UPS  (X)UPS (X)

הדוחות המעורבים של UPS: החברה קיצצה בפעילות מול אמזון; פספסה את שורת הרווח

הנהלת החברה לא מספקת תחזית להמשך השנה

צוות גלובל |
נושאים בכתבה UPS אמזון

חברת השילוח הענקית UPS UPS פרסמה דוחות רבעוניים אמביוולנטים. ההכנסות אומנם הפתיעו לטובה, אך הרווח הנקי פיספס את התחזיות, והחברה נמנעה מלתת תחזית שנתית, מה שמעיד על אי וודאות לגבי ההמשך. הדוח מגיע אחרי תהליך רה-ארגון משמעותי, שבמסגרתו רוצה החברה להפחית דרמטית את הפעילות מול אמזון שמתבררת כלא כלכליץ 


UPS דיווחה על רווח מתואם של 1.55 דולר למניה ברבעון השני, מעט פחות מהתחזיות שעמדו על 1.56 דולר. ההכנסות, לעומת זאת, הסתכמו ב־14.08 מיליארד דולר, מעל לציפיות.  המניה מאבדת 3% במסחר המוקדם, ומתחילת השנה רשמה ירידה מצטברת של כ-20%.


מהלך מרכזי שביצעה UPS לאחרונה הוא הקטנה דרמטית של היקף הפעילות מול אמזון. לפי הדיווחים, החברה מתכננת להפסיק למעלה ממחצית מהשירותים שהעניקה לענקית המסחר המקוון – שהיווה עד לאחרונה כ־12% מהכנסות UPS. מדובר בהחלטה אסטרטגית שמטרתה להרחיק את החברה ממשלוחים בעלי רווחיות נמוכה, ולהתמקד בלקוחות ובשירותים שמניבים מרווחים גבוהים יותר.

במקביל, UPS מבצעת צעדי התייעלות רחבים. בין השאר, החברה סוגרת ומאחדת מרכזי הפצה, משקיעה באוטומציה ומפחיתה כוח אדם. מוקדם יותר החודש, היא אף הציעה לעובדי נהיגה איגודיים (Union) תוכנית פרישה מרצון ראשונה מסוגה, שכוללת פיצוי של 1,800 דולר על כל שנת עבודה, עם תקרה מינימלית של 10,000 דולר.


החברה מתקשה להתאושש מהירידה החדה בהיקף המשלוחים מאז תקופת הקורונה. בזמן שבשנים 2020–2021 נהנתה UPS מביקושים שיא בעקבות זינוק בקניות אונליין, החזרה לשגרה הכלכלית, בצירוף איום של שביתה על ידי איגוד הנהגים, גרמה ללקוחות לנטוש, חלקם לטובת מתחרים.

לדברי ההנהלה, מדובר במציאות מאתגרת במיוחד, המשלבת ירידה בביקושים, עלויות מבניות גבוהות מדי ולקוחות לא רווחיים. בניסיון להסתגל, החברה מתכננת לחסוך כ-3.5 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הרה-ארגון.

UPS עדיין לא מצליחה להחזיר את האמון בשוק. בניגוד לחברות אחרות שכבר חזרו לספק תחזיות עסקיות למרות המהלכים הכלכליים של ממשל טראמפ, UPS בחרה שלא למסור תחזית כלל. ההנהלה נימקה את ההחלטה באי ודאות מאקרו-כלכלית שמקשה להעריך את קצב ההתאוששות.

קיראו עוד ב"גלובל"

שוק תחרותי, עתיד מורכב

בשוק השילוח והתובלה התחרות גוברת, במיוחד עם כניסת שחקנים טכנולוגיים וגופים מתחרים כמו פדקס ודואר ארה"ב. היפרדות מלקוח ענק כמו אמזון אולי משפרת את הרווחיות, אך גם מגבילה את הפוטנציאל לצמיחה מהירה. במקביל, החברה מנסה לפצות על הירידה בנפחים דרך שדרוג טכנולוגי והתייעלות, אך אלה לוקחים זמן ודורשים השקעות. UPS הבטיחה להגביל את ההשקעות הקפיטליות ולהמשיך לשלם דיבידנדים, אך נראה כי השוק מחפש סימנים ממשיים לשיפור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה