החדשות המקומיות קודה הפגנה
צילום: פנימי
פרסום ראשון

במקביל לדיונים בין ההנהלה לוועד: עובדי 'חדר החדשות' החליטו לשבות עצמאית

בעוד שב'קודה' נפגשים עם ועד עובדי החדשות המקומיות, ב-3 המערכות החליטו לשבות הערב, יממה לפני הדד-ליין. חלק מהאשמה מופנה לעבר לנדס
אלכסנדר כץ | (1)

בעוד הנהלת קודה תקשורת מקיימת ביממה האחרונה פגישות ארוכות עם נציגות העובדים, הרי שהעובדים עצמם החליטו להביע את מחאתם באופן עצמאי, ולמעשה לעקוף את נציגיהם. לאייס נודע כי בתום ישיבות שהתקיימו בצהריים (יום ג') ב-3 המערכות - תל אביב, קריית שמונה ובאר שבע, החליטו העובדים להשבית את המהדורה הערב.

כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013, מה שהוביל את החברה לא לבטל את מכתבי הפיטורים שהוציאה לעובדיה לפני כחודש, אז עוד לא הוחלט על העברת התשלום השני ל-5 החודשים הנותרים. מחר תופסק הלכה למעשה עבודתם של כ-100 עובדי המהדורות, שמופעלות בפועל על ידי קבלני משנה של קודה.

"אנחנו לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של 'קודה' שעדיין לא משכה את מכתבי הפיטורים שלנו למרות שחוק ההסדרים והתקציב הועבר", אמר לאייס אחד מעובדי המהדורות. "הסוגיה של המע"מ לא צריכה להיות על גבנו ובהתחשב שהפיטורים בתוקף לא ברור לעובדים למה המכתבים לא נמשכים על אף הדיונים עם 'קודה'".

העובדים עצמם חשים על סף ייאוש, כשמחר אמור להיות היום האחרון לפני סיום עבודתם. "אמרו לנו שיהיה בסדר, שהכסף יגיע, ולמעשה מחר אנחנו מפוטרים - בלי שאף אחד חיפש עבודה אחרת", אמר גורם במערך החדשות המקומיות.

העובדים משבחים בעיקרון את הפעילות של הוועד עצמו ומנסים לשמור בכבודו, אבל מלאי ביקורת על 'קודה' והעומד בראשה - רם לנדס. "מי שרוצה להחזיק את החדשות המקומיות, לא ממשיך להחזיק את העובדים 'בביצים' בזמן שהוא מנסה להשאיר את הרווח על כנו", אמר גורם. "יש כבר גורמים שמעוניינים להמשיך את קיום המהדורות עם התקציב הקיים. אנחנו לא יודעים אם הוא יכול חוקית לא למשוך את מכתבי הפיטורים, כי העילה לפיטורים הייתה היעדר העברת החוק, והלילה חוק ההסדרים אושר. אם זה כל כך חשוב ללנדס, אז שיעתור לבג"צ ויטען כי עשו עליו מהלך חוקי עם הדרישה הפתאומית הזאת לתשלום מע"מ במיליונים, ורטרואקטיבית".

אגב, בתחילת השבוע כבר הושבתו המהדורות, אולם אז זו הייתה בהחלטת ועד העובדים וארגון העיתונאים שמייצג את הוועד. היום מדובר על יוזמה עצמאית כאמור של העובדים עצמם, בעוד נציגיהם הרשמיים מקיימים פגישות עם לנדס".

בכל מקרה, נכון להיום טרם גובש הסדר לפתרון בעיית המע"מ, שדרישת התשלום עומדת על כ-3.3 מיליון שקלים עבור 18.5 מיליון השקלים שקודה אמורה לקבל לאורך כל השנה. מרשות המסים מסרה: "הסוגיה נבחנת בימים אלה ברשות המסים והיא תעביר את התייחסותה לגורמים הנוגעים בדבר בתקופה הקרובה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מוועד עובדי החדשות המקומיות נמסר לאייס כי "קשה להאשים עובד שלא יוצא לצלם אייטם, כשמכתב הפיטורים בכיסו ועוד 24 שעות הוא יהיה מפוטר". תגובתו של רם לנדס טרם התקבלה.

הוועד ללנדס: בטל את מכתבי הפיטורים

עם סיום סדרת הפגישות עם לנדס, שלח לו ועד העובדים מכתב בו דרישה לבטל את מכתבי הפיטורים. "עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-1 ביולי 2013 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים. עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד".

"נדגיש", נכתב באותו מכתב, "כי ברור לכל העובדים שעניין המע"מ שצץ לו לפתע אינו אלא ניסיון של האוצר לקצץ בתקציבי החדשות המקומיות בשיטת 'מצליח'. העובדים יעמדו לצד ההנהלה, כמו תמיד, כדי למנוע את הקיצוץ הזה. עובדי החדשות המקומיות הראו לויאליות מוחלטת למקום העבודה, נלחמו למענו ועליו מגיע להם להמשיך לעבוד בו".

בהודעה שהועברה לעובדים, נכתב כי "ביומיים האחרונים עשינו מאמץ להביא למצב בו ניתן יהיה להמשיך לשדר את החדשות המקומיות גם אם קודה תבחר לפרוש מהפקתן: באמצעות העובדים. מאמצים אלו למצוא גורם מממן שיאפשר לעובדים לשדר את החדשות המקומיות בהרכבן הנוכחי נשאו פרי. לא נוכל להרחיב מעבר לכך. אנחנו חייבים לומר שההנהלה לא פסלה את האפשרות הזאת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרון 30/07/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    ומקום העבודה שלכם בעייתי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.