פפסי Mountain Dew
צילום: יח"צ

פאדיחת הענק של פפסי בבריטניה: הזמינה את הקהל "לאונן"

פפסיקו לא נעזרה ביועץ לשוני בסקוטלנד ומצאה את עצמה עם קמפיין שבסלנג מקומי אומר "חוויות מרגשות מתחילות עם אוננות". הגולשים בטוויטר לא פספסו את ההזדמנות 
משה בנימין | (1)

קמפיין חדש של חברת פפסיקו (פפסי העולמית, החברה שרכשה לאחרונה את סודהסטרים) הפך לבדיחה בממלכה הבריטית ובעיקר בסקוטלנד. הקמפיין עבור מותג המשקאות של פפסי Mountain Dew עלה לאוויר בשבוע שעבר והפך לשיחת היום בגלל שימוש מוטעה בסלנג המקומי שקרא לקהל "לאונן ולחוות ריגושים".

דבר אחד בטוח בוודאות, והוא שחברת פפסי-Mountain Dew לא נעזרה ביועץ מקומי בסקוטלנד לפני שהשיקה בטוויטר את קמפיין הרשת שלה שלווה בקופי: epic thrills start with a chug. הפספוס המביך של החברה נעוץ בתרגום השונה למילת הסלנג CHUG - מה שהאמריקאים מכירים כסלנג לתיאור שתיית בירה או משקה אלכוהולי במכה אחת בלי לנשום, היא למעשה מילת סלנג שבסקוטלנד משמשת כתיאור למעשה אוננות. בשורה התחתונה פפסי פשוט אמרה ללקוחותיה ש"חוויות מרגשות מתחילות באוננות" - אפילו מעשה קונדס מתוכנן לא יכול להיות מצחיק יותר מהחובבנות הפושעת כאן. 

כמו תמיד בטעויות לשוניות, כמעט כל שימוש במילה במשפטים רנדומליים מקבל משמעות מצחיקה ולא מכוונת. כך למשל המשפט שליווה את הקמפיין בטוויטר מתורגם בסקוטלנד ל"לא בחרנו את חיי האוננות, חיי האוננות בחרו בנו".  

מטבע הדברים, הגולשים הסקוטים לא ריחמו על החברה והתגובות החלו לזרום בטוויטר עד להסרת הקמפיין. התגובה הפופולרית ביותר הייתה כמובן: "You guys didn’t really consult anyone from Scotland on this UK wide marketing campaign eh?" ותגובות נוספות ומתבקשות כגון "מי לא אוהב לאונן על הבוקר?" ועוד שהושארו בחשבון הטוויטר של החברה. גם ברגע זה, הבדיחות על חשבון החברה לא פוסקות ואפשר למצוא בטוויטר משפטים כגון: I’m chugging like crazy over here. Ahhhhhhhh yeahhhhhhhh!!!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    במיקרה או במתוכנן פירסומת ענקית (ל"ת)
    לילי 02/09/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.