ח"כ כבל: "הבית הטבעי של החדשות המקומיות – הוא בתאגיד השידור הציבורי"

הסכמה בוועדת הכלכלה בעקבות סיום שידורן של 2 המהדורות הפריפריאליות, לגבי הנחיצות בהן ואיפה אמור להיות הבית האמיתי שלהן. בכירה ב-yes: "רק 170 בתי אב צפו בשידור מתוך 600 אלף"
אלכסנדר כץ | (1)

ועדת הכלכלה של הכנסת עסקה היום (יום ג') באפשרות לחידוש שידורי החדשות המקומיות, לאחר שהוראת השעה להפקת המהדורות כבר הסתיימה, וחברת HOT  ו-yes אינן מחויבות להעביר לשם כך תקציבים. כעת ביקש יו"ר הוועדה איתן כבל לדעת מה אפשר לעשות כדי לחדש את שידורי החדשות המקומיות, ובתום הדיון אמר כי "צריך שיהיו חדשות מקומיות והבית הטבעי שלהן הוא תאגיד השידור הציבורי. אני הולך לפעול בכל הכוח כדי שהתאגיד יקדיש לכך זמן שידור בכל יום". כבל הבהיר בכוונתו להיפגש עם מנכ"ל משרד התקשורת, נציגי האוצר ונציגי התאגיד כבר בשבוע הבא כדי למצוא לכך פתרון בלוח הזמנים הקצר ביותר.

 

יש לזכור כי בעבר המהדורות הופקו ושודרו למשך מספר שנים על ידי ערוץ 1 באמצעות ידי כח אדם שהיה מסופח גם עבור מהדורת מבט. בהמשך חזרו המהדורות להפקת קודה תקשורת וחברות הכבלים והלוויין, עד שמספרן הלך וקטן ולמעשה עד אמצע אפריל הופקו 2 מהדורות בלבד – צפונית ודרומית, שגם פעילותן הופסקה בשל אי העברת התקצוב.

 

ח"כ דב חנין אמר כי אם רוצים לחזק את הפריפריה צריך חדשות מקומיות, אבל גם הסיקור של הפריפריה בתל אביב, כמו גבעת עמל, הוא לא טוב. "היעלמות החדשות המקומיות מחמירה את הגירעון הדמוקרטי שאנחנו נמצאים בו, והבעיה פתירה כי אנחנו מדברים על נורא מעט כסף". לדבריו, "הבעיה היא שהחדשות המקומיות לא יצאו רווחים כלכליים או פוליטיים ולכן זה חוזר לפתחנו וצריך למצוא את הדרך לחדש את השידורים".

 

לדברי ח"כ עיסאווי פריג', "צריך ליצור המשכיות לדבר הזה ולשבור את הראש איך עושים את זה". ח"כ נחמן שי הוסיף כי יש כסף בתוך כל הסכומים שמתגלגלים בענף, וצריך רק למצוא לזה את המקום הראוי.

 

מגישת החדשות המקומיות של yes בהפקת וואלה, עדי שמאי, אמרה כי החדשות המקומיות מייצגות את הפריפריה באופן שלא נעשה בשום תכנית ארצית או מהדורת חדשות אחרת, ומעסיקות 30 עובדים. לדבריה, שידורי החדשות המקומיות הסתיימו ב-20 באפריל.

 

יו"ר מועצת הכבלים ולוויין ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה כי היא לא מקלה ראש בבעיה, אך לא ברור מדוע החובה למימון החדשות צריכה להיות מושתת על HOT  ו-yes, שמנועות על פי חוק מלשדר חדשות. "לתפיסתי זה צריך להיות בשידור הציבורי, כמו שקורה בכל העולם", אמרה. גם סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג, תמכה בעמדה זו.

 

סמנכ"לית הרגולציה של yes, מיכל רפאלי כדורי, דחתה את הטענה כי פוטרו 30 איש. לדבריה, פוטרו רק 5 פרילנסרים שעבדו שעה בשבוע בתל אביב, וכל היתר נקלטו במערכת. היא הוסיפה ואמרה כי yes ניסתה לקדם את החדשות המקומיות בכל דרך אך הצפייה עמדה על 170-330 בתי אב בלבד מתוך 600 אלף בתי אב מנויים. "המהדורה לא מעניינת במתכונת הזאת את עם ישראל", אמרה. מנהלת התוכן והרגולציה של HOT, מיכל ריבלין, אמרה כי כולם ציפו שתאגיד השידור הציבורי יוכל לשאת בנטל לאחר פקיעת הוראת השעה, והוסיפה כי חרף כל המאמצים שעשתה HOT החדשות המקומיות הפכו למוצר שהצופים לא מגיעים אליו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פרנץ 24/05/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    תוכן שכלל את שאריות התרבות שאף מתנס לא לקח, חדשות כבר לא היו במגזין הנוראי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.