לא לשימוש
צילום: אלעד מלכה

מחיר למשתכן: שווקו 328 דירות באשקלון - הנה המחירים

מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה מחיר למשתכן

משרד האוצר מעדכן הבוקר כי שווקו בהצלחה 328 דירות במסגרת התכנית מחיר למשתכן בעיר אשקלון. החברה שזכתה במרכז היא ג.ג.א.ב יזום נכסים והשקעות. הדירות ייבנו בשני מתחמים ב'עיר היין', אזור מגורים חדש הממוקם בחלקה הצפון-מזרחי של אשקלון בשטח של 4,204 דונם ובו מתוכננות 11,466 יח"ד. 

לפי הודעת האוצר: 

דירות בשטח 85 מ"ר ימכרו החל מ-797,849 ש"ח המגלמת הנחה של 23% ממחיר דירה דומה בשוק.

דירות בשטח 100 מ"ר ימכרו החל מ-930,141 ש"ח המגלמת הנחה של 23% ממחיר דירה דומה בשוק.

דירות בשטח 120 מ"ר ימכרו החל מ 1,106,530-ש"ח המגלמת הנחה של 22% ממחיר דירה דומה בשוק.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    קצת בעייתי 01/10/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    זהירות זהירות
  • 8.
    dw 30/09/2017 13:21
    הגב לתגובה זו
    יש לנו עודפי קרקע במדינת ישראל? 11.4K יח"ד על 4200 דונם זה מאד מאד דליל ולחלוטין לא אורבני. אפשר להכפיל ואפילו להשליש את מספר היח"ד על כזה שטח גדול. צפיפות עירונית צריכה להיות לפחות 10 יח"ד לדונם, וגם זה נחשב לפרוורי יחסית. לא אמורה להיות שום בעיה להכפיל את אשקלון.
  • 7.
    שוד!! (ל"ת)
    חיים 28/09/2017 02:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבל מאד. חפשו בגוגל 28/09/2017 00:56
    הגב לתגובה זו
    תבדקו בגוגל מחירי המחיר למשתכן באשקלון ב2016.
  • 5.
    מה עם משפרי דיור??? 28/09/2017 00:09
    הגב לתגובה זו
    עלה לי 4.4% הבחירה הזאת בו!! לא חוזר על אותה הטעות פעמיים, אני עובד וחוסך כל שקל והמחירים עולים יותר מאשר אני מצליח לחסוך, נשבר כבר!!מה הוא עושה בשבילי? חוסך לי 50 שקל בחודש? ממש תודה! בנתיים המחירים עולים לי ב50,000 בשנה! נמאס כבר!
  • 4.
    מקבלן מחכים שנתיים שלוש ולפעמים אפ (ל"ת)
    גם כשקונים דירה חדשה 27/09/2017 23:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אשקלוני 27/09/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    אזור חדש כלום לא מוכן יקח להם בין 8-10 שנים רק להקים את המקום, לך תדע איך זה יראה??? בזמן שתחכו לדירה תשלמו שכ"ד כל הזמן הזה, אני לא הייתי מתקרב לזה אפילו
  • אביעד 27/09/2017 20:09
    הגב לתגובה זו
    אשקלונים מנסים למכור את דירתם על מנת להתקדם לבית חדש , העולם שייך לצעירים ... כל הכבוד לכחלון מחזקים ושמחים !
  • 2.
    לאשקלון המחיר צריך להיות נמוך ב- 30%. (ל"ת)
    משה 27/09/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 27/09/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    עצוב
  • לקנות מקבלן? 27/09/2017 23:49
    הגב לתגובה זו
    גם כשקונים דירה חדשה מקבלן מחכים שנתיים שלוש ולפעמים אפילו יותר
  • עדיין חיסכון גדול 27/09/2017 12:25
    הגב לתגובה זו
    300 אלף אף אחד לא ישלם עד המפתח אלא אם כן יחכה 6 שנים. ואם תוסיף את הריבית שתשלם לבנק תקבל חיסכון של 200 אלף בניכוי השכירות
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.