ארז טל קורין גדעון האח הגדול
צילום: מסך: קשת, ערוץ 2
בדיקה

הקופה רושמת: קשת הכניסה 6 מיליון ש' בהשקת 'האח הגדול'

על פי חישוב של אייס בעזרת גורמים בכירים מתחום המדיה ובהתבסס על מערכת יפעת בקרת פרסום, עולה כי ההכנסה נעה בין 5 ל-6.3 מיליון שקל עם 124 ספוטים וכחצי שעת פרסום
משה בנימין |
נושאים בכתבה האח הגדול קשת

הפתיחה הסוערת של העונה השמינית והאחרונה של האח הגדול בקשת הצמידה למסך הקטן 1.1 מיליון ישראלים שייצרו יחד רייטינג מרשים של 37.3%. תכנית הריאליטי של קשת שסוגרת עונה עשירית, יחד עם 2 עונות VIP, היא מניה בטוחה כל כך, שבקרב אנשי המדיה והפרסום, ההישג נתפס כעניין מובן מאליו - שזה הישג בפני עצמו.

קהילת הפרסום והמדיה, לצד אנשי השיווק של המפרסמים הגדולים בישראל, הם גם אלו שמייצרים את הביקוש לזמן הפרסום הנחשק בתכנית הריאליטי, בדגש על ערב הפתיחה, והם אלו שלמעשה מתרגמים את הרייטינג הגבוה להכנסות עבור הזכיינית. על פי הערכות אייס, בליווי גורמים בכירים מתחום המדיה - הכנסות קשת מערב ההשקה של האח הגדול עמדו על כ-5 מיליון שקלים מפרסומות בלבד. יחד עם חסויות ושת"פים - מוערכת ההכנסה בכ-6.3 מיליון שקלים.

על פי יפעת בקרת פרסום, מתוך כשעתיים וחצי של שידור, מ-21:00 עד 23:40, 29:05 דקות הוקדשו לזמן פרסום, שתפסו 69.3% מסך הפרסום בפריים טיים, בין השעות 20:00 ל-23:00, עם 124 ספוטים. בין המפרסמים הבולטים בתכנית היו קוקה קולה ישראל עם 1:39 דקות של פרסום, 6 ספוטים ו-5.7% מזמן האוויר של הפרסום. ליימן שליסל עם 1:14 דקות, בזק עם 1:06 דקות ויד2 עם דקה אחת. עוד בין המפרסמים הבולטים היו בנק הפועלים, מפעל הפיס, שטראוס, גינדי השקעות, לוריאל, קרסו ועוד. 

לפי חישוב זה מחירה של נקודת רייטינג שמגולמת כחצי דקת פרסום, עמד על כ-2300 שקלים, דהיינו 4,600 שקל לדקת פרסום. מחיר זה יש להכפיל בנקודות הרייטינג שהתכנית קיבלה - 37.3%, כך שהמחיר עבור המפרסמים עומד על 171.5 אלף שקל לדקת שידור של פרסום. בהכפלה במספר הדקות שעמד על 29:05 דקות יוצא שההכנסה מפרסומות בלבד עמדה על כ-5 מיליון שקלים. 

תגובת קשת לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.