fire
צילום: יח"צ

הזזת ספרינקלרים – איך עושים את זה?

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה ספינקלרים

מרגע הקמת העסק אתם צפויים לעבור לא מעט שינויים, ובמקרים שונים אתם עשויים להתמודד גם עם שינוי פיזי שכולל את העברת המשרד. כשזה יקרה אין ספק שמדובר בבשורה נפלאה, שהרי המשמעות היא התרחבות עסקית שנובעת מהצלחה גדולה. מצד שני, לצד החגיגות והשמפניה חשוב לזכור לדאוג למערך בטיחות האש גם במשרד החדש. אם דאגתם לנושא עוד קודם, וסביר להניח שעשיתם זאת לפחות על פי התקנות, המשימה נראית על פניו קלה יותר. הזזת ספרינקלרים ורכישת ציוד כיבוי אש כנראה יעשו את העבודה. עם זאת, הטיפול בנושא הזה בהחלט רצוי שיתבצע באופן מקצועי, ולא מתוך ניסיון שלכם להפגין כישורים טכניים בלתי רגילים.

 

שומרים על כללי הבטיחות

באופן כללי זה באמת לא משנה איפה המשרד שלכם ממוקם, מה גודלו או מה אתם מייצרים או משווקים. בטיחות אש היא נושא ראשון בחשיבותו בכל עסק, בכל גודל ובכל תחום. מעבר לתקנות שמגדירות באופן ברור איך צריך לפעול, איזה ציוד כיבוי אש נדרש ואילו מערכות הן קריטיות, הנושא הזה ראוי לתשומת לב משמעותית משום שהוא פשוט יחולל הבדל בשעת צרה. מערכת גילוי עשן היא זו שתאפשר תגובה מהירה לדליקה הפורצת, מערכת ספרינקלרים תעזור להשיג שליטה מוקדמת על האש, והמערכת האוטומטית תתריע בפני כוחות הביטחון וההצלה על קיומה של שריפה שדורשת טיפול מהיר ומקצועי. בהנחה שדאגתם לכל הנושאים הללו כבר בפעם הראשונה, בכל מעבר יהיה לכם קצת יותר קל – אבל עדיין רצוי שלא תעשו את זה לבד.

 

מקצועיות – בלי פשרות

במילים אחרות, הגיע הזמן שתרימו את הטלפון (או תפתחו את גוגל) ותתכננו את הדרך היעילה והנכונה לעשות את זה. תכנון הזזת ספרינקלרים והעתקת מערך כיבוי האש למשרד החדש מחייב היערכות. גורם מקצועי בלבד הוא זה שיעזור לכם לתכנן את המיקום החדש של כל פרט. חשוב מכך – אם אתם משנים מיקום כי העסק גדל, סביר להניח שגם השטח שעומד לרשותכם גדול הרבה יותר. אם זה המצב אין ספק שתצטרכו לחשב מסלול מחדש ולפרוש את מערך הבטיחות בצורה נכונה יותר. אם תעשו את זה נכון לא רק שתעמדו בדרישות החוק, אלא תבטיחו לעצמם מערכת תקינה ויעילה שתשרת אתכם בשעת צרה. אנחנו תמיד מקווים שהצרה לא תגיע לעולם, אבל עדיף שתהיו מוכנים אליה רק למקרה שהיא בכל זאת תתרחש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.