משקיע הון סיכון
צילום: CANAVA

חברת IN Venture תשיק קרן שנייה בהיקף של 150 מיליון דולר

הקרן תשקיע בחברות בשלבים מוקדמים מסיד ועד ל-A. הגיוס הנוכחי מתבצ כשנתיים לאחר השקת הקרנה הראשונה.
תומר אמן |

IN Venture, קרן הון סיכון ישראלית המתמחה בהשקעות בסבבים מוקדמים, משיקה קרן שניה בהיקף של 150 מיליון דולר. השקעות הקרן מיועדות להשקעה בישראל בחברות בשלבים מוקדמים מסיד ועד ל-A. הגיוס הנוכחי מתבצע כשנתיים לאחר השקת הקרן הראשונה.

 

הקרן הראשונה ביצעה עד כה 7 השקעות בחברות Deep-Tech בתחומים שונים, כאשר לדבריה כל החברות בהן השקיעה זכו להשקעות המשך. בין החברות בהן השקיעה בקרן הראשונה נמנות חברת המחשוב הקוונטי Classiq Technologies, חברת אנרגית המימן H2Pro, חברת Ottopia  וחברת BRIA. הקרן אף רשמה אקזיט ראשון משמעותי עם מכירת חברת הסייבר GK8 ב-115 מיליון דולר.

 

את הקרן הקימו ומנהלים אייל רוזנר ואיתן נאור. לדברי החברה, נאור מביא עימו ניסיון של שנים רבות עשרות שנים בבניית עסקים בחברות טכנולוגיה בתחומי ה-Enterprise Software וה-Telecom. כמו כן, הוא שימש כמנכ"ל של מספר חברות טכנולוגיה מובילות בנאסד"ק. אייל רוזנר, מביא עמו ניסיון בתחומי ההשקעות ופיתוח סטארט אפים. אייל הקים וניהל את התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה שבנתה את ישראל כמרכז ידע בתחומי התחבורה והאנרגיה.  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.