יוסי לובטון גיל סמסונוב אילן שילוח
צילום: יח"צ, קובי קנטור
דירוג יפעת

סוגרים חצי: הפער ממקאן נחתך; באומן עוקף את אדלר, LEAD בזינוק הכי גבוה

החציון הראשון של 2012 מציג את מגרש המשחקים החדש של הענף: פרסום אברהם ו-LEAD נכנסים ל-20 הגדולים; ענבר מרחב ניסן מדלגים למקום ה-14; גליקמן נטלר סמסונוב וברוקנר נטע יער מציגים חציון שני ברציפות של עלייה
משה בנימין | (9)

דירוג יפעת לחציון הראשון של 2011 הוא מהמעניינים בשנים האחרונות - בהתאם לתנודות בשוק. הסיכום מציג שחקנים חדשים בדירוג 20 הגדולים, בנוסף ל-TOP5 חדש. עוד על הפרק, אימפריות ושמות וותיקים שנסוגו לאחור וסגירת פערים בשלישיית הצמרת. יותר מהכל מציג החציון הראשון של 2012 את הכיוון הברור אליו הולך ענף הפרסום בשנים הקרובות.

אל טבלת 20 המשרדים הגדולים בישראל, בסיכום החציון הראשון של 2012 נכנסים לראשונה 2 משרדים חדשים - 'פרסום אברהם' ו-LEAD, שמשלימים עלייה עקבית ויציבה בהיקפי הפרסום שלהם. 'אברהם' שרשם גידול של 17% לעומת החציון הראשון ב-2011 נכנס לדירוג במקום ה-20 ואילו LEAD רושם גידול של 37% בהיקפי הפעילות - נתון שמהווה הצמיחה הגבוהה ביותר בענף הפרסום ומציב אותו במקום ה-16 בדירוג 20 הגדולים.

כניסתם של אברהם ו-LEAD לדירוג מגיעה על חשבונם של 2 משרדים שנחלשו בחציון החולף: שמעוני פינקלשטיין ברקי שהיה במקום ה-16 וקבוצת דחף שתפסה את המקום ה-20 בסיכום שנת 2011. בעשירייה השנייה בטבלה חלו שינויים נוספים עם ההתקדמות של ענבר מרחב ניסן 2 שלבים למקום ה-14 בדירוג, העלייה של רגב קויצקי 2 שלבים למקום ה-13 בדירוג והירידה של זרמון DDB ודרורי שלומי שקד למקום ה-19 וה-15, בהתאמה.

נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "דירוג משרדי הפרסום שהתאפיין בעבר בסטגנציה, חווה זעזוע ועיצוב מחדש של יחסי הכוחות בין השחקנים בשוק. המחאה החברתית נותנת את אותותיה בתקציבי הפרסום של חלק גדול ממשרדי הפרסום החווים ירידה, ולכך מצטרפים שינויים פרסונליים: פרישת השותפים בשלמור אבנון עמיחי, פירוק השותפות בין אילון זרמון והדר גולדמן, החלפת מנכ"לים במקאן אריקסון ובפובליסיס, אקזיט נאה של השותפים בבאומן בר ריבנאי לפובליסיס העולמית, וגיבוש קבוצת פובליסיס ישראל. החציון גם מתאפיין בכניסת כוחות חדשים כמו LEAD ו- AVRAHAM והמשך התעצמות של משרדים כמו ברוקנר נטע יער וגליקמן נטלר סמסונוב".

"מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום בפער ניכר, אולם גם הוא אינו חסין למחאה החברתית, ונפגע מהקטנת ההוצאה לפרסום של לקוחות העוגן שלו: מגה, תנובה, יוניליוור ואיבוד תקציב הפרסום של סלקום. באומן בר ריבנאי עולה אל המקום השני בחציון מלהיב הכולל קבלת תקציבים חדשים, קבלת פרסים בינלאומים על קריאטיב ומכירת רוב המניות לקבוצת פובליסיס העולמית".

בצניחה חופשית: Y&R Israel, זרמון DDB, פובליסיס ודרורי שלומי שקד

מתוך 20 משרדים שנכללים בדירוג מובילי ענף הפרסום, 13 רשמו ירידה בהיקפי הפעילות בחציון הראשון של 2012 - עדות ברורה ומיידית לשינוי התפיסתי שחל בקרב המפרסמים הגדולים בישראל בשנה וחצי האחרונות. בסיכום שנת 2011 של יפעת בקרת פרסום 12 משרדים מתוך 20 רשמו ירידה בהיקפי הפעילות. לעומת החציון הראשון ב-2011 מדובר בהחרפת המומנטום השלילי של ענף הפרסום, אז רשמו רק 8 משרדים מתוך 20 ירידה בהיקפי הפעילות.

