פפסי Mountain Dew
צילום: יח"צ

פאדיחת הענק של פפסי בבריטניה: הזמינה את הקהל "לאונן"

פפסיקו לא נעזרה ביועץ לשוני בסקוטלנד ומצאה את עצמה עם קמפיין שבסלנג מקומי אומר "חוויות מרגשות מתחילות עם אוננות". הגולשים בטוויטר לא פספסו את ההזדמנות 
משה בנימין | (1)

קמפיין חדש של חברת פפסיקו (פפסי העולמית, החברה שרכשה לאחרונה את סודהסטרים) הפך לבדיחה בממלכה הבריטית ובעיקר בסקוטלנד. הקמפיין עבור מותג המשקאות של פפסי Mountain Dew עלה לאוויר בשבוע שעבר והפך לשיחת היום בגלל שימוש מוטעה בסלנג המקומי שקרא לקהל "לאונן ולחוות ריגושים".

דבר אחד בטוח בוודאות, והוא שחברת פפסי-Mountain Dew לא נעזרה ביועץ מקומי בסקוטלנד לפני שהשיקה בטוויטר את קמפיין הרשת שלה שלווה בקופי: epic thrills start with a chug. הפספוס המביך של החברה נעוץ בתרגום השונה למילת הסלנג CHUG - מה שהאמריקאים מכירים כסלנג לתיאור שתיית בירה או משקה אלכוהולי במכה אחת בלי לנשום, היא למעשה מילת סלנג שבסקוטלנד משמשת כתיאור למעשה אוננות. בשורה התחתונה פפסי פשוט אמרה ללקוחותיה ש"חוויות מרגשות מתחילות באוננות" - אפילו מעשה קונדס מתוכנן לא יכול להיות מצחיק יותר מהחובבנות הפושעת כאן. 

כמו תמיד בטעויות לשוניות, כמעט כל שימוש במילה במשפטים רנדומליים מקבל משמעות מצחיקה ולא מכוונת. כך למשל המשפט שליווה את הקמפיין בטוויטר מתורגם בסקוטלנד ל"לא בחרנו את חיי האוננות, חיי האוננות בחרו בנו".  

מטבע הדברים, הגולשים הסקוטים לא ריחמו על החברה והתגובות החלו לזרום בטוויטר עד להסרת הקמפיין. התגובה הפופולרית ביותר הייתה כמובן: "You guys didn’t really consult anyone from Scotland on this UK wide marketing campaign eh?" ותגובות נוספות ומתבקשות כגון "מי לא אוהב לאונן על הבוקר?" ועוד שהושארו בחשבון הטוויטר של החברה. גם ברגע זה, הבדיחות על חשבון החברה לא פוסקות ואפשר למצוא בטוויטר משפטים כגון: I’m chugging like crazy over here. Ahhhhhhhh yeahhhhhhhh!!!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    במיקרה או במתוכנן פירסומת ענקית (ל"ת)
    לילי 02/09/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.