
הקופה רושמת: קשת הכניסה 6 מיליון ש' בהשקת 'האח הגדול'
הפתיחה הסוערת של העונה השמינית והאחרונה של האח הגדול בקשת הצמידה למסך הקטן 1.1 מיליון ישראלים שייצרו יחד רייטינג מרשים של 37.3%. תכנית הריאליטי של קשת שסוגרת עונה עשירית, יחד עם 2 עונות VIP, היא מניה בטוחה כל כך, שבקרב אנשי המדיה והפרסום, ההישג נתפס כעניין מובן מאליו - שזה הישג בפני עצמו.
קהילת הפרסום והמדיה, לצד אנשי השיווק של המפרסמים הגדולים בישראל, הם גם אלו שמייצרים את הביקוש לזמן הפרסום הנחשק בתכנית הריאליטי, בדגש על ערב הפתיחה, והם אלו שלמעשה מתרגמים את הרייטינג הגבוה להכנסות עבור הזכיינית. על פי הערכות אייס, בליווי גורמים בכירים מתחום המדיה - הכנסות קשת מערב ההשקה של האח הגדול עמדו על כ-5 מיליון שקלים מפרסומות בלבד. יחד עם חסויות ושת"פים - מוערכת ההכנסה בכ-6.3 מיליון שקלים.
על פי יפעת בקרת פרסום, מתוך כשעתיים וחצי של שידור, מ-21:00 עד 23:40, 29:05 דקות הוקדשו לזמן פרסום, שתפסו 69.3% מסך הפרסום בפריים טיים, בין השעות 20:00 ל-23:00, עם 124 ספוטים. בין המפרסמים הבולטים בתכנית היו קוקה קולה ישראל עם 1:39 דקות של פרסום, 6 ספוטים ו-5.7% מזמן האוויר של הפרסום. ליימן שליסל עם 1:14 דקות, בזק עם 1:06 דקות ויד2 עם דקה אחת. עוד בין המפרסמים הבולטים היו בנק הפועלים, מפעל הפיס, שטראוס, גינדי השקעות, לוריאל, קרסו ועוד.
לפי חישוב זה מחירה של נקודת רייטינג שמגולמת כחצי דקת פרסום, עמד על כ-2300 שקלים, דהיינו 4,600 שקל לדקת פרסום. מחיר זה יש להכפיל בנקודות הרייטינג שהתכנית קיבלה - 37.3%, כך שהמחיר עבור המפרסמים עומד על 171.5 אלף שקל לדקת שידור של פרסום. בהכפלה במספר הדקות שעמד על 29:05 דקות יוצא שההכנסה מפרסומות בלבד עמדה על כ-5 מיליון שקלים.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
תגובת קשת לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.