ידיעות אחרונות
צילום: לוגו

הצרות של נוני מוזס: ארגון העיתונאים הכריז על הקמת ועד עובדים ב'ידיעות'

אחרי שהקימו כבר לפני שנה וחצי ועד ב-ynet, הצליח הארגון להבקיע את המצור, והודיע להנהלה על הקמת הוועד, שייצג גם את 'כלכליסט' ו'לאשה'
אלכסנדר כץ | (5)

על רקע התכניות לרכז את מערכות ידיעות אחרונות ,כלכליסט ו-ynet, בבניין אחד בראשון לציון, כבר ב-2015, הצליח ארגון העיתונאים להבקיע את המצור להחתים לפחות שליש מעובדי 'ידיעות', והכריז על הקמת ועד פעולה ב'ידיעות', 'כלכליסט' ולאשה.

היום (יום ג') הודיע ארגון העיתונאים להנהלת העיתון על הקמת הוועד, שנה וחצי לאחר שהחלו הניסיונות להקמת ועד יציג בעיתון, במקביל להקמת ועד עובדים באתר הבית של הקבוצה - ynet, והמאבק שאותו ועד ניהל בהנהלת האתר. יש לציין כי חלק קטן מאד מעובדי העיתון הוותיקים - כ-50 לערך - חברים באגודת העיתונאים בתל אביב.

במייל שנשלח היום לעובדי 'ידיעות', כתב ועד הפעולה - בו חברים אוריאל דסקל, יאנה פבזנר-בשן, גלי וולוצקי, הדר קנה, עמית שעל, הדס שפר, עמיר קורץ ומיקי פלד - כי "הוועד הוקם כדי לדאוג לתנאי ההעסקה של עיתונאי 'ידיעות אחרונות', 'כלכליסט' ו'לאשה', מתוך ההבנה שכשאנחנו מאוגדים יחד, כוח המיקוח שלנו גדל, ויש לנו את הזכות והיכולת לקיים משא ומתן עם ההנהלה לשמירה על הזכויות שלנו".

עוד נמסר לעובדים כי "ברור לנו כי הצלחת העיתונים היא הצלחתנו, וכי רק בדרך של הידברות ושיתוף פעולה נוכל להגיע לתוצאות - הן לטובת מקום העבודה שלנו והן לטובתנו כעיתונאים המועסקים בו. אלה גם המסרים שקיבלנו בחודשים האחרונים מהנהלת 'ידיעות אחרונות'". פה למעשה הוועד רומז להנהלה כי "פניו לשלום".

ארגון העיתונאים הוקם לפני כשנה וחצי ומונה כיום כ-2,000 חברים מכלי התקשורת השונים. בין היתר הוקמו ועדים במעריב, ynet, גלובס, חדשות ערוץ 2, חדשות ערוץ 10, טיים אאוט, מוטו תקשורת, החדשות המקומיות, גל"צ, רדיו קול חי ונענע10.

מ'ידיעות אחרונות' לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ידיעות אחרונות מתכווץ מיום ליום ונעלם. (ל"ת)
    גדוד נהגי הפרדות 24/07/2013 23:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בני כגן 24/07/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    נניח שרק כ-50 קשישים עדיין חברים באגודת העיתונאים. כמה חברים מידיעות אחרונות רשומים רשמיים ב"ארגון" העיתונאים? האם ה"ארגון" פטור ממסירת מידע שלם ואמין ע"פ כללי האתיקה? שליש מכמה?
  • 3.
    m 24/07/2013 07:06
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להחלישו קבל שיכרון חושים
  • 2.
    יאיר 23/07/2013 23:36
    הגב לתגובה זו
    עובדי ידיעות לא פראיירים. למה הם מצפים שביום פקודה הליצן אברוצקי ינהל עבורם מאבק מקצועי? הם כבר גילו שבכל מקום שבו מצלמת הטלוויזיה יש בר מוחא. אבל כשמטפלים את הציוד איפה הבר מוחא נעלם? זוכרים את ההבטחות המפוצצות שלו לעובדי הארץ? אז מה? העיקר שהוא ממשיך לקבל שכר של קרוב לחמישים אלף שקלים לחודש ממיסי החבר של הפראיירים שעדיין חברים בפיל הלבן.
  • 1.
    סוף סוף (ל"ת)
    שירן 23/07/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.