11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ההאטה בשוק הדיור הולכת מחריפה עם פתיחת 2017, כך לפי נתון שמציג בנק ישראל

הציבור נטל בינואר משכנתאות בהיקף של 4.42 מיליארד שקל. סך הכל נטלו 6,664 משכנתאות מתוכן 616 לצורכי השקעה
 |  111
לחיצה על הברקסים
Share
מחירי הדירות לאן? בזמן שיש ויכוח חריף בין גופים שונים (לשכת השמאים והלמ"ס) לגבי כיוון מחירי הדירות. לגבי ההאטה בשוק הדיור אין שום שאלה, וכעת נראה שמדובר במגמה שרק הולכת ומחריפה. בנק ישראל מפרסם היום (ג') את נתוני המשכנתאות לחודש ינואר 2017, ומציג המשך התקררות של שוק הדיור.  


על פי הנתונים, הציבור בישראל נטל בחודש ינואר משכנתאות בהיקף של 4.42 מיליארד שקל בלבד, זאת לאחר חודש דצמבר בו נטלו משכנתאות בהיקף של 4.7 מיליארד שקלים. לצורך השוואה, בחודשים יוני-יולי האחרונים נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.7-5.6 מיליארד שקלים בהתאמה. כלומר, נמשכת  החולשה בהיקף המשכנתאות שניטלו, מגמה שהחלה בספטמבר 2016 וכעת מתעצמת. להוציא את חודש אוקטובר שהיה חודש חריג בשל מיעוט ימי עסקים (חגי תשרי), חודש ינואר היה החודש החלש ביותר מבחינת נטילת משכנתאות מזה חודשים ארוכים.

עוד עולה מהנתונים, כי בחודש ינואר ניטלו רק 6,664 משכנתאות (מתוכן 616 משכנתאות ניטלו למטרות השקעה), זאת לעומת 7,247 משכנתאות שניטלו בחודש דצמבר ומעל 8,000 משכנתאות שניטלו בחודש יולי.  על פי דו"ח בנק ישראל המציג את המידע על ריבית המשכנתאות, במסלול בריבית הצמודה הקבועה עלתה עוד בינואר 2017, והיא עומדת בממוצע על 3.85% לעומת 3.81% בדצמבר 2016. הריבית השקלית הקבועה ירדה במעט, ועמדה בממוצע על 4.44% בינואר 2017 זאת בהשוואה ל-4.49% בדצמבר 2016.עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "ירידה משמעותית בסך ההלוואות החדשות לדיור בינואר. להערכתנו, המשך עליית הריבית למשכנתאות (במידה שתימשך) היא בין הכלים המשמעותיים ביותר היכולים לפעול לעצירת עליית מחירי הדיור. סך ההלוואות החדשות שניתנו לרכישת דירה במהלך ינואר 2017 עמד על 4.4 מיליארד שקל, ירידה של כ-7% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. אך כאשר בוחנים את היקף המשכנתאות לפי מספר ימי העסקים בחודש הירידה משמעותית עוד יותר (כ-15%), לרמה היומית הנמוכה ביותר מאז סוף 2014. הנתון ממשיך להצביע על מגמת ההתמתנות בביקוש למשכנתאות חדשות ככל הנראה כתוצאה מהעלייה בריבית למשכנתאות וכתוצאה מירידה "בתיאבון" של המשקיעים על רקע השינוי במיסוי. להערכתנו, המשך עליית הריבית למשכנתאות (במידה שתימשך) היא בין הכלים המשמעותיים ביותר היכולים לפעול לעצירת עליית מחירי הדיור." 

בהודעה המצורפת לעדכון הריבית אתמול נכתב כך ע"י בנק ישראל: "בנתון האחרון של מחירי הדירות נרשמה ירידה חדה, במקביל לירידה בהיקף העסקאות. נתונים אלו עקביים עם  הירידה בקצב החודשי של המשכנתאות, העלייה בריבית המשכנתאות, והמאמצים להגדלת ההיצע. עם זאת, על סמך נתון בודד מוקדם להעריך אם חל שינוי מגמה במחירי הדירות". עוד נכתב בהודעה כי  "לפי הנתונים על סך העסקאות, היקף הפעילות בשוק ממשיך להתמתן. במחצית השנייה של 2016 עמד סך העסקאות הממוצע על כ-7,300 בלבד, לעומת 8,300 במחצית הראשונה, והחלק שעסקאות המשקיעים מהוות בסך העסקאות ממשיך להיות נמוך ועומד על כ-20%. ההתמתנות בסך העסקאות ניכרת גם בקרב משפרי הדיור, אוכלוסייה שאינה כפופה לשיקולים הנוגעים לשינויי מיסוי ואינה ממתינה למחיר למשתכן". 

נציין כי מדד מחירי הדיור לחודש נובמבר הראה ירידה משמעותית של 1.2%, בסמיכות לכך, פרסמו בלשכת השמאים את סקירתם לעניין מחירי הדיור ברבעון האחרון של 2016, שהראתה עלייה של 1.7%. בעקבות הנתונים, נוצר בלבול בציבור, האם המחירים ירדו או עלו. כתוצאה  מאי ההבנות, הלמ"ס שיגרו מכתב של הסטטיסטיקן הלאומי שתקף בחריפות את סקירת השמאים. במכתב טען הוא כי הנתונים של השמאים ושל הלמ"ס, מתכנסים במבט רבעוני ועל פי הלמ"ס המחירים עלו ב-1.5% ברבעון האחרון של 2016 (הבדל מינורי). לאחר מכן, יו"ר השמאים, אוהד דנוס, שיגר אף הוא מכתב לראש הממשלה ולשר האוצר, בו טוען הוא למדיניות השתקה מצד האוצר בנושאים הקשורים למחירי הדיור.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

111 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 עידן 01/03/2017 22:03 מי קונה דירה להשקעה? 8% מס
שלוש שנים ראשונות רק מחזירים את המס.
50 בן אהרון 01/03/2017 19:38 התמיכה בשר האוצר ותוכניתו נובעת מחוסר הבנה של המצב.
בשפה אחרת קוראים לזה בורות.
49 קבלן,בנק,ממשל=שקרנים 01/03/2017 17:46 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
48 בן 50 עם ההורים 01/03/2017 12:05 תתכוננו לצניחה של 30-40 אחוז. נשמע הזוי אבל
ברגע שהירידות יחלו אי אפשר יהיה לעצור אותם.
47 שוכר 01/03/2017 10:59 רק הורדת מס שבח ורווחי הון תצנן את השוק (ל"ת)
46 בן אהרון 01/03/2017 06:22 הקריסה כבר התחילה, המצב עומד להיות מאד קשה !!!
עוד נגיע למצב שיעודדו את ציבור המשקיעים לבוא לקנות דירות כדי להציל את ענף הבנייה ואת הכלכלה כולה מפני מיתון !!!
45 משקיע צנוע 28/02/2017 23:20 מי שמכר-מכר,מי שלא-עכשיו תחזיקו חזק...
המשקיע החכם מרוויח פחות 15 אחוז אבל מרוויח בטוח ותמיד, מי שמתקמצן - פשוט לא צריך להתקמצן. על טעויות לומדים...
44 בעל דירה יחידה 28/02/2017 23:16 שימו לב כמה דירות להשכרה מיידית
שמתי לב שבזמן האחרון יש המון דירות (לפחות בר"ג) לכניסה מייידית. ברור גם שקשיים בהשכרה יבריחו עוד משקיעים ומכאן שהמפולת תהיה גדולה יותר.
43 נאור 28/02/2017 19:54 השוק קפוא,משרדי המכירות ריקים ומשקיעים לא מצליחים למכור
הירידה כבר החלה
42 מממ 28/02/2017 15:40 מי שקנה דירה בשנים האחרונות אכל אותה.המחירים בצלילהנורא (ל"ת)
איש 01/03/2017 15:16 המחירים ממש לא בצניחה. אנחנו עוד מאוד רחוקים מזה
גם אם אנשים קצת יושבים על הגדר ומחכים זה ממש לא מספיק כדי לגרום לצניחה של מחירים.
