נבו כרמי
צילום: יח"צ

אחרי 20 שנה: נבו כרמי הפך לשותף ובעל מניות ב'יהושע'

כרמי הצטרף למשרד מספר שנים לאחר הקמתו על ידי רמי יהושע, ויחד איתו המשרד רשם צמיחה נאה עד לחמישייה הראשונה של ענף הפרסום כשהוא מטפל בתקציבים אסטרטגיים במשק הישראלי. "אין סיפוק גדול יותר מאשר להצטרף לארגון צעיר וקטן ולצמוח איתו"
משה בנימין | (7)

כמאמר השיר המפורסם "אחרי 20 שנה..." איש המדיה של יהושע TBWA וחברת המדיה TMF, נבו כרמי, הופך לשותף ובעל מניות במשרד הפרסום, לצידו של רמי יהושע, המייסד. על רקע זאת, יש לציין, כי כניסתו כשותף במשרד הוותיק מגיעה פחות מחודש לאחר פרישתה של מנכ"לית המשרד ב-5 השנים האחרונות עינת יוזנט רביד

כרמי משמש כדמות המובילה בתחום המדיה ביהושע TBWA, כשהוא מנהל את תחום תכנון ורכש המדיה של המשרד קרוב ל-20 שנה. הוא הצטרף למשרד מספר שנים לאחר הקמתו עוד בעת היותו משרד קטן בעשירייה השנייה ובמרוצת השנים היה לשותף משמעותי בצמיחתו וכניסתו לחמישייה הפותחת בענף. בין לקוחות המשרד נמנים לקוחות אסטרטגיים כגון ווינר (מועצת ההימורים), טויוטה, בנק דיסקונט, מקדונלדס, חברת האשראי כאל, יינות ביתן ומגה, אייס, קופת חולים מכבי, רשת מלונות פתאל, ברימאג, החברה המרכזית למשקאות, מנורה, סוגת, פרימור ועוד. לזכות המשרד וכרמי עומדת העבודה שרובם ככולם מנהלים את רכש המדיה שלהם באמצעות המשרד.

יהושע TBWA מחזיק יחד עם גיתם בשותפות את חברת המדיה TMF, ועם זאת, תחום המדיה לא הופרד מהקריאייטיב ובמשרד נותרה על כנה מחלקת מדיה פעילה תחת ניהולו של כרמי אשר מחוברת ללקוחות ולבניית התהליך הפרסומי השוטף. בנוסף, כרמי משמש דירקטור ב-TMF וחבר בהנהלת איגוד הפרסום. במתכונת שדומה למשרדים גדולים אחרים, יהושע מעניק שירותי תכנון ורכש מדיה למספר משרדי פרסום נוספים ולקוחות עצמאיים ישראלים ובינלאומיים.

לדברי כרמי: "אין סיפוק גדול יותר מאשר להצטרף לארגון צעיר וקטן ולצמוח איתו מתפקיד זוטר כל הדרך עד לשותפות, זה לגמרי אינו מובן מאליו. אני גאה בלקוחות הנהדרים ובשותף הבינלאומי TBWA ובעיקר מודה לרמי יהושע על האמון הרב ומאמין שלמשרד עוד יש דרך ארוכה להמשיך להוביל ולצמוח". 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ממ 01/05/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד- מגיע לו
  • 6.
    הוא הסיבה היחידה שלקוחות עוד מוכנים לספוג את מחלקת הקריאטיב המבישה (ל"ת)
    מהלך נבון מצד רמי 01/05/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כל הכבוד 01/05/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    קבל בזכות ולא בחסד מגיע לו
  • 4.
    איש נעים חכם ומבין עניין. כל הכבוד נבו! (ל"ת)
    גבר שבגברים 30/04/2017 23:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רובי 30/04/2017 19:21
    הגב לתגובה זו
    אם יש מגיע בעולם זה לך. כל הכבוד אחי היקר
  • 2.
    אחד שיודע 30/04/2017 16:16
    הגב לתגובה זו
    איש ענק, הרבה מעליית המשרד בזכותו, לקוחות נשארים רק בגללו. איש מקצוע
  • 1.
    הבנאדם היחיד עם שכל במשרד הנוראי הזה (ל"ת)
    אחד שמכיר 30/04/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.