אוהד קנולר: "זה אולי לא חרפת רעב - אבל יש לא מעט שחקנים עניים בישראל"
"הסטטוס של השחקנים הוא של עצמאיים, אבל בפועל הם שכירים לכל דבר - הם מגיעים לפי שעות קבועות להצגות ולחזרות ולא מבצעים עבודה קבלנית", כך אומר השחקן אוהד קנולר, המשמש גם כיו"ר ארגון שח"ם - ארגון השחקנים בישראל. קנולר ישתתף בכנס 'עסקים לא כרגיל' – כנס עסקים קטנים לקראת בחירות 2015 של Bizportal ו'להב' ב-25 בפברואר בשעה 15:30. להרשמה לכנס - לחצו כאן.
קנולר מסביר כי שחקנים רבים נופלים בין הכיסאות – מצד אחד חיים בארעיות כמו עצמאיים, אך מצד שני אופי העבודה התובעני אינו מאפשר להם לעבוד על דברים אחרים. "לא נתקלתי בשחקנים שמגיעים לחרפת רעב, אך בהחלט יש הרבה עוני - שחקנים לרוב מקבלים שכר לפי שוטף 30", הוא אומר.
-איך הממשלה מתייחסת למצב?
"מצאנו אוזן קשבת אצל שר הכלכלה נפתלי בנט, אבל הגענו לבחירות והכול נתקע כעת. יש כמה דברים שאני מצפה ממנו לעשות – להכיר בביטוח לאומי כמו של שכירים, לבצע רפורמה במס הכנסה לפיה אצל שחקנים חדשים יחושב המס מספר שנים אחורנית ולא לפי השנה הראשונה".
-רבים טוענים שהשקעה בתרבות נמצאת בתחתית סדר העדיפויות בהתחשב במצב העוני והבעיות הביטחוניות
"אז הם לא מבינים מה זה תרבות, כמו לומר שהמדינה לא צריכה לתקצב תחבורה ומשפט. תרבות ממנפת כלכלית, מייצרת שפע – מספיק להסתכל על ההתפתחות של תל אביב מאז שנות ה-80, זו הייתה החלטה מושכלת של ראש עיריית תל אביב שלמה להט להשקיע בתרבות – צריך לבצע מחקר שישווה בין השקעה בתרבות להתפתחות כלכלית, התרבות יצרה מסביבה מעגל שלם של בתי קפה, מסעדות והיא הביאה את ענף ההייטק, התקשורת והפרסום. ההחלטה להשקיע בתרבות יצרה גל של השקעה בתחומים אחרים - אם התובנה הזאת תחלחל היא תייצר רווחים אדירים".
-מה התרומה של ארגון שח"ם לשחקנים?
"אנחנו עוזרים מבחינת הסכמים, מארגנים הכשרות ומתעסקים בנושאי מאקרו של השגת תקציבים בתחומי התרבות והתקשורת".
-איזו ציפייה יש לך מהממשלה הבאה?
"אני מצפה שהממשלה הבאה תעמוד בהסכם שנחתם מול האוצר ומשרד התרבות בנוגע לתקציב התרבות ואף תגדילו. בתחום הרגולציה בתקשורת, לאור הכניסה של האינטרנט צריך לפעול שתהיה הגנה על יצירה עברית כי נוצר לנו נזק משמעותי, ללא הגנה על תוכן - התרבות תעלם".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