יש ר א לי 28/02/2017 18:13 אתה רציני? ממש לא נכון. (ל"ת)
המאמין 28/02/2017 17:12 והשכירות מה איתה
והריבית משכנתא מה איתה מי שקנה לפני עליית הריבית עשה עסקה מצויינת..ימים יגידו
41 מממ 28/02/2017 15:38 כחלון מס דירה3הבריח משקיעים יקריםופגע באמון הצרכנים.נבל (ל"ת)
40 מממ 28/02/2017 15:36 המצב הרבה יותר גרוע לא רוצים להכניס את הציבור לפניקה
מס דירה 3 הרס את המדינה הבריח משקיעים מהמקום הכי חשוב נ ד ל ן הכסף בורח לחול
סרגיי 28/02/2017 16:51 משקיעים מתו מזמן. התכוונת ספקולנטים? (ל"ת)
39 y 28/02/2017 15:33 מס דירה שלישית הרס את כלכלת המדינה זהירות שמרו על הכיס (ל"ת)
38 y 28/02/2017 15:31 חברים מאז מס דירה 3 המצב הפך לקטסטרופה והרבה יותר גרוע (ל"ת)
37 זה קרוב מתמיד 28/02/2017 15:28 שימו לב!!
מכר שעובד במזרחי טפחות סיפר שצמצמו שם אנשים כי לא באים לקוחות לקחת משכנתא. חברה שעובדת במשרד מכירות של דירות מקבלן מספרת שכל כך חלש שהקבלן חסר אונים אבל עדיין לא מוריד מחירים. חבר אחר שניגש לקחת משכנתא ויתר בגלל הריביות הגבוהות....תעשו אחד ועוד אחד....זה קורה
איש 01/03/2017 15:17 הריביות על המשכנתא אומנם עלו אבל הם עדיין מאוד נמוכות
יחסית למה שהיה לפני 7-8 שנים וגם אז אנשים לקחו משכנתאות
יש ר א לי 28/02/2017 18:13 עוד מעט יסגרו את משרדי המכירות כי אין שיווק למעט מחיר ל
משתכן, זה רק יעלה את המחירים. היושבים על הגדר ירדו מהגדר כשתהיה התפרצות מחירים חדשה, כמו שקרה כשהמתינו למע"מ אפס. ככה זה במדינתנו, ואז בוכים
36 סדאם חוסיין 28/02/2017 15:24 הסיבה שאני לא מצטרף לקבוצה שלכם בפייסבוק היא דיקטטורה
בקבוצה. כל מי שמביע דעה שונה משלכם ישר הוא חזיר אינטרסנט. גם זוג צעיר שמצטרף לקבוצה ומעיז להביע דעה שונה או להצביע על בעיה מסוימת שצריך לתקן מקבל מקלחת. אז תמשיכו ככה ושיהיה לכם בהצלחה. ההתנהגות שלכם דוחה.
איש 01/03/2017 15:24 קבוצה נוראית. מנסה לשכנע אנשים שחרם צרכנים יוריד מחירים
אבל מה לעשות ששוק הדיור זה ביקוש קשיח. אנשים יכולים לשבת על הגדר תקופה מסויימת אבל בסוף זה רק יגרום לקפיצה במחירי השכירות מה שיגרום להקמת קבוצת לא שוכרים דירה במחירי בועה ואז מה? כולם יגורו לנצח אצל ההורים? אל תשכו שכל שנה האוכלוסיה בארץ גדלה עשרות אלפי זוגות מתחתנים ועוד כמה אלפים מתגרשים והם צריכים מקום לגור. המחירים לא יכולים לצנוח זה טכנית בלתי אפשרי. אנשים זזים בין דירה קנויה לדירה שכורה אבל הם חייבים לגור איפהשהו ולכן זה ביקוש קשיח.
35 פחלון 28/02/2017 15:05 מימן מחיר למשתכן מהכסף שלי. (ל"ת)
יוסי 28/02/2017 16:54 מימון עתידי שלך מדור צעיר מאושר ולא משועבד (ל"ת)
34 שטיפת מוח 28/02/2017 15:03 תראו את התגובות . כחלון גייס היום המון מסכנים ומשלם
להם על כל טוקבק שנקל. הם המתעשרים החדשים !!! עוד הם יהיו טייקונים וכחלון יקח להם הכל. אין מה להתפעל מכחלון ומשיטתו המטופשת אפילו חוק הוא לא הצליח להעביר כמו שצריך חוץ מלהפחיד את הצבור לא עשה כלום. וזה חמור מאוד אם דנוס השמאי הממשלתי מתלונן על הסתה. כחלון דיקטטור קטן וכמו שמהפכת הסלולר שלו עילגת כך גם מחירי הדירות כל ירידה לצורך עליה.
ירון 28/02/2017 15:40 תגובה לא חכמה בלשון המעטה
אתה עוד תודה לכחלון. מחיר למשתכן רק יוצר קרקע לירידת מחירי הדיור. 30 אחוז הנחה....כקרקע זמנית בלבד להמשך צניחת המחירים. אבל טוב שקנית קיר ! כך יהיה לך על מה לדפוק את הראש.
איש 01/03/2017 15:25 איזה שטויות אם תוסיף להנחה את מדד תשומות הבניה
ואת העובדה שצריך להמתין איזה 5 שנים לדירה תראה שההנחה כמעט מתבטלת
55 28/02/2017 17:02 כחלון הוא רמאי פופוליסט ורק ..................
ורק עיוורים ואוולים מאמינים בו
המוכיח 28/02/2017 15:18 חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות
בתאכלס מה שיקבע את המחיר זה היצע וביקוש.
33 נגמר המשבר? 28/02/2017 14:59 לכו תקנו דירות יש שפע דירות . העיקר כבר לא נשמע
יותר על הדירות . חפרו לנו שנתיים על מחיר הגבינה החלב והקוטג' ו 5 שנים על דירות. תמצאו משהו אחר להתעסק בו . נראה לי נגמרו השפנים לפופליסטים. גמרו את הטייקונים עברו לבנקים ולבעלי 3 דירות וניצלו את המצב להעלות מיסים בלי שאף טמבל יבכה. די תסתמו כבר
32 חשוב לדעת 28/02/2017 14:47 מחירי הדיור שיורדים ומגמתם שמצביעה כלפי מטה
נכונים לעת הזו,אולם במידה והדבר יגרור אחריו תופעת שחרור מהירה השוק יקרוס בעשרות אחוזים בשנה,הדבר יכול לגרום לקטסטרופה ציבורית בה הרבה צדדים יפסידו הרבה מאוד כסף,לכן חשוב לקבוע יעד של עד 30 אחוז בשנה הזושל ירידת מחיר ובמידת הצורך לעזור לשוק להתמודד עם המחיר הזה,אחרת ..
ליאור 28/02/2017 16:07 לי אישית אין בעיה לקריסה...
הכתובת הייתה על הקיר , מי שרץ לקנות במחיר בועה שלא יבכה אחר כך...... אמן שהמחירים ירדו , שתיהיה קטסטרופה בארץ. שהטייקונים וכל בעלי הון יאבדו 50% מכספם , תיהיה אבטלה , יהיה קשה אבל זו הדרך היחידה לאפס את ה- 15 שנים האחרונות שבהם החזקים %#$@ את החלשים.
ירון 28/02/2017 15:43 יש כבר יעד של 30 אחוז - זה נקרא מחיר למשתכן
אבל זו תהיה קרקע זמנית בלבד לצניחה האדירה שמחכה לנו. שם נשמע ביטויים דוגמת "הזדמנות של פעם בחיים" וכול. אבל משם ולאחר מכן תחל המפולת. אגב בסיום המפולת נהיה עמוק מתחת למחירים בהם החלו העליות.
31 סרגיי 28/02/2017 14:21 אני מאמין רק לנהגי מוניות! (ל"ת)
30 די לחזירות תענוג 28/02/2017 14:19 וואו כחלון הזה פשוט תותח יהיה פה מוסר כמו בגרמניה (ל"ת)
77 28/02/2017 17:03 די לקנאות קנאה לא מביאה לפתרון (ל"ת)
29 אלכס 28/02/2017 14:05 מס על הדירה השלישית
הינו המס השוויוני ביותר למרות שצדק למרות שצדק כלכלי דורש מיסוי על כל שקל מרווח כלשהו , אז לא היינו רואים את דהירה לנדל"ן ואנשים היו משקיעים לקרנות סולידיות או מניות על פי הטעמם.
28 דיור 28/02/2017 13:58 כחלון
אמר ועושה תבדקו מה עשה בנט אומר ולא עושה,ביצועיסט מס 1 מילה בסלע יש ללמוד ממנו ולא מהדמגוגים של הליכוד מרובי הדירות תמשיך כך הקול שלי ובני משפחתי לך בטוח
27 שר חכם 28/02/2017 13:55 וואו כחלון שיחק אותה איזה מלך הביא להם אותה (ל"ת)
לשר הטיפש 28/02/2017 17:05 הוא הביא רק לך אותה למסכן העני ....
וגם את הכמה שקלים שיש לך הוא עוד יגזול ממך
26 אלי 28/02/2017 13:54 כחלון המלך
תעלה מס רכישה לדירה שניה ל20 אחוז זה ירסק את מחירי הנדלן
אחד העם 01/03/2017 19:36 יותר מתאים עבד כי ימלוך. (ל"ת)
לאלי 28/02/2017 17:05 האויל כחלון (ל"ת)
25 יוצאים מהלבנט 28/02/2017 13:53 כחלון פשוט תותח להקל על המשקיעים בבורסה (ל"ת)
24 נכה מחוסר דיור 28/02/2017 13:52 או שזה בגלל ה..
חורף או שזה אמיתי
23 רק שלא יעבירו את 28/02/2017 13:30 החוק שמבטל את המס
על דירה שלישית במידה ולא מעלים את שכר הדירה 5 שנים, דבר שאי אפשר באמת לפקח עליו ויחזור את כל המשקיעים לקנות דירות!
אפשר לעזור למשכירים 28/02/2017 13:50 זה עניין של צרכנות לא להשכיר מחזירים וזה חוק טוב (ל"ת)
22 איציק 28/02/2017 13:27 מס מס
עכשוו להוריד את המס על הבורסה
21 יש ר א לי 28/02/2017 13:20 ההגיון לקנות דירה היום, קראו:
אני בספק אם מחירי הדיור ירדו אך ללא ספק מחירי המשכנתאות עולים ויעלו. גם אם מחירי הדירות ירדו אם תמתינו תשלמו יותר על המשכנתא כך שלא הרווחתם. לדוגמא: נניח שבעוד שנה מחירי הדירות ירדו ב 10% (קשה להאמין אבל נניח שכן), הון עצמי 50% (לא רוצה לדבר על פחות) ו 50% משכנתא. עלייה של 1.5% במשכנתא מעלה את ההחזר על המשכנתא בערך ב 25%. דוגמא מספרית: דירה במחיר 1,600,000 נניח שתוזל ב 160,000 ש"ח, על המשכנתא של 800,000 ש"ח תחזירו 200,000 ש"ח יותר. בסיכומו של דבר הפסדתם. ובאמת שאני מאמין שהמחירים לא ירדו כי עדיין לא משווקים מספיק כדי לצמצם את הפערים, הריבוי הטבעי גדול מסה"כ השיווק כך שהביקוש מול ההיצע רק גדל.
מני 28/02/2017 15:31 העלאת ריבית משכנתא באה עם ירידת מחירים
לא היו מעולם העלאות ריבית משכנתאות שלא באו בסוף לידי ביטוי בירידת כמות העסקאות ובירידת מחירים. ככה זה.
יש ר א לי 28/02/2017 18:07 תעדן את המספרים ובגדול תגיע לאותה מסקנה (ל"ת)
גם ישראלי 28/02/2017 14:08 ואם אני לא צריך משכנתא? גם יש הגיון לקנות היום? (ל"ת)
יש ר א לי 28/02/2017 18:10 אתה חושב שהמחירים ירדו או לא? לפי זה תחליט (ל"ת)
אני תל אביב 28/02/2017 14:05 שכחת משהו
אין לאנשים כסף בום נפל לך מגדל הקלפים.
יש ר א לי 28/02/2017 18:09 אז מחר יהיה להם יותר קשה בגלל הריבית שתעלה
לא מדבר על מי שממילא לא יכול לקנות ולא על מי שיש לו המון כסף ללא משכנתא, הכוונה לאלה שיכולים וממתינים להורדת מחיר, הם רק יפסידו יותר.
20 עמיחי 28/02/2017 13:15 מדוע לא העלו ריבית למשכנתא למשקיעים כבר לפני שנים ?
העלאת הריבית למשכנתאות למגורים לבעלי דירה (קרי למשקיעים) היתה מרסנת את החזירות של משקיעים שרכשו דירה בהון של 10% מעלות הדירה ומימנו משכנתא משכירות של זוגות צעירים. נוצר עיוות בשוק . פיצוץ הבועה בקרוב גם בלי בנייה מאסיבית. עליית הריבית תעשה את רוב העבודה
19 שגי 28/02/2017 13:09 אין פלא שהבנקים מעלים ריבית צעד פשוט
בשביל להוריד את צחירי הדיור אבל מה שלא מובן שהבנקים מעלים את הסיכון של יכול ההחזר הם מקשים על ההחזרים וכך הם מסתכנים בזה שיהיו חדלי פירעון.עדיף להוריד.לגבי ירידת מחירים זה טוב אנימיקנה שיירד אבל המחיר יעלה בסופו של דבר אל תחיו באשליות האוכלוסיה גודלת בקצב מהיר
18 חיים ברו 28/02/2017 13:08 אם המחירים יורדים אז תקנו דירות מהיכן שמפרסמים את היריד
ות ,כי מה שאני שומע אני לא רואה ,ומה שאני רואה אני לא מאמין
17 אלון 28/02/2017 13:02 תנחומיי למי שקנה דירה בחודשים האחרונים
לא נעים להכנס בסוף... אבל בהצלחה, המחירים עוד ידשדשו השנה לכל מיני כיוונים, אבל המגמה כבר ברורה התחילו 7 השנים הרעות של הנדל"ן
16 זוג בשכירות 28/02/2017 12:58 מחירי הדירות לא יעלו כי לאנשים אין כסף לקנות
במחירי הבועה שנוצרו והמשכנתאות מתייקרות, בעבר הממונפים לקחו משכנתא ל 30 שנה במקום 25 אבל כבר זה לא מספיק וההחזר החודשי גבוה מידי. אנחנו לא קונים עד שהמחירים ירדו ומחזיקים כסף של דירה בתיק מניות .
15 איתן תרחישים 28/02/2017 12:48 מחסור הדיור=מכוון-בהורה ונומק עי בובו והנגיד
מחסור הדיור- מכוון=ואף נומק: בדאגה לעמידות הבנקים דאגה לבנקי = לא=של 40-50000 דירות הם בונים רק 44000 דירות בממוצע מ שנת 2012 באין מחסור מחירים יורדים כשיש מחסור בירקות החקלאי מגדיל בניה לרווח- בצדק וכאן הם מקטינים הבניה= ומפמפמים שיש ירידה/עודף מי משקר אריק ש זל בנה 161000 דירות בשנתיים ב 1997-8 זה גובל בהונאה של דור שלם- זה מחייב וועדת חקירה אריק ש בנה 161000 בשנתיים ב 1997-8 זה מחייב וועדת חקירה
14 המחירים ירדו בגדול 28/02/2017 12:44 השוואה לינואר 2016 - יש?
דרושה השוואה לינואר 16 כדי שנבין שזה לא עונתי
רמי 28/02/2017 14:44 5.7 מיליארד בינואר 2016
5.7 מיליארד בינואר 2016. ירידה של 23%!!
אלי 28/02/2017 15:32 ואוו (ל"ת)
13 אדיר 28/02/2017 12:36 זה היה רק שאלה של זמן
במחירים כאלה מטורפים ומשכורות נמוכות באמת חשבתם שזה יחזיק לנצח?
12 מוטי 28/02/2017 12:35 מעכשיו, הכל תלוי בנו הציבור
אם נהייה טיפשים ופראיירים ונקנה- המחירים ימשיכו להרקיע שחקים. אם נמשיך לייבש את השוק- ההתפוצצות קרובה.
11 Radical Dreamer 28/02/2017 12:28 חרטא. המחירים לא ירדו בשנתיים הקרובות (ל"ת)
רוצים ברלין 28/02/2017 13:51 "חארטא" זה שפה של לבנטין לא ברלינאי (ל"ת)
10 אין שכל אין דאגות 28/02/2017 12:25 חחחח לפי התגובות אפשר לחשוב שדירה כבר נמכרת ב- 500K (ל"ת)
9 תודה לשר האכפתי 28/02/2017 12:24 ככה זה כשיש תותח במשרד האוצר (ל"ת)
בן אהרון 01/03/2017 06:20 התשבחות לשר האוצר נובעות מאי הבנת התמונה: המצב רע מאד! (ל"ת)
אלכס 28/02/2017 14:10 לצערי לא יכול להסכים
הסיבה היחידה להתקררות היא עליית הריביות ולא מס. רוב המשקיעים יודעים לתמרן ולהתחמק , אבל כאשר מימון הדירה הולה יותר מרווח מדירה לפני מס זה גומר את העניין.
1 28/02/2017 13:38 תותח שיורה עקום בדיוק כמהו (ל"ת)
8 גוני 28/02/2017 12:18 נגמר הסיפור אבל
לפני הצלילות תבוא תקופה של קיפאון..
ערן 28/02/2017 12:57 נקווה שלא. נקווה שהירידה תבוא בפתאומיות
שמשקיעים לא יהיו מוכנים וימכרו בפאניקה. אז נראה ירידה משמעותית במחירי הדיור ולא 5-10%.
אשליות 28/02/2017 14:25 אתה חי בסרט. אף משקיע לא ימכור דירה. הקבלנים יאטו בבניה
הקבלנים יאטו בבנייה , כמות הדירות החדשות תקטן משמעותית והמחירים של הדירות החדשות יטפסו לשיאים חדשים. מנגד כמוט המשקיעים החדשים תקטן , היצע הדירות לשכירות יקטן והשכירות יתפוצץ למעלה. מי המטומטם שימכור דירה וישים את כספו אצל פישמן , תשובה , זיסר וחבורת הנוכלים באישור החוק כדי שיעשו לו תספורת של 95%.
7 המוכיח 28/02/2017 11:59 קליק בייט. (ל"ת)
6 תותח כמו בסלולר 28/02/2017 11:54 כחלון המבריק פגע בול עם חוק 3 דירות (ל"ת)
1 28/02/2017 13:40 כחלון הוא תותח שיורה עקום בדיוק כמהו ....
העלה את מחיר השכירות ולא משפיע על מחירי הקנייה
חחח 28/02/2017 14:08 אתה נשמע כמו חזיר מתוסכל שמנעו ממנו לשדוד (ל"ת)
לחחח 28/02/2017 17:19 כִּי לֶאֱוִיל יַהֲרָג כָּעַשׂ וּפֹתֶה תָּמִית קִנְאָה .
אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד לפני הקנאה
1 28/02/2017 16:09 ואתה נשמע כמו עיוור עני וקנאי ....
הבעיה שאתה כל כך טיפש להבין שכחלון פוגע בך יותר ממה שהוא פוגע בי את הדירות שלי העברתי בין הילדים שלי כך שבטח אני לא הפגע אבל את השכירות אני יעלה . החוק שלו הוא פופוליסטי ובטח לא יעזור לקנאי כמוך לרכוש דירה הוא רק יעזור לאוויל כמוך להיות יותר עני
גבי 28/02/2017 18:27 ילדים שלך יתחתנו עם איזה פרחה ציידת ובזמן שיתגרשו
אתא במינוס 50% במקרה הטוב. חחח
המוכיח 28/02/2017 15:19 ואתה נשמע כמו בהמה חסר תרבות (ל"ת)
כמה שילמו לך 28/02/2017 12:18 כדי שתכתוב שטויות? אני גם רוצה (ל"ת)
5 בקרוב 28/02/2017 11:43 גם לא ישתלם לעשות תמ"א מלכודת מוות לעם ישראל (ל"ת)
4 :) 28/02/2017 11:42 יש יש יש!!!
כמה חיכינו כמה!!
שמטוב 28/02/2017 11:58 המיתון בפתח ומשה כשלון קופץ מהגג
תשכח מזה שמחירי הדירות ירדו. פשוט יפסיקו לבנות ויפסיקו למכור ויפסיקו לקחת משכנתאות רצח.
אלי 28/02/2017 15:33 שיפסיקו לבנות - הסינים יבנו
חחח. כן, הקבלן יתחיל למכור חמוצים במקום לבנות. נו באמת, בניה זה הבזניס שלו וזה מה שהוא יודע לעשות והוא יבנה. מספיק עם החארטות.
מיתון בא 28/02/2017 14:09 מיתון מגיע
מפגיע במקומות עבודה לישראלים לא מענף שנשען על עובדים זרים ומסתתני עבודה שעובדים בשקל וחצי, נגמרו המיליונרים המזויפים.
3 המתזמן הממשלתי 28/02/2017 11:40 ינואר חודש חלש כל שנה (ל"ת)
מישהו 28/02/2017 15:34 וביוני עונת חתונות אז לא נשאר כסף (ל"ת)
יוסי בלו 28/02/2017 11:59 ופברואר חודש קצר (ל"ת)
דורון האדום 28/02/2017 12:16 ובמרץ אביב
ובאפריל פסח תפנימו, נגמרה החגיגה. אם יהיה בנוסף לשינוי התנאים גם משברון כלכלי, נראה פה קריסה אמיתית. רק מטומטמים שבקושי מרוויחים שכר ממוצע לוקחים משכנתאות של מליון שקל אחרי שלקחו להורים שלהם את הפנסיה בכדי להביא הון עצמי. מדינה פאתטית...
יוסי בלק 28/02/2017 12:28 ובמאי יש גם עצמאות וגם שבועות (ל"ת)
2 אבי 28/02/2017 11:36 אין פלא. מחיר המשכנתא התייקר משמעותית
ברור שהביקוש ירד
כ 01/03/2017 15:29 המשכנתא עדיין לא יקרה יחסית לשנים קודמות (ל"ת)
תומר 28/02/2017 14:13 צודק
התשלום הסופי בגין הדירה הכולל גם את מחיר הריבית המשולמת על המשכנתא גדול בהרבה יותר מעליה השנתית הממוצעת לשנים האחרונות
משקיע 01/03/2017 22:52 אבל מחיר המשכנתא + מחיר הדירה גבוה מדי, לא רווחי... (ל"ת)
1 חבל 28/02/2017 11:29 תביאו את השמאי הממשלתי החבר של כחלון שיאשר לכם
לא חסר דירות . יש עודף מיסים
שימי 28/02/2017 11:55 אתה משקיע חזיר? (ל"ת)
לשמי 28/02/2017 13:46 האתה עני עיוור ?
כִּי לֶאֱוִיל יַהֲרָג כָּעַשׂ וּפֹתֶה תָּמִית קִנְאָה "הקנאה והתאווה והכבוד, מוציאין את האדם מן העולם
זה גועל נפש 28/02/2017 14:14 אף אחד לא מקנא באדם חזירי וגרידי (ל"ת)
לגועל נפש הקנאי 28/02/2017 16:16 הקנאה אוכלת אותך ....
ועושה אותך עיוור מה האבדל בין אדם שמשקיע בדירות או בבורסה או בכל נכס אחר זה שהמדינה לא מרסנת את המחירים ולא בונה דירות להשכרה ומקצה עוד שטחים לבניה עדין לא עושה אותי גרידי וחזיר אבל אותך עושה היא לקנאי עיוור עני ומסכן והצרות עין שלך לא תאפשר להתעשר .
זה גועל נפש 28/02/2017 14:11 אף אחד לא מקנא באדם חזירי וגרידי (ל"ת)
לגועל נפש הקנאי 28/02/2017 16:10 רק אתה מקנאה אוכלת אותך ... (ל"ת)
חחח 28/02/2017 14:10 חזירוס נגמרה החגיגה (ל"ת)
משקיע 01/03/2017 22:49 אתם רבים על חתיכת בשר נגועה בתולעים, משעשע :)
הכלכלה הישראלית גמורה :) משכורות אפסיות (6 חציוני, 9 ל20% מהאוכלוסיה והכול בברוטו), מיסים מטורפים, מחירי מחיה גבוהים, טרור ואזור מוכה מלחמה, ותשואות אפסיות... אתם מנסים למצוץ לימון שלא נשאר בו שום דבר למצוץ :) תשקיעו במקומות סבירים בחו"ל באג"חים במח"מ סביר, קצת במניות וחכו 2-4 שנים ותוכלו להשקיע בכלכלות בריאות יותר שלא עולה ב100 וקורסות ב50 כל כמה שנים...
לחחח הקנאי המסכן 28/02/2017 16:43 החגיגה רק מתחילה עכשיו .....
גם העברתי את הדירות לשמות אחרים וגם אני יעלה את השכירות וזה רק בגלל קנאים עיוורים ואוולים כמוך .
לחחח 28/02/2017 16:18 אני רק התחלתי את החגיגה .....
גם העברתי את הדירות על שמות אחרים וגם אני יעלה את השכירות וזה רק בגלל צרי עין כמוך שמפנים את האשמה לכיוון הלא נכון מיצווה לעלות לך את השכירות לקנאי כמוך
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש