פיצל 6 דירות ל- 25 והעלים הכנסות של מיליון שקל - איזה עונש קיבל?

עו"ד יוסף מימון מפתח-תקווה ניסה לעשות קופה מפיצול בניין שלם ברחוב אבא הילל בר"ג ודיווח רק על 12 דירות
 | 
(43)
באז הנדל"ן
רשות המיסים ממשיכה באכיפה מוגברת נגד מעלימי מס: עורך דין יוסף מימון בן 36 מפתח-תקווה נעצר על ידי יחידת החקירות של מס הכנסה תל-אביב בחשד שהעלים לפחות מיליון שקל מהשכרת דירות שפיצל בניגוד לחוק, ושוחרר בערבות בתנאים מגבילים.
החשוד נעצר לאחר שמידע מודיעיני התקבל ביחידת המודיעין של פקיד שומה חקירות ת"א ובעקבות נפתחה חקירה סמויה, ממנה עלה כי יוסף מימון שכר לכאורה בניין שלם ברחוב אבא הלל 32 ברמת-גן בו שש דירות, אותן פיצל ל-25 דירות והשכיר לאחרים בכ-2,200 שקל לחודש בממוצע עבור כל דירה.

על פי החשד, יוסיף מימון דיווח על חלק מהכנסותיו מ-12 דירות בלבד ובסכום הנמוך מזה שקיבל בפועל מן הדיירים. על פי הראיות שנמצאו עד כה, הוא חשוד כי פעל בדרך זו מאז שנת 2009 במהלכן כך העלים סכום שבין 300,000-400,000 שקל מהכנסתו מדי שנה ובסך הכל כמיליון שקל בתקופה של שלוש שנים. בנוסף, על מנת להרחיק את עצמו מהעבירות, רשם את חיוב הארנונה על שם חמו.
בחקירתו טען החשוד כי מתוך דמי השכירות שהוא מקבל הוא משלם כ-40% לבעלי הדירות וכן כי היו לו הוצאות כגון חשמל וארנונה שהפחיתו מהכנסתו ועל כן דיווח רק על חלק מהכנסתו; אך מאחר והוא בחר במסלול מיסוי השכרת דירות של 10% מס (בו אחוז המיסוי נמוך יותר ממס שולי אך לא ניתן לקזז בו הוצאות או פחת), היה עליו לדווח על מלוא ההכנסות.
השופט ירון גת מבית השלום בתל-אביב יפו אישר את שחרורו בתנאים מגבילים תמורת הפקדת מזומן של 30,000 שקל וערבויות והתחייבויות בסך 600,000 שקל כמו גם הפקדת דרכונו והטלת איסור יציאה מהארץ.
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    תוניסאי טיפוסי אלה מוכרים כחולי כסף קמצנים (ל"ת)
    משה 23/07/2018 23:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 20.
    מערכת.המשפט מושחתת שייך למקורבים . לא קובי פרץ
    יואב 22/07/2018 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימסמסו לו את העבירה
    סגור
  • 19.
    ואיפה יגורו גרושים,רווקים,קשישים בודדים, סטודנטים ? (ל"ת)
    בלתי נסבל!!!!!!!!!!! 17/07/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • לפי מדיניות הממשלה, שיתחתנו. אין פתרונות לבודדים. (ל"ת)
    בן אהרון 25/07/2018 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    לכל הצעקנים !
    שוכר דירה כזאת 09/03/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אני גר בדירה מפוצלת כזאת , וזה עדיף פי כמה מדירה עם 2 שותפים ! יש לי מקלחת ושרותים פרטי שלי מטבחון ומקרר פרטי , אף אחד לא מלכלך , שקט ופרטיות תמיד ! המחיר כמעט אותו דבר , ואני לא מתעסק עם החלפת שותפים וחשבונות ! 20 - 25 מטר זה סביר ! זהו הפתרון הכי טוב לצעירים ובודדים ! עכשיו כל ה 25 דיירים שלו יצטרכו לחפש דירות אחרות עם שותפים, דירה מחולקת זה פתרון מעולה למגורים ! ואין לזה קשר למס הכנסה שאותו צריך לשלם בכל מקרה .
