היום: דרעי צפוי לחזור למשרד הפנים - 15 שנה לאחר שנכנס לכלא בשל עבירות שוחד
אם לא יקרה דבר יוצא דופן, שרי הממשלה צפויים לאשר היום את חזרתו של אריה דרעי (ש"ס) לתפקיד שר הפנים של ממשלת ישראל. הדבר מתאפשר לאחר התפטרותו של שר הפנים הקודם, סילבן שלום (ליכוד), לאחר שזה פרש מהחיים הפוליטיים על רקע התפוצצות הפרשיות בו היה מעורב, לכאורה - במעשים מגונים בנשים.
אריה דרעי, כיום שר הפריפריה והגליל, הספיק להיות בממשלה זו גם שר הכלכלה, אך התפטר מתפקידו כדי שלא לחתום על סעיך 52 המפורסם, שיאפשר לממשלה לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא מתווה הגז.
היום כאמור, צפוי דרעי להשתדרג ולחזור אל אחד המשרדים החשובים בממשלה - ואי אפשר להתעלם מהעבודה שכבר כיהן בתפקיד זה בשנות ה-90, אז הורשע בלקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים - כל אלו, תוך כדי תפקודו כמנכ"ל משרד הפנים. הוא נידון למאסר של 3 שנים (מתוכן ריצה שנתיים בפועל) ואף הוטל עליו קלון.
- 13.משתלם להיות גנב מדינת חלם בראשות ביבייהו הקומבינטור (ל"ת)אורן 11/01/2016 14:25הגב לתגובה זו
- 12.מאמין בחפותו 10/01/2016 14:53הגב לתגובה זוכל התקשורת ששופכת דם כשאדם חשוד היא כבר מרשיע אותו והכל בשם הצדק והפופוליזם וכשהבנ"א זוכה כותבים ידיעה קטנה ושולית שהבנ"א זוכה זה שחיתות דרעי שהורשע ע"פ עד אחד שקיבל הרבה כסף מהמדינה להעיד נגדו בעיני הוא חף מפשע בהצלחה בתפקיד החדש
- 11.גנב נשאר גנב נשאר גנב נשאר גנב ...בושה !!! (ל"ת)שי 10/01/2016 12:58הגב לתגובה זו
- 10.אין יותר כבוד למדינה מאשר מינויו עבריין לשעבר כשר (ל"ת)נתי (מכלוף) מדינה 10/01/2016 11:47הגב לתגובה זו
- 9.שלום 10/01/2016 10:18הגב לתגובה זובושתי אין לי ספק שהכנופיה שונת המרוקאים עשתה הכל להחזיר פושע עבריין עים אות קלון למשרר שבוא פשע .אני מרוקאי גאה וזאת תגובתי לאור הכאב הנוסף שעוברים הילדים ואשתו
- 8.דרעי היה שר הפנים הטוב ביותר של ישראל (ל"ת)מאמין 10/01/2016 09:42הגב לתגובה זו
- 7.כל מי שהיה ראש עיר יודע ששר הפנים הטוב ביות היה דרעי (ל"ת)ירושלמי 10/01/2016 09:41הגב לתגובה זו
- 6.תעודת עניות למדינה מושחתת (ל"ת)אור174 10/01/2016 09:40הגב לתגובה זו
- 5.ס 10/01/2016 09:27הגב לתגובה זושר שהורשע בלקיחת שוחד ועבירות נוספות בשבתו כשר הפנים - יחזור להיות אותו שר!!! אבסורד! ואנחנו פריירים שנותנים לזה לקרות. טוב שהפעם לא בחרתי בממשלה הזות ואם היא תבחרנה שוב אני יורד מהארץ כזה סוף של דמוקרטיה......
- 4.מדינה מושחתת עד היסוד צריך להפוך אותה ולהתחיל מהתחלה (ל"ת)rr 10/01/2016 09:21הגב לתגובה זו
- 3.רק במדינה מושחתת זה יכול להיות פשוט בושה (ל"ת)תום 10/01/2016 09:13הגב לתגובה זו
- 2.י.. 10/01/2016 08:56הגב לתגובה זוימים יגידו.אישיות מפוקפקת. עדיף לכולנו שלא ימצא בפוליטיקה. אנשים שיצאו מבית מדרשו ימשיכו כנראה את המורשת הבזויה.
- אורן 10/01/2016 09:22הגב לתגובה זוריצה שנתיים בכלא על אף שהוא חף מפשע עשה זאת כשליחות לעזור לאנשים בכלאתאמינו בו הוא עוד יגיע רחוק בעזרת השם
- 1.הבורסה תקבל אותך 10/01/2016 08:10הגב לתגובה זוהתרסקות
בנקים קרדיט מערכתהמס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
שיעור המס עדיין בדיון, אך הדוח מדגים אפשרויות ותרחישים לפי 9%; ההצעה של הצוות הביו-משרדי - מס מדורג על רווחים גבוהים ב-50% מהממוצע בשנים 2018-2022 (רווחי הבנקים גבוהים פי 2 ויותר מהרווחים ב-2018-2022 ). הבנקים ילחמו. כל מיסוי גבוה על הרווח העודף הוא נכון; הבעיה הגדולה שהמיסוי הזה יתגלגל על הציבור וקיימת חלופה הרבה יותר פשוטה - לחייב את הבנקים לתת ריבית על העו"ש ולהגביר תחרות
דוח הצוות הבין-משרדי לבחינת מיסוי הבנקים, שפורסם להערות הציבור, ממליץ על הטלת מס רווח דיפרנציאלי שיחול רק כאשר רווחי הבנקים יעלו ב-50% מעל הממוצע שלהם בשנים 2018-2022. המס הנוסף, שגובהו טרם נקבע סופית מוערך בכ-9% מעל מס הרווח הקיים וזה גם השיעור שמודגם בהצעות של הצוות שדן בסוגייה. המס הזה נועד לתפוס את הרווחיות החריגה שנובעת מסביבת הריבית הגבוהה. חשוב להדגיש - רווחי הבנקים ב-2025 כפולים ויותר מהרווח הממוצע ב-2018-2022, כלומר מדובר על רווח שייכנס כבר מהיום הראשון ויהיה משמעותי.
חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה - מיסים על הבנקים עשויים לחלחל ללקוחות כי אין תחרות בין הבנקים. האוצר יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה הקשה שנוגעת לכל בעל חשבון בנק. הוא יכול בקלות להעביר מהרווחים של הבנקים לרווחה של הציבור. המהלך הראשון שהוא יכול וחייב לעשות הוא לחייב בריבית על פיקדונות העו"ש ויש מקומות בעולם שבהם זו חובה. הפעולה הפשוטה הזו תוריד כ-20% מרווחי הבנקים ותחזיר לציבור את העושק הגדול.
עוד כמה פעולות נוספות ובעיקר הגברת התחרות, ולא צריך חוק מיוחד על מיסוי הבנקים, מה גם שהסיכוי שהוא יעזור לא גבוה.
בכל מקרה, הצוות, בראשות יוראי מצלאוי, סגן מנכ"ל משרד האוצר, הוקם בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר 2024 והתכנס במהלך תשעה חודשים. הדוח חושף את עומק הרווחיות החריגה: הבנקים הרוויחו 46 מיליארד שקל ב-2024 לעומת ממוצע של 9.8 מיליארד בעשור הקודם – עלייה של כמעט 400%. במחצית הראשונה של 2025 נרשם רווח נקי של 17 מיליארד, המבשר על שנת שיא נוספת. נעדכן שבינתיים דוחות רבעון שלישי פורסמו, הבנקים בקצב רווחים שנתי של קרוב ל-40 מיליארד שקל.
