פאדיחת הענק של פפסי בבריטניה: הזמינה את הקהל "לאונן"

פפסיקו לא נעזרה ביועץ לשוני בסקוטלנד ומצאה את עצמה עם קמפיין שבסלנג מקומי אומר "חוויות מרגשות מתחילות עם אוננות". הגולשים בטוויטר לא פספסו את ההזדמנות 
משה בנימין | (1)

קמפיין חדש של חברת פפסיקו (פפסי העולמית, החברה שרכשה לאחרונה את סודהסטרים) הפך לבדיחה בממלכה הבריטית ובעיקר בסקוטלנד. הקמפיין עבור מותג המשקאות של פפסי Mountain Dew עלה לאוויר בשבוע שעבר והפך לשיחת היום בגלל שימוש מוטעה בסלנג המקומי שקרא לקהל "לאונן ולחוות ריגושים".

דבר אחד בטוח בוודאות, והוא שחברת פפסי-Mountain Dew לא נעזרה ביועץ מקומי בסקוטלנד לפני שהשיקה בטוויטר את קמפיין הרשת שלה שלווה בקופי: epic thrills start with a chug. הפספוס המביך של החברה נעוץ בתרגום השונה למילת הסלנג CHUG - מה שהאמריקאים מכירים כסלנג לתיאור שתיית בירה או משקה אלכוהולי במכה אחת בלי לנשום, היא למעשה מילת סלנג שבסקוטלנד משמשת כתיאור למעשה אוננות. בשורה התחתונה פפסי פשוט אמרה ללקוחותיה ש"חוויות מרגשות מתחילות באוננות" - אפילו מעשה קונדס מתוכנן לא יכול להיות מצחיק יותר מהחובבנות הפושעת כאן. 

כמו תמיד בטעויות לשוניות, כמעט כל שימוש במילה במשפטים רנדומליים מקבל משמעות מצחיקה ולא מכוונת. כך למשל המשפט שליווה את הקמפיין בטוויטר מתורגם בסקוטלנד ל"לא בחרנו את חיי האוננות, חיי האוננות בחרו בנו".  

מטבע הדברים, הגולשים הסקוטים לא ריחמו על החברה והתגובות החלו לזרום בטוויטר עד להסרת הקמפיין. התגובה הפופולרית ביותר הייתה כמובן: "You guys didn’t really consult anyone from Scotland on this UK wide marketing campaign eh?" ותגובות נוספות ומתבקשות כגון "מי לא אוהב לאונן על הבוקר?" ועוד שהושארו בחשבון הטוויטר של החברה. גם ברגע זה, הבדיחות על חשבון החברה לא פוסקות ואפשר למצוא בטוויטר משפטים כגון: I’m chugging like crazy over here. Ahhhhhhhh yeahhhhhhhh!!!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    במיקרה או במתוכנן פירסומת ענקית (ל"ת)
    לילי 02/09/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.