    סגור
  • כדאי להביא את הדברים לידיעת חברי הכנסת הצעירים. (ל"ת)
    בן אהרון 25/07/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה ממש נכון ומדוייק רק חבל שלא שומעים דיעות כאלה!!!
    בן אהרון 10/03/2015 07:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    חבל שנציגי הצעירים בכנסת לא משמיעים דיעות כאלה!!! זה צריך הכיוון לצעירים!!! צעירים זה לא לא זוגות שהתחתנו!!! צעירים הם צעירים שרוצים לחיות בתנאים נוחים לבד, לא עם שותפים. הפתרון היחיד שיש היום במחיר סביר זה הדירות האלה שהיו בעבר דירות שותפים והצרכים של הדיירים יצרו את המודל הנוכחי. זה לא מגדיל את הצפיפות ולא יוצר יותר דירות!!! צריך להשמיע בקול רם את התמיכה בפיתרון הזה לצעירים!!!!
    סגור
  • 17.
    חייבים לאכוף איסור פיצול דירות
    אמפסיז 08/03/2015 23:53
    הגב לתגובה זו
    4 8
    פחות דירות מפוצלות, פחות תשואה לדירות מושכרות= פחות מחיר שאפשר לדרוש על דירה = יותר זוגות צעירים שיכולים לקנות דירה.
    סגור
  • צריך לאפשר פיצול סביר בגודל, ומס כחוק כולל עירייה וועד
    מרכוס 16/03/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יש לאפשר זאת עם כופר אחורה. גם הממשלה תרוויח וגם יהיו דירות קטנות להשכרה. יש להתנות בגודל מינימלי של ארבעים מ"ר. ולא סלמס של עשרים במחיר מלא.
    סגור
  • 16.
    מה קשור הפיצול? זה סיפור על דיווח לא נכון או לא מלא.
    בן אהרון 08/03/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    צריך לשלם מיסים. נקודה. מה זה משנה אם זה מפוצל או לא מפוצל. על הכנסות משכירות צריך לשלם מס וזהו.
    סגור
  • על הכנסה משכירות צריך לשלם.אבל כן קשור הפיצול.
    אבי 25/07/2018 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל אי חוקיות הפיצול הוא מוכרח להעלים כי אחרת יעלו עליו בכך שיבואו לבדוק את הגאון שמכניס סכומים כאלה מ 6 דירות.אנשי מס הכנסה יודעים דבר או שניים על שכירות.ראשי הערים לא מעוניינים בפיצולים בגלל הפסדיי ארנונה.בגלל עומס על תשתיות.בגלל משיכת אוכלוסיה חלשה ובעיתית .ובגלל ירידה בביקוש לבנות דירות מרווחות עם אוכלוסיה עם כיס עמוק.
    סגור
  • היום פיצול אינו חוקי. (ל"ת)
    מרכוס 16/03/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    תופסים דג רקק ועושים מזה סיפור
    דונלד דאק 08/03/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    7 1
    את תשובה הגנב שעשה תספורת במליונים וצריך לשבת מאחורי סורג ובריח לא נוגעים בו כי הוא מרושת ומאחוריו בכירי עורכי הדין.אז נטפלים לעורך דין שפיצל 25 דירות לתשובה שפיצל עשרות חשבונות בנק של אנשים לא נוגעים מדינה מושחתת
    סגור
  • זה לא דג רקק זה קוף מקק.אבל בעבריינים הגדולים באמת לא נ
    יעקב 08/03/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא נוגעים בגדולים. חבל גם על רשיון עריכת הדין שלו. עורך דין אחד פחות. מישהו אמר לי פעם תתרחק מ 'רע' . זה רואי חשבון ורופאים וע' זה עורכי דין.
    סגור
  • עורך דין נוכל אחד פחות
    לא חבל בכלל 22/07/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי גם לרענן אותו חצי שנה בכלא. להפוך 6 דירות ל25 דירות זו נוכלות קלאסית.
    סגור
  • 14.
    יש לפצל בתנאי
    אליהו 08/03/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לאפשר פיצול בתנאי מינימום מטרז לדירה ואי העמסה על תשתיות ןבמקומןת שיקבען וללא אפשרות לפיצול בטאבו .
    סגור
  • טען עוד
  • אסור לפצל. זה בא על חשבון השכנים.
    ג 08/03/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    3 6
    רק הליכי אישור בניה כחוק. כל עבריין גורם לפגיעה באיכות חיי השכנים, גורם לעומס על תשתיות שלא מתאימות וגורם למפגעים תחבורתיים. בשביל זה יש הליכי היתרי בניה. אבל כמובן לפי התגובות כאן, במדינת פרטץ' בה כל מעלים מס הוא גיבור, וכל המציק לשכניו הוא אליל, אזי הכל מותר. פחד
    סגור
  • 13.
    מילא העלים הכנסות אך מה הצעדים שתנקוט העירייה ?
    tibor 08/03/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אכן מכת מדינה העלמות מס ( מס גבוה מידי ? ),היתכן שגם הרשויות מעלימות עין / מידע ? למה אינן נוקטות צעדי איתור,אכיפה וענישה של עברייני "פיצול" דירות ? ומה עם הפגיעה באיכות חיי הדיירים הקבועים בבניין/ברחוב ? חנייה ? סתימות ביוב ? רעש ?
    סגור
  • 12.
    העונש הראוי ( שכנראה ל-א ינתן):
    כועס 08/03/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    .תשלום מלוא המס על הכנסות המועלומות. . קנס עונשי של ,2000,000 ₪. שלילת רישיון ערכת דין ל3 שנים
    סגור
  • 11.
    שכ"ד 3 שנים
    מושון 08/03/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפי 2200 שח 25 דירות זה יוצא 660K שח לשנה וב3 שנים זה כ2 מליון שח איך הגעתם להעלמת מס של מיליון שח
    סגור
  • אנלפבת
    ג'ימי 08/03/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כי הוא דיווח על 12 יחידות יא ישראלי מטומטם
    סגור
  • אולי כי הוא דיווח על המיליון הראשון? יא אהבל
    יעקב 08/03/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איפה השכל שלך?
    סגור
  • סתומים 2 מיליון אלא ההכנסות איך הגיעו ל מליון העלמת מס
    יאן 15/03/2015 00:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הגיעו בשיעור 10% למליון העלמה אם 25 דירות כפול 2200 זה 660000 בשנה כפול שלוש שנים זה 2 מיליון הכנסות הבאלים כפול 10% מס זה 200000 מס על הכל...
    סגור
  • 10.
    לגבות מס אמת הם לא מסוגלים,אבל להטיל קנסות הכי קל. (ל"ת)
    בני 08/03/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שיהיה פיצול באישור שיקל גם על הצעירים ששוכרים חדר.
    איציק 08/03/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    11 3
    זה נוח לצעירים ולא נוח לאינטרסנטיים.(כולל השכרה לתיירים)!!!
    סגור
  • 8.
    לבטל את המסלול הזה או להעלות את המס בו ל-.25%
    שגיא טובי. 08/03/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 6
    כמו בבורסה.....גם אם העו"ד הזה היה משלם את המס כנדרש (10%) הוא עדיין מופלה לטובה לאין שיעור לעומת הבורסה....מעניין אם אכן טרכטנברג יהיה שר האוצר ויתקן את הטעות הענקית (שהוא הודה בה ברמיזה) ויטיל מס של 25% על הכנסה משכר דירה ובא לציון גואל.....מס רכוש דרקוני על מחזיקי 3 דירות ומעלה יביא לשחרור דירות לשוק ולירידת המחירים המיוחלת.
    סגור
  • לחסרי ידע כמוך בתחום.כדאי לא להגיב.
    אבי 25/07/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כל כך חסר ידע בתחום שבו אתה מגיב שלא אטריח את עצמי לכתוב לך מגילה ארוכה.מלב לומר לך שהמדינה יודעת היטב ובראשה האוצר ומס הכנסה .מדוע לא כדאי לה שבעלי הבתים יבחרו במסלול מס שלא לפי 10 אחוז כמו האחוז השולי או כעסק.ועושה הכל כדי להערים קשיים ומגבלות שתנתב עצמך למסלול הבטוח עבורה שהוא 10%.לפני כשנה הגיע פקיד חדש ונמרץ למס הכנסה שהחליט לחייב אח ואחות שירשו 18 דירות מאביהם עורך הדין.בטענה שהם מנהלים עסק למרות שזה לא עיסוקם העיקרי(לפי הכללים בהגדרה .רוב רובם של בעלי הדירות לא יכולים להכלל בהם כמנהלי עסק) כך שהיו חייבים להגיש עירעור לבית המשפט על החלטתו.לא קשה לנחש שההחלטה בוטלה ואותו פקיד גם ננזף על ידי הממונים.רוב משכירי הדירות ובמיוחד אלה עם הידיים השמאליות שהקומבינטורים מביניהם היו מותירים בידי מס הכנסה לא יותר מ1% מהכנסותיהם.בשיטת ה 10% רק לבעלי ידיי הזהב מעט יותר מחמישה אחוז במידה שלא מדובר בדידות אנתיקה הדורשות כל הזמן תחזוקה.
    סגור
  • מודיעין
    יוסי 08/03/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה טועה, משלמים 10% ואין שום החזר על הוצאות, כמו דוד שמש, החלפת פרקט ועוד הרבה, לרשות המיסים עדיף 10% ביד, מאשר כמו עסק התקזזות...בשיטה שלך ישפצו כל שני וחמישי את הדירה והאוצר לא יראה שקל מהשכרת דירה זו.
    סגור
  • נכון מאד (ל"ת)
    אבי 25/07/2018 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    בבת - ים מאות כאלה
    אבי 08/03/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תנו פרס ותגלו מה קורה
    סגור
  • 6.
    הבחור יזם ושיחק אותה.מה המדינה רוצה ממנו?
    סוחר חתיך 08/03/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סתם סתם לא יפה לפצל ככה דירות בגודל של תא שרותים בקניון באלפי שקלים לחודש חחחח איזה מדינה איזה מדינה
    סגור
  • 5.
    רשות המיסים לא עושה את עבודתה
    blond101 08/03/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מספיק טוב. מקרה כמו זה אם המדינה הייתה מחלתת את כל ההכנסות שהיו לעו"ד מהשכרת הדירות מקרי העלמה לא היו חוזרים
    סגור
  • 4.
    תראו מה קורה בחייפה.מפצלים לנו את הצורה
    חייפאי 08/03/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    10 3
    לי יש בעלת בית מהשרון.שיש לה 15 בתים ואנחנו חיים בתת רמה.
    סגור
  • שקרן
    אבי 25/07/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משעמם לך אז אתה משקר או שאתה חי בבועה.בחיפה יש המון דירות ריקות הממתינות לשוכרים.מחירים ברצפה ואיש לא רודף אחרי מפצליי דירה זולת אם דרכת לשכנים שלך על הביצים.
    סגור
  • תלשין עליה לרשות המיסים. (ל"ת)
    שתקבל מה מגיע לה 08/03/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • בעיר בה עומדים כל כך הרבה דירות ריקות .העיריה תצחק עליו
    אבי 25/07/2018 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי עדיף לה ציפור אחת ביד מעוד דירה ריקה שלא מקבלים ממנה ארנונה.
    סגור
  • 3.
    צריך לשלול את רשיון עריכת דין שלו ולחייבו בחצי מההכנסות (ל"ת)
    ציון 08/03/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 2.
    שהשופט הלפלף יכניס אותו לכלא... (ל"ת)
    שישו 08/03/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 1.
    יקבל קנס של 30,000 שקל. מה אתם חושבים?
    אריק 08/03/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יקבל קנס של 30,000 שקל. מה אתם חושבים? חשבתם יקבל קנס של שני מיליון?
    סגור
  • תיקון טעות
    johny boy 08/03/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אומרים חמיו ולא חמו
    סגור
  • הגזל הגדול מתבצע במושבים
    אליק 08/03/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שם "ההתיישבות העובדת" מפזרת קרוונים או רפתות לשעבר בשטחים חקלאיים ללא תשלום ארנונה, עם תעריפי מיים וחשמל חקלאיים וללא דווח על הכנסות. כולם כולל כולם חוטאים בדבר בינהם פוליטיקאים ניצב במשטרה ושאר מיני. משתינים עלינו ואנחנו רק מנגבים את הטיפות מהעניים.
    סגור
  • להם יש לובי חקלאי חזק.לא יגעו בהם. (ל"ת)
    אבי 25/07/2018 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • העשירים עשירים יותר (ל"ת)
    חזי 08/03/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות