דוחות טובים לאפי פיתוח: החברה חזרה להרוויח, המניה קופצת 9.2%
מחצית ראשונה חזקה לאפי פיתוח (סימול: AFID) של לב לבייב. חברת הנדל"ן העוסקת בפיתוח החזקות ברוסיה דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2013, בה הוכפלו ההכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ל-123.9 מיליון דולר, ובשורה התחתונה עברה החברה לרווח של 43.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 240.6 מיליון במחצית הראשונה של 2012.
העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה של 16.5% בהכנסות משכירות, שהסתכמו ב-68.5 מיליון דולר, מתוכן תרומת אפימול סיטי ברוסיה הייתה 48 מיליון דולר. הכנסות החברה במחצית הראשונה כוללות גם מימוש של מספר נכסים. החברה מדווחת כי רווחיה מהחזקה ותפעול אפימול סיטי ממשיכים לגדול, כשההכנסות עלו ב-14.3% לעומת המחצית הראשונה של השנה שעברה, ושיעור התפוסה בקניון עלה ל-83%. הקניון הגדול צפוי להנות מכניסה של חברות כמו H&M Home ו-Marc O Polo, יחד עם כניסה של הרשת Forever 21 לראשונה ברוסיה במהלך 2014.
בתגובה לדוחות אמר היום לבייב, שמשמש כיו"ר הדירקטוריון ומחזיק בכ-47% מהחברה: אנו מרוצים מאוד מהתוצאות ל-6 החודשים הראשונים של 2013, וצופים לעתיד בבטחון. עם תיק הנכסים המחושב שלנו אנחנו מצפים להרוויח מהתחזקות שוק הנדל"ן במוסקבה. פרויקט "אודינבורג" צפוי לנצל את הביקושים הגבוהים בשוק הדיור באיזור מוסקבה, והפרויקטים "טברסקיה פלאזה" יהנו מביקוש לחלל משרדי באיכות גבוהה במרכז העיר".
בראיה כללית יותר, הנהלת החברה מציינת שבעוד שהצמיחה באיזור מוסקבה האטה במחצית הראשונה של השנה, המגמה אמורה להתהפך במחצית השניה, כשהתחזיות של קרן המטבע העולמית הן לצמיחה שנתית של 2.5% לעומת התכווצות של 0.3% ברחבי אירופה. בסך הכל, מוסרת החברה, הביצועים ברוסיה ממשיכים להיות טובים מהמעצמות השכנות ומהמדינות המתפתחות הסמוכות במזרח אירופה, כשהתמ"ג לנפש ברוסיה נשאר הגבוה ביותר מבין מדינות ה-BRIC.
- 8.שוד היהלומים 14/08/2013 12:36הגב לתגובה זונראה מבסוט, אולי זה השוד, או הביטוח של השוד שעושה לו שמח.
- 7.נינת 11/08/2013 09:40הגב לתגובה זוכצפוי המניה הזאת משותקת , אינה תלויה כלל באופי החדשות. כשהחדשות נגדה יורדת כשהן בעדה יורדת . המגמה שלה ברובה לכיוון אחד מטה מטה מטה . לגילוי נאות ( שפרנקל ילמד ) אני מחזיקה בה חמש שנים , החוויה קשה אך החיים יפים וחזקים יותר מכל מניה זו או אחרת .
- 6.לאסוף מחר בבוקר עוד בטרום מסחר (ל"ת)דוד 10/08/2013 21:13הגב לתגובה זו
- 5.אפריקה=כסף על הרצפה (ל"ת)משקיע 09/08/2013 14:39הגב לתגובה זו
- 4.אבי 09/08/2013 14:02הגב לתגובה זומה שעצר את אפריקה עד כה היה חוסר הבהירות באפי פיתוח. לאור נתונים אלה אין ספק שאפריקה מכפילה את עצמה תוך שנה .
- 3.גדעון 09/08/2013 13:34הגב לתגובה זוגם להדיוטות מבננו שווה לרכוש בכמה אלפי שקלים ולשכוח, אולי זה יממן את החתונה של הבת /בן או את הברית של הנכד/נכדה נראה מבטיח. לבעלי האגח"ים קיימת סבירות גבוהה שאפריקה תבצע רכש עצמי שלהם מכיוון שהתשואה בהם גבוהה ויחסכו להם מאות מיליונים בכספי הרווחים.
- 2.חחחח לבייב הבדיחה... מסכנים המשקיעים (ל"ת)ערן 09/08/2013 13:23הגב לתגובה זו
- 1.לביב על דרך המלך (ל"ת)יוסי פדלון 09/08/2013 13:21הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
