפיק במפעל סטנדרטי כ600 חולצות בשעה.
שיטה זו מאוד מאוד חסכונית – חומרי הגלם של דפוס משי הם מאוד זולים והוצאות הספקים בתחום זה הם מזעריים – הדפסה על חולצה בודדת (ללא עלות החולצה) היא לערך 10 אגורות בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
סיבות אלו הם שעוזרות להבין כיצד דפוס משי שרדה כל כך הרבה שנים כשיטה המועדפת להדפסה על חולצות למרות שהמון שיטות מתחרות צצו אך לא הצליחו לספק פתרון להדפסה כמותית במהירות גבוהה ועלויות נמוכות.
דפוס משי – דפוס רשת מודרני – החידושים בתחום ההדפסה
גם לתחום הדפוס משי הטכנולוגיה לא איחרה לבוא – עידן ההדפסה הידני בתחום הדפוס משי שאפיין כל כך את התחום הזה גם הוא התקדם – חברה בפורטוגל בשם אס-רוק, המציאה קרוסלה אוטומטית המאפשרת למגבים שמעבירים את הצבע לעבוד בצורה אוטומטית לחלוטין כלומר כל מה שצריך הבנאדם הוא להלביש את החולצה ולהוריד את החולצה מהקרוסלה עצמה – הקרוסלה האוטומטית הפכה את תחום ההדפסה על חולצות בדפוס משי לתחום הרבה יותר יעיל ומהיר – החסכון בכוח אדם והעלויות שהינן מהות הקידמה הטכנולוגית מאפשרות למפעל שלנו – של מגוון כפר סבא להדפיס באיכויות הגבוהות ביותר שהלקוח יוכל לבקש ובדיוק המקסימלי!
מכונה אוטומטית להדפסה על חולצות של מגוון כפר סבא
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
