בג"צ נגד החדשות המקומיות: למה הוארך החוק עד סוף 2013 - בלי לצאת למכרז?
האגודה לזכות הציבור לדעת, יחד עם רדיו קול רגע והבעלים של התחנה חיים הכט, הגישו אתמול (יום א') עתירה דחופה לבג"צ נגד הארכת
בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד יצחק בם, נגד שר האוצר, שר התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולווין, חברת HOT וקודה תקשורת, נטען כי ההסדר הקיים כיום ביחס לשידור חדשות מקומיות בטלוויזיה מאפשר העברת מיליוני שקלים מכספי ציבור לגוף תקשורת פרטי ללא מכרז וללא הליך תחרותי, דבר שאינו ראוי ואינו חוקתי, משום שהוא פוגע בשוויון בחופש העיסוק, עקרון השוויון, חוק חובת המכרזים ובזכות לתחרות חופשית של המבקשים להתחרות על הזכות לשדר את החדשות המקומיות בטלוויזיה.
בעבר כבר יצאה זכות הציבור לדעת נגד ההסדר עם 'קודה', ואילו הכט התבטא נגד אי קיום מכרז לשידור המהדורות, והצהיר כי ברצונו להתמודד במכרז עתידי להפקת המהדורות.
לפני כשבוע אישרה מליאת הכנסת את חוק ההסדרים, בו היה גם עדכון לגבי חוק התקשורת, דבר שאפשר לתקצב את מערך המהדורות המקומיות 'חדר החדשות' בעוד 7.7 מיליון שקלים ל-5 החודשים האחרונים של 2013. תקצוב זה מתווסף ל-10.8 מיליון עליהם הוחלט בסוף 2012 להעביר ל-7 החודשים הראשונים של 2013. למרות האישור, לאחרונה המדינה דרשה כי על התקצוב למהדורות יחולו תשלומי מע"מ רטרואקטיבית לכל השנה, בסכום של כ-3.3 מיליון שקלים. בשל כך
- האוצר חזר בו מהדרישה לתשלום מע"מ; החדשות המקומיות יפעלו כרגיל עד סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעתירה טוענים לדעת והכט כי "'קודה' נבחרה ללא מכרז וללא הליך תחרותי", דבר "הפוגע בחופש העיסוק של יתר מהתחרים", ואילו "האישור שנתנה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין להתקשרות בין בעלת רישיון כללי לבין חברת 'קודה', אינו כדין".
יו"ר 'זכות הציבור לדעת', פרופ' אלי פולק, אמר כי "חשוב לנו להדגיש כי מהלך זה הינו גם למען העובדים בחדשות המקומיות. רק ניהול נכון של מכרז פתוח לכל יבטיח את עתידם, כיון שהוא יבטיח ויסדיר את המשך שידורי החדשות המקומיות".
ממשרד האוצר, התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין, וקודה תקשורת טרם התקבלה תגובה. ב- HOT סירבו להגיב.
- 2.יוני 06/08/2013 06:58הגב לתגובה זומה זה הדרך הזו לקחת כספי ציבור ללא מכרז חיים כל הכבוד
- 1.הלוחש לאוצר 05/08/2013 13:18הגב לתגובה זוובכן אני מניח שחיים הכט שותף לעתירה רק בגלל צדק חברתי,רצון עז לשמור על זכויות העובדים ולשמור על הקופה הציבורית.אה כן גם לנסות לקבל את המכרז במקרה? לא יכול להיות נכון? רגע יכול להיות? אני מבולבל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