סיכום החציון הראשון של 2012 - על פי יפעת בקרת פרסום

את הירידה הגדולה ביותר בהיקפים רשם ולא במפתיע משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי או בשמו העדכני והרשמי Y&R ישראל. המשרד שסגר את 2011 במקום ה-4 בענף, לאחר ירידה של 20% בהיקפים, סוגר את החציון הראשון של 2012 במקום ה-8 בענף עם ירידה של 53% לעומת החציון הראשון ב-2011. זאת, לאחר שבאו לידי ביטוי באופן מספרי (ובתקווה עבורם סופי) אובדן התקציבים הסדרתי ששינה את פני המשרד והחל באותה עזיבה היסטורית של גדעון עמיחי. אחריו זרמון DDB מתדרדר מטה למקום ה-19 בדירוג לאחר קיטון של 47% לעומת החציון המקביל ב-2011.

העולים והיורדים הבולטים - חציון ראשון 2012

צניחה נוספת ומשמעותית נרשמה בגזרת דרורי שלומי שקד. המשרד שחתם את 2011 עם עלייה של 16% ומקום 12 בדירוג מאבד 40% לעומת החציון הראשון של 2011 ויורד למקום ה-15. פובליסיס שנמצא בשיאו של העברת מושכות הניהול לידי ארי מלמוד רשם ירידה של 35% לעומת החציון המקביל אשתקד, מה שמציב את מלמוד והנבחרת שהוא מרכיב סביבו בנקודת פתיחה שמחייבת מאמץ רב ומהלכים בוני אמון בין המשרד לשוק.

TOP10 - רק 4 משרדים רושמים גידול: באומן, יהושע, גליקמן וברוקנר

ברוקנר נטע יער שמגיע לדירוג השיא שלו פותח את רשימת עשרת הגדולים של ענף הפרסום. המשרד שבחציון המקביל אשתקד הציג עלייה של 23% ממשיך את הקו החיובי ומציג גידול נוסף של 25%. יוזכר כי בסיכום 2011 הציג המשרד גידול של 32%.

ברשימת עשרת המשרדים המובילים של ענף הפרסום רק 4 משרדים רושמים גידול: ברוקנר נטע יער, גליקמן נטלר סמסונוב, יהושע TBWA ובאומן בר ריבנאי. הנסיגה של Y&R למקום ה-8 ופובליסיס שירדו 4 מקומות למקום ה-11 מכשירה את הקרקע עבור ראובני פרידן שעלה למקום ה-7 בדירוג, גליקמן נטלר סמסונוב שעלה למקום ה-6 בדירוג, יהושע TBWA שהפך לחבר מן המניין ב-TOP5 וגיתם שמתקדם למקום ה-4.

*לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

מבין המשרדים שרשמו ירידה לעומת החציון ה-1 ב-2011 גיתם (כמו גם ענבר מרחב ניסן) עם הקיטון הנמוך ביותר, של 5%. יהושע TBWA שרשם בחציון המקביל אשתקד ירידה של 16% ובסיכום 2011 רשם ירידה של 18% מוכיח בפעם המי יודע כמה את יכולתו לרענן את השורות ולהתרומם בחזרה. המשרד, מהבודדים שרשמו עלייה בתוך ה-TOP10 מציג צמיחה נאה של 13% שמצליחה לאזן עבורו את התמונה.

שני משרדים שיכולים להתהדר בנוצותיהם הם גליקמן נטלר סמסונוב שעולה לראשונה למקום ה-6 בדירוג וברוקנר נטע יער שנכנס לעשרת הגדולים. 2 המשרדים הם היחידים (מתוך אלו שהופיעו גם בדירוג 20 המשרדים הקודם) שהצליחו להציג עלייה גם בחציון הראשון של 2011 וגם בחציון הראשון של 2012 - הישג מרשים שמקבל משנה תוקף כשמדובר בצמיחה בניגוד למגמת הקיטון בענף.

הפער ממקאן נחתך; באומן סוגר חציון של ווינרים במקום ה-2

חוד החנית של הענף שאופיין בשנים האחרונות על ידי הפער המורגש בין מקאן אריקסון לאדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי הפך בדירוג הנוכחי לסוער מאוד. מקאן אריקסון הציג בחציון הראשון של 2010 - לפני שנתיים, היקף פעילות של כ-300 מיליון שקלים, שנה לאחר מכן ירד ל-280 מיליון וכעת בחציון הראשון של 2012 עומד על 231 מיליון שקלים. בסה"כ ירידה של 23% מאז 2010. לעומת החציון המקביל אשתקד מדובר בירידה של 17%.

