קול ישראל קריה
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

ערוץ 1 בוחן מעבר לאולפני מזמור ביד אליהו; קול ישראל צריך לבחור בין 10 אתרים

למרות שגורמים מטילים ספק באפשרות לפנות את מתחם שרונה-הקריה בתוך 3 חודשים, הרי שבפועל הנהלת רשות השידורים ממשיכה בחיפושים קדחתניים עבור לוקיישנים לאולפנים
אלכסנדר כץ | (2)

רשות השידור נמצאת עדיין בעיצומם של חיפושים אחרי לוקיישנים עבור אולפני הטלוויזיה והרדיו בתל אביב. לאייס נודע כי הרשות נמצאת במגעים עם אולפני מזמור, שמפעילה אולפנים בשכונת יד אליהו כדי להעביר לשם את חטיבת הטלוויזיה. אנשי הרדיו בחנו מספר רב של לוקיישנים עבור אולפני קול ישראל, ולפחות 10 אתרים נמצאים כעת על הפרק.

 

מזמור הפקות נמצאת כבר בקשרי עבודה עם ערוץ 1, כאשר לאחר שזכתה במכרז לצילומי חוץ בניידות HD עבור הערוץ, היא זו שמצלמת למשל את את משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל שמשודרים בערוץ 1. האולפן של מזמור ביד אליהו הוא בשטח 200 מ"ר, וכולל ציוד HD שמתאים לשיטת השידור של ערוץ 1. במזמור גם עובדים על 2 אולפני ענק בשטח של 1,200 מ"ר ו-800 מ"ר במתחם ייעודי בפתח תקווה, אולם הערכה היא כי רשות השידור מעוניינת להישאר בתחומיה המוניציפאליים של תל אביב.

 

מזמור אינה היחידה על הפרק. אופציית הטלוויזיה החינוכית ברמת אביב נמצאת על הפרק, כמו גם אופציות נוספות. אולפני הרצליה ירדו ככל הנראה מעל הפרק, לאחר שהאולפנים צריכים להעתיק את מיקומם בתקופה הקרובה.

 

לגבי אולפני קול ישראל, הסיפור מורכב יותר. ב-3 החודשים האחרונים בחן צוות משותף להנהלת רשות השידור, המערכת בתל אביב והטכנאים, בחנו לוקיישנים רבים, וכעת נמצאים על הפרק 10 אתרים חלופיים, כאשדר גם מתחם החינוכית נמצא על הפרק מבחינת הרדיו.

 

לפי הסכם העקרונות שמונח במשרד האוצר, על רשות השידור לעזוב את מתחם שרונה הקריה לעזוב תוך 3 חודשים, אולם גורמים ברשות אמרו בשיחות עם אייס כי מדובר בפרק זמן לא ריאלי, בעיקר עבור חטיבת הרדיו שבכל אתר שתצטרך להתמקם בו - היא תאלץ להקים את אולפנים חדשים, בעוד שהטלוויזיה תעבור ללוקיישנים בהם אולפנים פעילים.

 

מרשות השידור נמסר לאייס: "בעקבות המתווה שנחתם בשבוע שעבר עם האוצר, נבדקות מספר חלופות בתחומי העיר תל אביב אליהן ניתן יהיה להעביר את מערכת תל אביב (רדיו וטלוויזיה) כפי שסוכם. לכשנגיע לכלל החלטה נודיע על כך גם לאמצעי התקשורת". דניאל לנקרי, בעלי מזמור הפקות, סירב להתייחס לנושא.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ממליץ שיעברו ישר לחיריה, ממילא הם כבר פגרים.איש לא צופה ולא שומע (ל"ת)
    חוני המזבל 08/07/2015 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה בביצרון, לא ביד אליהו (ל"ת)
    אלי 07/07/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״