המנגנון: מיסוי חכם שמותאם לסביבת הריבית
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למס החד-פעמי שהוטל ב-2024-2025, ההצעה החדשה מציעה מנגנון דינמי. המס יחול רק כאשר רווחי הבנק יעלו ב-50% מעל הרווח הממוצע שלו בתקופת הבסיס (2018-2022), כאשר הרף יוצמד לתוצר או לגידול בנכסי הבנק. המשמעות: בשנים של ריבית נמוכה ורווחיות רגילה, הבנקים לא ישלמו מס נוסף כלל.
בנקים קרדיט מערכתהמס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
שיעור המס עדיין בדיון, אך הדוח מדגים אפשרויות ותרחישים לפי 9%; ההצעה של הצוות הביו-משרדי - מס מדורג על רווחים גבוהים ב-50% מהממוצע בשנים 2018-2022 (רווחי הבנקים גבוהים פי 2 ויותר מהרווחים ב-2018-2022 ). הבנקים ילחמו. כל מיסוי גבוה על הרווח העודף הוא נכון; הבעיה הגדולה שהמיסוי הזה יתגלגל על הציבור וקיימת חלופה הרבה יותר פשוטה - לחייב את הבנקים לתת ריבית על העו"ש ולהגביר תחרות
דוח הצוות הבין-משרדי לבחינת מיסוי הבנקים, שפורסם להערות הציבור, ממליץ על הטלת מס רווח דיפרנציאלי שיחול רק כאשר רווחי הבנקים יעלו ב-50% מעל הממוצע שלהם בשנים 2018-2022. המס הנוסף, שגובהו טרם נקבע סופית מוערך בכ-9% מעל מס הרווח הקיים וזה גם השיעור שמודגם בהצעות של הצוות שדן בסוגייה. המס הזה נועד לתפוס את הרווחיות החריגה שנובעת מסביבת הריבית הגבוהה. חשוב להדגיש - רווחי הבנקים ב-2025 כפולים ויותר מהרווח הממוצע ב-2018-2022, כלומר מדובר על רווח שייכנס כבר מהיום הראשון ויהיה משמעותי.
חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה - מיסים על הבנקים עשויים לחלחל ללקוחות כי אין תחרות בין הבנקים. האוצר יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה הקשה שנוגעת לכל בעל חשבון בנק. הוא יכול בקלות להעביר מהרווחים של הבנקים לרווחה של הציבור. המהלך הראשון שהוא יכול וחייב לעשות הוא לחייב בריבית על פיקדונות העו"ש ויש מקומות בעולם שבהם זו חובה. הפעולה הפשוטה הזו תוריד כ-20% מרווחי הבנקים ותחזיר לציבור את העושק הגדול.
עוד כמה פעולות נוספות ובעיקר הגברת התחרות, ולא צריך חוק מיוחד על מיסוי הבנקים, מה גם שהסיכוי שהוא יעזור לא גבוה.
בכל מקרה, הצוות, בראשות יוראי מצלאוי, סגן מנכ"ל משרד האוצר, הוקם בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר 2024 והתכנס במהלך תשעה חודשים. הדוח חושף את עומק הרווחיות החריגה: הבנקים הרוויחו 46 מיליארד שקל ב-2024 לעומת ממוצע של 9.8 מיליארד בעשור הקודם – עלייה של כמעט 400%. במחצית הראשונה של 2025 נרשם רווח נקי של 17 מיליארד, המבשר על שנת שיא נוספת. נעדכן שבינתיים דוחות רבעון שלישי פורסמו, הבנקים בקצב רווחים שנתי של קרוב ל-40 מיליארד שקל.
המנגנון: מיסוי חכם שמותאם לסביבת הריבית
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למס החד-פעמי שהוטל ב-2024-2025, ההצעה החדשה מציעה מנגנון דינמי. המס יחול רק כאשר רווחי הבנק יעלו ב-50% מעל הרווח הממוצע שלו בתקופת הבסיס (2018-2022), כאשר הרף יוצמד לתוצר או לגידול בנכסי הבנק. המשמעות: בשנים של ריבית נמוכה ורווחיות רגילה, הבנקים לא ישלמו מס נוסף כלל.