דירוג ה-TOP5 של ענף הפרסום - חציון ראשון 2012

אדלר חומסקי שהיה שני למקאן פינה את המשבצת לשחקן הכי מדובר בשנה האחרונה - באומן בר ריבנאי, בייחוד לאור הזכיות המרשימות בפסטיבל קאן האחרון. שני המשרדים, אדלר חומסקי ובאומן הצליחו לצרף לקוחות חדשים ובולטים במהלך השנה החולפת אך במקרה של אדלר שרושם ירידה משמעותית של 24% דבר זה טרם בא לידי ביטוי, והוא נאלץ לפנות את המקום השני בדירוג לבאומן. הפער בין מקאן לבאומן שרשם גידול של 9% עומד על כ-45 מיליון שקל - ההפרש שעמד על כ-82 מיליון שקל בין מקאן לאדלר בחציון הראשון של 2011, מאבד כמעט 50%.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי אמר לאייס: "אנו שמחים על ההישגים של המשרד בשנה האחרונה. הדרוג חשוב פחות מהעובדה שהמשרד זוכה לאמון הלקוחות ומצליח לייצר יחד עם לקוחותיו מהלכי פרסום אינטגרטיביים מהלכים שמותאמים לעולם החדש ולסביבה הצרכנית המורכבת. התוצאות הן ביטוי לעבודה קשה של צוות מוכשר ומלא תשוקה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    12/07/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר לראות משרדים קטנים וחובבניים מתקדמים ועולים רק כי הם נמצאים בכיס הקטן של מפלצות פרסום כמו אדלר. מורידים את המכנסיים בכל מה שקשור למחירי מדיה ואז ״ זוכים״ במכרזים ( כן כמו A I G) ואז עושים להם ירא של עבודה
  • 6.
    11/07/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    רמי יהודיחא שיחק אותה. בעיקר בזכות האמביציה והתשוקה שלו למקצוע. כבוד!
  • 5.
    בוב 11/07/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    הכל בזכות הסמנכ"לית החדשה, שלי שפילמן, נמרה אמיתית. והכי יפה בבניין של אלקטרה ובכלל.
  • צמחו רק בגלל אדלר (ל"ת)
    אני 11/07/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    lead??? 11/07/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    על פוליטיקה של חומסקי שהביא לו את אי.איי.גי ושם הוא עשה עבודה בינונית ומטה.
  • 3.
    סבטלנה 11/07/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    מה שלום נדב רביב
  • 2.
    גדעון יניב 11/07/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לרמי יהודיחא ולחברים בליד ! בשנה הבאה בעשירייה הראשונה . . .
  • 1.
    אלדד 11/07/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    כל הקלגסים בדרך למטה.
  • אברהם משרד של ערסים (ל"ת)
    איכס 08/05/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון מעלה את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |


פלאפון תקשורת, חברת בת של בזק, הגישה הצעה מעודכנת  לרכישת מלוא הבעלות בהוט מובייל מקבוצת אלטיס של פטריק דרהי בסכום של 2.1 מיליארד שקל, בכפוף להתאמות עתידיות.

המסמך החדש הוגש לאחר מגעים בין הצדדים, אך החברה מדגישה כי אין ודאות שהמהלך יוביל למשא ומתן מחייב או לעסקה סופית, כשהמשוכה הגדולה תהיה הרגולציה. פלאפון העלתה את ההצעה המקורית ב-5% - 100 מיליון שקל.

ההצעה כוללת מתווה עקרוני ראשוני ובלתי מחייב, והיא כפופה למספר תנאים, לרבות בדיקת נאותות, גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות. המסמך תקף עד ליום ראשון, 16 בנובמבר 2025. העסקה, אם תצא לפועל, תדרוש את אישור משרד התקשורת ורשות התחרות.


יש הצעות נופסות נמוכות יותר כשגיל שרון לצד מימון מגופים מוסדיים רוצים לרכוש את החברה ב-1.4 מיליארד שקל. הם רחוקים מההצעה של פלאפון להוט מובייל ולכן הסיכוי שהעסקה הזו תושלם נראה נמוך. הם נתלים בכך שהרגולטור לא יאשר את העסקה, אבל אמיתית-כלכלית הרגולטור לא יכול שלא לאשר. מיזוג הפעילויות יביא את פרטנר והוט לשיעור של 35% בשוק וזה לא שיעור מונופוליסטי, כשהרגולטור יכול לשים מגבלות שיורידו את נתח השוק. נזכיר כי ה שוק השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. במילים אחרות, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.  


מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?