חילופי המשמרות בבורסת בת"א - זה איתות ברור למצב
בצער לא רב וביגון לא קודר נפרדים בימים אלו פעילי שוק ההון מ-4 חברות ביומד ציבוריות: הראשונות לארוז את המזוודות הן מנקייד וסלזיון, מדובר בשתי חברות אשר נרשמו למסחר בת"א בסוף 2015 תוך ניצול פירצה בתקנות שאפשרה להן להיכנס למדדים המקומיים ולנצל את המהלך לשם הזרמת ביקושים למניותיהן. לעומתן, החב' סלקט-ביו וביונדווקס ביקשו להימחק מן המסחר משום שהן חשו כי הבורסה המקומית מקפחת את שוויין. על אף גל העזיבות הנקודתי, הבורסה התל-אביבית רושמת את אחת השנים הפוריות ביותר שלה, מספרן של החברות הבורסאיות עומד כיום על- 459, לעומת 451 חברות בסוף 2016, וזאת לאחר שלבורסה הצטרפו מתחילת השנה הנוכחית 12 חברות - באמצעות הנפקות ראשוניות (IPO), הצעות מכר ורישום כפול.
אמנם קברניטי חברות הביומד העוזבות טוענים כי המשקיע הישראלי מתמחר באופן חסר את פוטנציאל הצמיחה שלהן ומספק להן הערכות שווי שמרניות למדיי, אך אנו סבורים כי הסיבה המרכזית להתעניינות המועטה בחברות אלו נעוצה בשינוי טעמי המשקיעים. שכן להבדיל מחברות הביומד אשר אוחזות בפרופיל עסקי מסוכן ואתגרים פיננסיים אשר מצריכים הזרמות הון תכופות, המצטרפות החדשות אל הבורסה התל-אביבית הן חברות מסורתיות אשר מציגות צמיחה עקבית, תזרים מזומנים יציב ומדיניות חלוקת דיבידנד נדיבה. במסמך זה נציג בקצרה 2 מבין המצטרפות החדשות, ונבחן את השפעת חילופי המשמרות על ציבור המשקיעים ולקוחות הקצה?
נובולוג -6.71% . החברה הגדולה בישראל בתחום הפצת התרופות (Pharma logistics) החברה מפיצה מעל ל-10,000 מוצרים למעל ל-1,200 נקודות ברחבי הארץ ופועלת מול כל קופות החולים, בתי החולים, רשתות הפארם ובתי המרקחת הפרטיים. בנוסף לפעילות ההפצה, החברה שולטת בשלוש חברות בנות: טרילוג ניסויים קליניים, המספקת לוגיסטיקה כוללת לתחום הניסויים הקליניים בישראל; מדיפלסט, הפועלת בתחום הסטריליזציה של מוצרים רפואיים ו- Care for life העוסקת בשירותי תמיכה בחולים לשיפור אפקטיביות נטילת תרופות והשלמת טיפול. נובולוג מציגה צמיחה עקבית ומרשימה בשורת ההכנסות וברווחים, את שנת 2016 סיימה החברה עם הכנסות של 740 מיליון ₪ (גידול של 8% ביחס לשנת 2015) ורווח נקי של 29 מיליון ₪ . לחברה מדיניות דיבידנד נדיבה של כ-70% מהרווח הנקי.
לסיכו -1.82% : החברה שנוסדה ב–1969, עוסקת בתחומי הייזום, התכנון, המימון, ההקמה והתחזוקה של פרויקטים בתחומי האנרגיה, איכות הסביבה, מסילות רכבת, תחזוקת מערכות זורמות והתקנות בתעשיות מיקרו־אלקטרוניקה, פרמצבטיקה ומזון. בין היתר, החברה מבצעת עבודות עבור רכבת ישראל, עבודות בתחום תשתיות הגז הטבעי, מקימה תחנות כוח, מעברי גבול וגדרות, מתקני טיהור שפכים ועוד. הגאות בענף הנדל"ן והתשתיות בישראל ניכרת היטב בתוצאותיה של לסיכו. את שנת 2016 סיימה החברה עם הכנסות של 403 מיליון ₪ ורווח תפעולי של כ-27 מיליון ₪. לחברה צבר הזמנות של כ-780 מיליון ₪, ברובו לביצוע בשנה הקרובה.
- האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אין ספק שחילופי המשמרות בבורסה מהווה בשורה חיובית לפעילי השוק ולקוחות הקצה אשר נמנים עם אסכולת הניהול הפאסיבי (תעודת-סל, קרנות מחקות וכד'). במשך תקופה ארוכה שימשו לקוחות אלו "שפני ניסיונות" של הנהלת הבורסה וספגו על גבם וכיסם, כל ניסיון לעורר את נפחי המסחר, החל מחשיפה למניות ביומד תמוהות כגון מנקייד ועד לתנודתיות בלתי מרוסנת אשר נבעה מרפורמת המדדים. אנו מעריכים שהשינויים באוכלוסיית המניות תקטין את רמות התנודתיות ותחשוף את המשקיעים לחברות בעלות פרופיל סיכון נמוך יחסית.
לסיכום: התקופה הנוכחית מתאפיינת בעלייה בתיאבון לסיכון בקרב המשקיעים לצד סנטימנט חיובי בשווקי המניות בעולם, אלא שלצד זאת, ככל שמחירי המניות הולכים ועולים, המשקיעים מבינים כי עולה ההסתברות לתיקון בשווקים. ולכן חילופי המשמרות והסטת הכספים מ"מניות החלום" לעבר המניות המסורתיות הינו מהלך מתבקש אשר מוכיח על בגרות מסוימת מצד פעילי השוק.
צחי קלמין הוא מנהל מחקר ואסטרטגיה ב'פרוקסימה'
- 4.הוא לא עובד במור ? (ל"ת)אבי 24/09/2017 10:51הגב לתגובה זו
- 3.מנהל מחקר - עאלק (ל"ת)מכיר מקרוב 20/09/2017 15:28הגב לתגובה זו
- 2.נדי 20/09/2017 09:16הגב לתגובה זוהייתי בטוח שכבר סגרו אותה. מי בכלל סוחר או משקיע פה?
- 1.המס גבוה מאוד . אין טעם להשקיע (ל"ת)בורחים מפה 19/09/2017 12:21הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.