בית המורה תל אביב
צילום: כפיר סיוון

עסקאות נדל"ן: איפה נרכשה דירת 86 מ"ר ב-3.7 מיליון שקל?

סתיו קורן | (6)

למרות הביקושים המתגברים לדירות, התחלות וסיומי הבנייה נמצאים דווקא במגמת ירידה - אחד הגורמים שמאפשרים למחירי הדירות להמשיך להשתולל. התחלות הבניה רשמו ירידה שנתית של 2.8%, כך לפי הלמ"ס. ההשוואה נעשתה בין החודשים יולי 2020, עד יוני 2021, לחודשים המקבילים אשתקד.

הנה עסקות נדל"ן מהשבוע האחרון: 

תל אביב

דירת 4 חדרים ברחוב כורש, 86 מ''ר, קומה 1 מתוך 4, עם מעלית נמכרה ב-3.745 מיליון שקל

דירת 3.5 חדרים ברחוב שילה, 76 מ''ר, קומה 3 מתוך 5, עם מעלית נמכרה ב-3.7 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב לואי מרשל, 85 מ''ר, קומה 0 מתוך 6, עם חניה ומעלית נמכרה ב-3.6 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב נחלת יצחק, 112 מ''ר, קומה 4 מתוך 32, עם חניה ומעלית נמכרה ב-3.57 מיליון שקל

נתניה

דירת גג בת 5 חדרים ברחוב זאב ליבר (קרית השרון), 130 מ"ר + 100 מ"ר מרפסת גג + 12 מ"ר מרפסת, קומה 7 מתוך 7, עם חניה ומעלית נמכרה ב-1.76 מיליון שקל

קוטג' בן 6.5 חדרים ברחוב מעפילי אגוז (שכונת רמת פולג), 185 מ"ר בנוי על מגרש 260 מ"ר נמכר ב-4 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב ראשון לציון (מרכז העיר), 97 מ"ר, קומה 1 מתוך 8, עם חניה ומעלית הושכרה ב-4,400 שקל בחודש

ירושלים

קוטג' בן 6 חדרים ברחוב טופז (מבשרת ציון), 166 מ"ר בנוי + 6 מ"ר מרפסת, 100 מ"ר גינה על מגרש 250 מ"ר, עם מחסן נמכר ב-3.81 מיליון שקל

דירת גן בת 4.5 חדרים ברחוב דרך האילנות (שכונת עין כרם), 174 מ"ר + 124 מ"ר גינה + 12 מ"ר מרפסת, ללא חניה ומעלית נמכרה ב-4.5 מיליון שקל

פנטהאוז בן 5 חדרים ברחוב תבור (מבשרת ציון), 150 מ"ר + 40 מ"ר מרפסת, קומה 3 מתוך 3, עם חניה, מעלית ו-10 מ"ר מחסן, הושכר ב-8,200 שקל בחודש.

תל אביב

דירת 3 חדרים, רחוב צוקרמן, שכונת נוווה אליעזר, 60 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, נמכרה ב-1.6 מיליון שקל.

דירת 3 חדרים, רחוב רצאבי, שכונת כפיר, 60 מ"ר, קומה 6 מתוך 7, מעלית, נמכרה ב-1.6 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים, רחוב ששת הימים, שכונת כפר שלם, 88 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, מעלית, נמכרה ב-1.9 מיליון שקל. 

דירת 3 חדרים, רחוב שתולים, שכונת פארק דרום, 74 מ"ר, מרפסת 7 מ"ר, קומה 15 מתוך 16, חניה ומעלית, נמכרה ב-2 מיליון שקל.  

דירת 4 חדרים רחוב אלנקווה, שכונת נווה בארבור, 90 מ"ר, מרפסת 12 מ"ר, קומה 7 מתוך 9, חניה ומעלית, נמכרה ב-2.2 מיליון שקל.

פנטהאוז 4 חדרים, רחוב אלנקווה, שכונת כפיר, 93 מ"ר, מרפסת 45 מ"ר, קומה 6 מתוך 6, חניה ומעלית, נמכר ב-2.7 מיליון שקל. 

נתניה

דירת 4 חדרים, רחוב גולדה מאיר, שכונתץ קריית נורדאו, 90 מ"ר, קומה 6 מץוך 9, חניה ומעלית, נמכרה ב-1.4 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים, רחוב אירוס הארגמן, שכונת אירוסים, 90 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, חניה, נמכרה ב-1.5 מיליון שקל.  

באר שבע

דירת 3 חדרים, רחוב גוש עציון, שכונה ג', 102 מ"ר, קומה 5 מתוך 8, חניה ומעלית, נמכרה ב-1 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים, רחוב דרך המשחררים, שכונה ה', 118 מ"ר, מרפסת 10 מ"ר, קומה 6 מתוך 14, חניה ומעלית, נמכרה ב-1.2 מיליון שקל. 

דירת 4 חדרים, רחוב מקור חיים, שכונת נווה זאב, 108 מ"ר, מרפסת 12 מ"ר, קומה 2 מתוך 6, חניה ומעלית, נמכרה ב-1 מיליון שקל.

פנטהאוז 5 חדרים, רחוב נחום סנה, שכונת, רמות, 165 מ"ר, מרפסת 90 מ"ר, קומה 5 מתוך 5, חניה ומעלית, נמכר ב-2 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים, רחוב מבצע יואב, שכונה ו' החדשה, 80 מ"ר, קומה 5 מתוך 8, חניה ומעלית, נמכרה ב-800 אלף שקל. 

נהריה 

דו משפחתי 4 חדרים, רחוב סטרומה, שכונת יוספטל,  100 מ"ר, גינה 100 מ"ר, חניה, נמכר ב-815 אלף שקל.

דירת 3 חדרים, רחוב שפרינצק, שכונת אושיסקין, 70 מ"ר, קומה 3 מתוך 7, מעלית, נמכרה ב-750 אלף שקל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רמי 02/10/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    גם אם נחסוך 100,000 שקל לשנה ומחירי הדירות יעלו ב10% בקירוב- לא נכסה אפילו את עליית המחירים. מה עם הקרן ?? איך ניתן לרכוש כך דירה ??
  • 5.
    צבי אריה סטילס 26/09/2021 23:27
    הגב לתגובה זו
    בנהריה מרכז עליית מחיר מטורפת
  • 4.
    משקיע 26/09/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
    זאת אומרת ריבית גדולה מאפס. ותודה לבנקים המרכזיים שמשרתים רק את אינטרסים של הבנקים על חשבון האזרחים ומעמד הבניים
  • 3.
    משקיע נדלן 25/09/2021 21:52
    הגב לתגובה זו
    שבוע טוב,אני כמשקיע בנדלן סבור שהבועה הזאת תתפוצץ וזה יהיה כואב מאוד.אין שום קורלציה בין המחירים הללו ליכולות של משקי הבית.נכון, אז היה הון שחור שתדלק עליות במשך עשור, היו יהודים מפוקפקים מצרפת ועוד מקומות ששילמו מחירים מטורפים, ויש ריבית אפסית.כל המשתנים הללו ברי חלוף. הווה אומר פיצוץ הבועה בטווח של שנה.מועדים לשמחה!
  • 2.
    ניל 25/09/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    ואז אנשים באמת יתחילו לאבד את זה... (כנראה הרבה לפני)
  • 1.
    ישראל 25/09/2021 11:32
    הגב לתגובה זו
    באמת נימאס לראות כתבות בנושא הנדל"ן במדינה יום יום זה כבר לא מעניין ולא מלהיב אף אחד
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.