נטפליקס
צילום: דאלי

הקרב הענק של ג'ייק פול ומייק טייסון: שבר שיאים אך מטיל ספק על יכולות נטפליקס

יותר מ-60 מיליון משקי בית ברחבי העולם צפו בקרב האגרוף המדובר, שהפך לאירוע ספורט היסטורי עם הכנסות שיא ומספרי צפייה חסרי תקדים; לצד זאת, האירוע ששודר לראשונה בשידור ישיר בנטפליקס חווה תקלות והפרעות במהלך השידור
אביחי טדסה |
נושאים בכתבה נטפליקס

קרב האגרוף בין היוטיובר לשעבר ג'ייק פול לאגדת האיגרוף מייק טייסון, ששודר בשידור חי בנטפליקס, הפך לאירוע היסטורי עם יותר מ-60 מיליון צופים ברחבי העולם והכנסות ממכירות כרטיסים של כ-18 מיליון דולר. לצד השיאים הללו, האירוע גם חשף אתגרים משמעותיים עבור נטפליקס, כשהתקלות הטכניות בשידור עוררו ביקורת רחבה.

לא הכל עבר חלק

למרות ההצלחה המסחרית, האירוע לא עבר חלק. רבים מהצופים חוו בעיות סטרימינג כמו באפרינג, איכות וידאו נמוכה ותקלות חיבור. נתוני Downdetector הראו שיא של מעל 95,000 דיווחי תקלות בשעת השיא. מדובר במכה קשה עבור נטפליקס, במיוחד כשברקע עומדת כניסתה לתחום שידורי הספורט החי עם שיתופי פעולה גדולים כמו ה-NFL ו-WWE. נטפליקס הודתה בתקלה בפוסט ברשת X, אך ציינה שהיא לומדת מהאירוע כהכנה לאירועים עתידיים.

אירוע שובר שיאים

הקרב, ששודר בחינם ל-280 מיליון מנויי נטפליקס, הוגדר כאירוע הספורט הגדול ביותר של החברה עד כה. מלבד 60 מיליון משקי הבית שצפו בקרב, כ-50 מיליון צופים עקבו אחר הקרב המקדים בין קייטי טיילור לאמנדה סרנו, שהפך לאירוע הספורט המקצועי הנשי הנצפה ביותר בארה"ב. מדובר במהלך אסטרטגי של נטפליקס להתרחב לשידורי ספורט חיים ולהתחרות בשחקנים מבוססים כמו ESPN ו-Amazon Prime. הקרב המתוקשר לא היה רק אירוע ספורט, אלא גם חגיגה כלכלית. למרות הביקורת על איכות הקרב והתקלות בשידור של נטפליקס, המשתתפים והגורמים המעורבים גרפו רווחים עצומים.

טייסון, למרות הפסדו, הרוויח 20 מיליון דולר על השתתפותו בלבד, בעוד פול גרף 40 מיליון דולר. בנוסף, האצטדיון בטקסס, שאירח את הקרב, הכניס 17.8 מיליון דולר. מחירי הכרטיסים נסקו לשיאים, כאשר למושב היוקרתי ביותר נמכר בכמיליון דולר, שאר הכרטיסים נעו בין 40 דולר ל-10 אלף דולר. נטפליקס, שנכנסה רשמית לעולם הספורט החי, דיווחה על הכנסות גבוהות, אך המספרים המדויקים טרם נחשפו. האירוע הציב רף חדש לא רק בזירת האגרוף אלא גם במונחי הכנסות כלכליות.

מייק טייסון וג'ייק פול; קרדיט: טוויטר

מייק טייסון וג'ייק פול; קרדיט: טוויטר​

למרות הביקורת, האנליסטים עדיין מאמינים בפוטנציאל של נטפליקס בשוק הספורט. ג'יי.פי מורגן צופה שהחברה תמשיך להתרחב בתחום, ותשפר את יכולת המיקוח שלה בזכות בסיס המנויים הרחב שלה. "זו הייתה הזדמנות יבשה חשובה", אמר פטריק קרייקס, יועץ מדיה, "אבל הבעיה הגדולה היא נפח הצפייה העצום. נטפליקס חייבת לוודא שהמערכות שלה עומדות בלחץ הזה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.