סילברפורט
צילום: צילום מיכה לובטון

חברת הסייבר הישראלית סילברפורט גייסה 116 מיליון דולר בסבב גיוס D

את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית Brighton Park Capital, לצד מספר משקיעים נוספים. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-222 מיליון דולר
 
נחמן שפירא | (2)
נושאים בכתבה הייטק סבב גיוס

חברת הסייבר הישראלית סילברפורט (Silverfort), המספקת מענה להגנה על זהויות משתמשים בארגונים, הודיעה היום על השלמת גיוס סבב D של 116 מיליון דולר שהמביא את סך גיוסי החברה ליותר מ-222 מיליון דולר.

את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית Brighton Park Capital, ביחד עם משקיעים קיימים כולל Acrew Capital, Greenfield Partners, Citi Ventures, General Motors Ventures, Maor Investments, Vintage Investment Partners ו-Singtel Innov8.

בחברה הסבירו היום כי הפלטפורמה שפיתחו מאפשרת ללקוחות להפעיל אימות וגישה מאובטחים באופן אחיד על כלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית ובענן, כולל מערכות רבות שלא היה ניתן להגן עליהן קודם. לאור זאת שרוב גדול ממתקפות הסייבר נעשות בעזרת שימוש בזהויות משתמש גנובות, שכן הן מאפשרות חדירה קלה יחסית לרשתות ארגוניות והתפשטות מהירה בתוכן. הפלטפורמה של החברה מאפשרת זיהוי התקפות באמצעות AI ותגובה בזמן אמת ע"י אימות רב-שלבי או חסימת גישה לא מורשית.

סילברפורט צילום מיכה לובטון

 עובדי סילברפורט. צילום מיכה לובטון​

 

צמיחה של 100% בהכנסות

בחברה ציינו כי הגיוס האחרון מגיע על רקע צמיחה של מעל 100% בהכנסות בשנה החולפת, שבה החברה הוסיפה עשרות מיליוני דולרים בהכנסות שנתיות חוזרות (ARR), ומעל 100 לקוחות חדשים בכל רבעון, ביניהם כמה מהחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום הפיננסים, הייצור והקמעונאות. החברה מתכננת להשתמש בהון החדש שגוייס לטובת הרחבת הפלטפורמה הייחודית שלה, גיוס עובדים נוספים בישראל ובמדינות אחרות, והמשך האצת המכירות ברחבי העולם באמצעות שותפויות.

טכנולוגיית החברה, המוגנת בפטנט, מונעת מתוקפים לנצל נקודות תורפה במערכות ארגוניות רגישות ולהשתמש בהן כנקודת מוצא להתקדמות למערכות נוספות, ומאפשרת הוספת הזדהות מאובטחת לכלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית ובענן ללא צורך להתקין עליהן תוכנה. מדובר בשכבה נוספת הפועלת על גבי כלל מוצרי ניהול הגישה הקיימים בארגון, שמוסיפה הגנה רוחבית שחסרה למערכות האלו כיום, וחוסמת גישה באמצעות זהויות גנובות – גם במערכות ישנות שאינן מאובטחות כיום, וגם בין מערכות שונות של ספקים מתחרים, שכיום אינן מתקשרות זו עם זו.

 

 280 עובדים

סילברפורט הוקמה ב-2016 על ידי הד קובץ, ירון קסנר ומתן פטאל, בוגרי 8200, ומעסיקה כיום 280 עובדים, מתוכם 150 במשרדה בתל אביב. בנוסף לחברה סניפים נוספים ב-15 מדינות שונות ברחבי העולם.

קיראו עוד ב"BizTech"

מייק גרגואר, שותף מייסד בקרן ההשקעות BPC והמנכ"ל לשעבר של CA Technologies אמר כי "סילברפורט היא אחת החברות הייחודיות שהצליחו לחזות כיצד שוק גדול יצטרך להשתנות על מנת לפתור בעיה קשה - במקרה זה, אבטחת זהויות". גרגואר הוסיף כי "לחברה יש היסטוריה של בניית מוצרים חדשניים שעולים על ציפיות הלקוחות, בשילוב עם ביצועים מצוינים בקנה מידה גדול. המומחיות והחזון של סילברפורט בשוק אבטחת הזהויות, כמו גם יכולתם לבנות צוות מנצח, הם מן המעלה הראשונה. אנו מתרגשים להצטרף להד, ירון, ושאר צוות סילברפורט בשלב הבא במסע שלהם, שבו הם לא רק יעצבו מחדש את שוק אבטחת הזהויות העולמי, אלא יקחו את ההובלה שלו".

הד קובץ, מנכ"ל ומייסד שותף של החברה ציין כי "הגנה על זהויות הפכה לחוליה החלשה ביותר באבטחת מידע של ארגונים, ופתרון הבעיה דורש גישה חדשה - שכבת אבטחה מקיפה שתכסה את כל ה'איים הבודדים' שמהם בנויות תשתיות ניהול הזהויות הנוכחיות".

לדבריו ''חברת סילברפורט זוכה לאמון של לקוחות רבים, כולל כמה מהחברות הגדולות ביותר בעולם, ובכוונתנו להמשיך ולהתרחב. אנחנו מאוד שמחים מהשותפות החדשה עם קרן ההשקעות BPC, שתאפשר לנו להאיץ את התפתחות הפלטפורמה שלנו בפרט והחברה בכלל".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    "הגנה על זהויות" - בלבולי ביצים. יש 1000 פתרונות בשוק (ל"ת)
    אנשי המצגות 24/01/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    "גייסה" $$$ למשכורות, כשיגמרו לפזר אותו, יסגרו הבסטה (ל"ת)
    עובד בחברה 24/01/2024 13:56
    הגב לתגובה זו
הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים. 

הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים.