תל אביב: דירת 3.5 חדרים בשכונת לבנה נמכרה ב-1.32 מיליון שקל
משרדי התיווך והמכירות הבולטים מדווחים על עסקאות הנדל"ן שנעשו השבוע ברחבי הארץ:
חריש
דירת 5 חדרים ברחוב ברקת, 104 מ"ר + 12 מ"ר, קומה 4 מתוך 5, מחסן חנייה, מעלית, נמכרה ב-925,000 שקל.
רי/מקס העיר החדשה
כפר סבא
דירת 4 חדרים ברחוב עוזי נרקיס, כפר סבא, 121 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת + 6 מ"ר מחסן, קומה 1 מתוך 5, חנייה, מעלית, נמכרה ב-2,050,000 שקל.
רי/מקס One
הרצליה
דירת גן 4 חדרים ברחוב פתח תקווה, הרצליה, 90 מ"ר + 50 מ"ר גינה, קומת קרקע מתוך 2, חניה, ללא מעלית, נמכרה ב-2,130,000 שקל.
רי/מקס One
תל אביב
דירת 3.5 חדרים ברחוב בושם (שכונת לבנה), 75 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית, וללא חניה, נמכרה ב-1,320,000 שקל.
רי/מקס אושן
ירושלים
דירת 3.5 חדרים ברחוב דרך בית לחם, 82 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-1,860,000 שקל.
רי/מקס חזון
דירת 4 חדרים ברחוב בורלא בניות, 90 מ"ר, קומה 7 מתוך 7, עם מחסן ומעלית וללא חניה, נמכרה ב-2.35 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
אשדוד
דירת 5 חדרים ברחוב אקסודוס, 142 מ"ר + 22 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 21, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-2.65 מיליון שקל.
דירת 5 חדרים ברחוב אקסודוס, 142 מ"ר + 10 מ"ר מרפסת, קומה 11 מתוך 18, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-2.32 מיליון שקל.
דירת 6 חדרים ברחוב נחל לכיש, 180 מ"ר + 100 מ"ר מרפסת, קומה 9 ואחרונה, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-3.2 מיליון שקל.
דירת 4 חדרים ברחוב אקסודוס, 145 מ"ר + 20 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 8, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-2.13 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
באר שבע
דירת 3 חדרים ברחוב טבנקין, 76 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-570,000 שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב רחבת צפת, 76 מ"ר, קומה 4 מתוך 8, מעלית, חנייה, נמכרה ב-730,000 שקל.
דירת 3.5 חדרים ברחוב יצחק שיפר, 67 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-675,000 שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב אברבנל, 72 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-560,000 שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב אריה דולצין, 82 מ"ר, קומת קרקע מתוך 5, מעלית, חנייה, נמכרה ב-900,000 שקל.
רי/מקס פלוס
שדרות
דירת 4.5 חדרים ברחוב משעול מורן 110 מ"ר + 10 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 2, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-815,000 שקל.
רי/מקס שלי
חולון
דירת 3 חדרים ברחוב רבינוביץ' 6, 70 מ"ר, קומה 6 ואחרונה, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-1.410 מיליון שקל.
דירת 5 חדרים ברחוב דולפין 1, 100 מ"ר, מרפסת בשטח 8.5 מ"ר, קומה 5 מתוך 6, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-1.825 מיליון שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב חשמונאים 31, 65 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, עם חניה, נמכרה ב-1.290 מיליון שקל.
דירת 2 חדרים ברחוב אמוראים 12, 50 מ"ר, קומת קרקע מתוך 2, נמכרה ב-1.235 מיליון שקל.
דירת 2 חדרים ברחוב שמואל הנגיד 20, 50 מ"ר, קומה רביעית ואחרונה, נמכרה ב-1.020 מיליון שקל.
קלר וויליאמס
קרית ים
דירת 3 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי, 80 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-735,000 שקל.
רי/מקס FAMILY
השכרה:
חריש
דירת גן 3 חדרים ברחוב האורן, 100 מ"ר+100 מ"ר גינה, קרקע מתוך 7, מעלית, חנייה, הושכרה ב-2,600 שקל.
רי/מקס העיר החדשה
ירושלים
דירת גן 3 חדרים ברחוב התאנה במבשרת ציון, 80 מ"ר + 20 מ"ר מרפסת + 80 מ"ר מרפסת, קומה 0 מתוך 2, עם מחסן, ללא חניה, ללא מעלית, הושכרה ב-3,400 שקל בחודש.
דירת 4 חדרים ברחוב כספי, 140 מ"ר + 130 מ"ר מרפסת, קומה 0 מתוך 3, עם חניה וללא מעלית, הושכרה ב-11,000 שקל בחודש.
אנגלו סכסון
- 2.סידרה ג 11/11/2018 09:50הגב לתגובה זואם הרצליה הנחה 900 אלף. ראשון לציון הנחה 800 אלף. ת"א הנחה תגיע למליון שקל. תודה לכחלון חסכת לנו , מאות אלפי שקלים,כסף שיישאר אצלנו ולא יילך לחשבון בנק של קבלן חמדן.
- 1.יש עלויות נוספות 09/11/2018 10:08הגב לתגובה זויש עלויות נוספות ,חוץ מעלות הבנייה : הקרקע לא בחינם , עלויות פיתוח לעירייה לא בחינם .... בניין עם מעליות ו משאבות עולה יותר יקר משמעותית , מאשר בניין ללא מעלית ( אלו עלויות נוספות ). המע"מ על הכל לא בחינם . בוא נשכח שמפרט בדירה , יכול לייקר את עלות הבנייה
- צודק 11/11/2018 09:51הגב לתגובה זוהכבדת מיסוי, ירידות ערך המחירים ממשיכים , במגמת ירידה.
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
