מנהל המחלקה הבינלאומית במגדל: "לא רצוי לרוץ להסיק מסקנות מהנפילות בשוקי אירופה, כי האמריקנים עדיין מאוד אופטימיים"

אייל דומן לא נבהל מהירידות היום בבורסות אירופה אבל מזהיר: "אם יוון תצא מגוש האירו - זו תהיה מכה אדירה שתשנה את הקונספציה"
אריאל אטיאס | (7)

"הנחת העבודה הייתה ועודנה - כל עוד הבנקים המרכזיים עומדים מאחורה, בשוקי המניות יש תשואה כמעט מובטחת. ראינו את זה קורה ברבעון הראשון של השנה ועדיין שום דבר לא השתנה", כך אומר הבוקר (ב') בשיחה עם Bizportal אייל דומן, סמנכ"ל מגדל שירותי בורסה בהתייחסות לירידות החדות הנרשמות באירופה. "הנחת העבודה תשתנה בצורה משמעותית אם יוון תצא מגוש האירו, אבל צריך לזכור שהדיבורים על כך היו כבר לפני חודש וחודשיים וזה לא קרה".

בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר בירידות שערים חדות נוכח המשבר הפוליטי ביוון שם גוברות הערכות כי המפלגות השונות לא יצליחו לגבש קואליציה. בנפרד, מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל ספגה מפלה בבחירות מקומיות וגם הוסיפה לחששות המשקיעים מפני חוסר יציבות שלטונית. לסקירת המסחר באירופה

דומן, המשמש גם כמנהל המחלקה הבינלאומית מציע לא למהר למסקנות ולהמתין לראות את תגובת המשקיעים האמריקנים. "המגמה השלילית באירופה החלה כבר בשבוע שעבר אבל מידי יום כאשר האמריקנים החלו לסחור ראינו את המגמה מתמתנת והשווקים בניו יורק אפילו הצליחו לסגור בעליות. הסיבה היא שלמרות הבעיות באירופה, האמריקנים עדיין מאוד אופטימיים. הייתה להם תקופת דוחות פנטסטית וגם סדרה של נתוני מאקרו יחסית בסדר. כמובן שהסיפור של ג'יי.פי מורגן - הפסד של 2 מיליארד דולר בלי שאף אחד ידע או שמע - לא עשה טוב, אבל המצב שם טוב יותר מאירופה. כך שגם אם הבוקר נראה רע, עדיין כדאי לחכות לצהרים ולראות מה הם חושבים על זה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שנת בחירות בארה" ב = ראלי! (ל"ת)
    אבי 14/05/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    העם היווני 14/05/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    מה זה נקרה לצאת לפנסיה בגילאים מצחיקים כמו גיל 55 ? ועוד כהנה סימטומים של חוסר יזמות ומעוף אצל היוונים. כמובן לא כולם ,אבל הרוב . אינם מוכנים להדק את החגורות אפילו לשנה ! הם לא מבינים שהם אוכלים על חשבון מדינות אחרות?
  • 4.
    סיוון 14/05/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    חמוד, אבל טועה.
  • 3.
    נותן בראש 14/05/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    אני אומר לכם ותרשמו לפניכם:הסערה הזו תחלוף ארופה ידעה זמנים הרבה יותר קשים-למשל אחרי מלה" ע השנייה היא היתה חבולה ומרוסקת ומדממת ובאה תוכנית מרשל האמריקאית וחוללה את הנס הארופי אתם לאמבינים.....העולם לא יכול להרשות קריסה ארופית..ולא רק האמריקאים מעונינים בארופה איתנה אלא גם הסינים והיפנים ואם האמריקאים אופיטימיים גם אני אופטימי..ועוד דבר אומר לכם:אני לא חושש מפרישת יון מהגוש הארופי אולי זה רק יביא תועלת כי אם יש נגע חולה שעלול להתפשט לכל הגוף אולי עדיף לכרות את אותו נגע....
  • 2.
    אחרי כותרת כזו הייתי בורח ולא מסכן את כספי. (ל"ת)
    דוד 14/05/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רון צחור 14/05/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    איזה טירוף
  • Y 14/05/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    אידיוט !!!
מקנזי סקוט
צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם

רן קידר |
נושאים בכתבה מקינזי סקוט

אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר. 

סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".

 קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.

סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.

הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיות

המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל

על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה

בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1%  באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.

הדגם החדש מתומחר כעת ב־37,970 אירו בגרמניה (כ-44,300 דולר), כ-32,700 דולר בנורבגיה וכ-47,800 דולר בשבדיה. בארה"ב נמכר ה-Standard מאז אוקטובר ב-36,990 דולר. בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על כמעט  66,000 דולר (213,341 שקל). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות. 

עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים. 

בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.


ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.