
סוגרים חצי: הפער ממקאן נחתך; באומן עוקף את אדלר, LEAD בזינוק הכי גבוה
דירוג יפעת לחציון הראשון של 2011 הוא מהמעניינים בשנים האחרונות - בהתאם לתנודות בשוק. הסיכום מציג שחקנים חדשים בדירוג 20 הגדולים, בנוסף ל-TOP5 חדש. עוד על הפרק, אימפריות ושמות וותיקים שנסוגו לאחור וסגירת פערים בשלישיית הצמרת. יותר מהכל מציג החציון הראשון של 2012 את הכיוון הברור אליו הולך ענף הפרסום בשנים הקרובות.
אל טבלת 20 המשרדים הגדולים בישראל, בסיכום החציון הראשון של 2012 נכנסים לראשונה 2 משרדים חדשים - 'פרסום אברהם' ו-LEAD, שמשלימים עלייה עקבית ויציבה בהיקפי הפרסום שלהם. 'אברהם' שרשם גידול של 17% לעומת החציון הראשון ב-2011 נכנס לדירוג במקום ה-20 ואילו LEAD רושם גידול של 37% בהיקפי הפעילות - נתון שמהווה הצמיחה הגבוהה ביותר בענף הפרסום ומציב אותו במקום ה-16 בדירוג 20 הגדולים.
כניסתם של אברהם ו-LEAD לדירוג מגיעה על חשבונם של 2 משרדים שנחלשו בחציון החולף: שמעוני פינקלשטיין ברקי שהיה במקום ה-16 וקבוצת דחף שתפסה את המקום ה-20 בסיכום שנת 2011. בעשירייה השנייה בטבלה חלו שינויים נוספים עם ההתקדמות של ענבר מרחב ניסן 2 שלבים למקום ה-14 בדירוג, העלייה של רגב קויצקי 2 שלבים למקום ה-13 בדירוג והירידה של זרמון DDB ודרורי שלומי שקד למקום ה-19 וה-15, בהתאמה.
נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "דירוג משרדי הפרסום שהתאפיין בעבר בסטגנציה, חווה זעזוע ועיצוב מחדש של יחסי הכוחות בין השחקנים בשוק. המחאה החברתית נותנת את אותותיה בתקציבי הפרסום של חלק גדול ממשרדי הפרסום החווים ירידה, ולכך מצטרפים שינויים פרסונליים: פרישת השותפים בשלמור אבנון עמיחי, פירוק השותפות בין אילון זרמון והדר גולדמן, החלפת מנכ"לים במקאן אריקסון ובפובליסיס, אקזיט נאה של השותפים בבאומן בר ריבנאי לפובליסיס העולמית, וגיבוש קבוצת פובליסיס ישראל. החציון גם מתאפיין בכניסת כוחות חדשים כמו LEAD ו- AVRAHAM והמשך התעצמות של משרדים כמו ברוקנר נטע יער וגליקמן נטלר סמסונוב".
"מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום בפער ניכר, אולם גם הוא אינו חסין למחאה החברתית, ונפגע מהקטנת ההוצאה לפרסום של לקוחות העוגן שלו: מגה, תנובה, יוניליוור ואיבוד תקציב הפרסום של סלקום. באומן בר ריבנאי עולה אל המקום השני בחציון מלהיב הכולל קבלת תקציבים חדשים, קבלת פרסים בינלאומים על קריאטיב ומכירת רוב המניות לקבוצת פובליסיס העולמית".
בצניחה חופשית: Y&R Israel, זרמון DDB, פובליסיס ודרורי שלומי שקד
מתוך 20 משרדים שנכללים בדירוג מובילי ענף הפרסום, 13 רשמו ירידה בהיקפי הפעילות בחציון הראשון של 2012 - עדות ברורה ומיידית לשינוי התפיסתי שחל בקרב המפרסמים הגדולים בישראל בשנה וחצי האחרונות. בסיכום שנת 2011 של יפעת בקרת פרסום 12 משרדים מתוך 20 רשמו ירידה בהיקפי הפעילות. לעומת החציון הראשון ב-2011 מדובר בהחרפת המומנטום השלילי של ענף הפרסום, אז רשמו רק 8 משרדים מתוך 20 ירידה בהיקפי הפעילות.
סיכום החציון הראשון של 2012 - על פי יפעת בקרת פרסום
- 7.12/07/2012 09:01הגב לתגובה זונמאס כבר לראות משרדים קטנים וחובבניים מתקדמים ועולים רק כי הם נמצאים בכיס הקטן של מפלצות פרסום כמו אדלר. מורידים את המכנסיים בכל מה שקשור למחירי מדיה ואז ״ זוכים״ במכרזים ( כן כמו A I G) ואז עושים להם ירא של עבודה
- 6.11/07/2012 19:09הגב לתגובה זורמי יהודיחא שיחק אותה. בעיקר בזכות האמביציה והתשוקה שלו למקצוע. כבוד!
- 5.בוב 11/07/2012 17:14הגב לתגובה זוהכל בזכות הסמנכ"לית החדשה, שלי שפילמן, נמרה אמיתית. והכי יפה בבניין של אלקטרה ובכלל.
- צמחו רק בגלל אדלר (ל"ת)אני 11/07/2012 22:03הגב לתגובה זו
- 4.lead??? 11/07/2012 16:23הגב לתגובה זועל פוליטיקה של חומסקי שהביא לו את אי.איי.גי ושם הוא עשה עבודה בינונית ומטה.
- 3.סבטלנה 11/07/2012 16:07הגב לתגובה זומה שלום נדב רביב
- 2.גדעון יניב 11/07/2012 15:54הגב לתגובה זוכל הכבוד לרמי יהודיחא ולחברים בליד ! בשנה הבאה בעשירייה הראשונה . . .
- 1.אלדד 11/07/2012 15:39הגב לתגובה זוכל הקלגסים בדרך למטה.
- אברהם משרד של ערסים (ל"ת)איכס 08/05/2013 16:50הגב לתגובה זו