היועץ המשפטי לממשלה: ללא מכרז כחוק - לא יועבר תקציב לחדשות המקומיות
לשכת היועץ המשפטי לממשלה מתנגדת להמשך תקצוב החדשות המקומיות במידה ולא ייערך מכרז להפעלתן, כך עולה ממכתב תשובה של עו"ד דפנה גלוק למכתב התראה ששלח לאחרונה עו"ד יצחק בם, פרקליטם של האגודה לזכות הציבור לדעת, ושל רדיו קול רגע ובעליה חיים הכט. בשנים האחרונות מופעל מערך החדשות המקומיות חדר החדשות על ידי קודה תקשורת.
עו"ד גלוק ממחלקת יעוץ וחקיקה (כלכלי-פיסקלי) במשרד המשפטים, כתבה כי "גם אנו סבורים שנוכח העובדה שמדובר בחובה מכוח חוק, הממומנת במלואה מתקציב המדינה, בחירת הגורם המפיק צריך שתעשה באמצעות הליך שוויוני רב משתתפים, אשר בו תינתן ההזדמנות לחברות הפקה שונות להתמודד על התקציב הציבורי להפקת החדשות המקומיות".
במכתב מציינת עו"ד גלוק כי "ערב הארכת ההסדר (בסוף 2012, א"כ), הועברה אלינו עמדת הגורם המקצועי - מועצת הכבלים והלוויין - לפיה קיים קושי משמעותי לתפוח בהליך תחרותי לצורך בחירת מפיק לשנת 2013 וזאת בשל עיתוי החקיקה. נוכח הצורך לקיים הליך תחרותי אפקטיבי וכדי להימנע מפגיעה בשירות לציבור, לא עמדו על החובה לקיים הליך תחרותי לשם בחירת מפיק לשנה האמורה (בהתייחסה עד לסוף השנה, א"כ)".
"יחד עם זאת", ממהרים בלשכת היועץ לציין, "הבהרנו שככל שיוארך ההסדר מעבר לשנת 2013 ויימשך המימון הציבורי, לא תוכל המדינה להעביר כספים לצורך מימון ההפקה אלא לאחר שיובהר למועצת הכבלים והלוויין כי הכסף מועבר למי שנבחר בהליך תחרותי".
על כך תוקפים באגודה לזכות הציבור לדעת את היועץ המשפטי לממשלה: היועץ מתרשל בתפקידו ומגלה אוזלת יד. היכן היה ב-8 החודשים האחרונים? מדוע לא ניתנה על ידו הוראה חד משמעית כבר בראשית 2013 לצאת באופן מיידי למכרז? מה גם שזו הפעם השישית בה מוארכת הוראת שעה זו. אי עריכת המכרז, היא הפגיעה האמיתית בשירות הניתן לציבור", אמר יו"ר האגודה פרופ' אלי פולק.
כזכור, שלשום הגישו האגודה לזכות הציבור לדעת, יחד עם רדיו קול רגע והבעלים של התחנה חיים הכט,
בעתירה נגד שר האוצר, שר התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולווין, חברת HOT וקודה תקשורת, טען עו"ד בם כי ההסדר הקיים כיום ביחס לשידור חדשות מקומיות בטלוויזיה מאפשר העברת מיליוני שקלים מכספי ציבור לגוף תקשורת פרטי ללא מכרז וללא הליך תחרותי, דבר שאינו ראוי ואינו חוקתי, משום שהוא פוגע בשוויון בחופש העיסוק, עקרון השוויון, חוק חובת המכרזים ובזכות לתחרות חופשית של המבקשים להתחרות על הזכות לשדר את החדשות המקומיות בטלוויזיה.
- 2.איך נותנים כסף בכלי מכרז? בושה (ל"ת)גילי 06/08/2013 15:37הגב לתגובה זו
- בקלות! (ל"ת)אייל 06/08/2013 17:08הגב לתגובה זו
- 1.קודה היא בבעלות רם לנדס חתני במקרה...... (ל"ת)אהרון ברק 06/08/2013 14:57הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
