סוף עידן: עופר עיני פורש מתפקידו כיו"ר ההסתדרות - "חש תחושת מיצוי"
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, פורש מתפקידו אחרי 8 שנים בתפקיד היו"ר. בפגישה עם ראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות היום הוא יודיע לראשי הסיעות על החלטתו לסיים את תפקידו כיו"ר ההסתדרות החל מפברואר 2014. שלי יחימוביץ' הקדימה את הפריימריס במפלגת העבודה ל-29 לחודש וניטרלה בכך את האפשרות שיוכל להתמודד.
עופר עיני: "אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה. בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו. בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל למהלכים היסטוריים ביחסי העבודה בישראל ובניהם פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים ; הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן ; הגדלת שכר המינימום ומבחינתי - נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות".
המציאות שונה במעט: בשנים האחרונות נשמעה ביקורת קשה על תפקודו של עיני מצד חברי הכנסת שלי יחימוביץ', דב חנין ואחרים. התאיידותו ממאבקי עובדים חשובים וההסכמים שאליהם הגיע עם שרי האוצר האחרונים, הכשירו את הקרקע ליציאתו לשוק החופשי. ח"כ איתן כבל הבהיר שיתמודד על תפקיד היו"ר.
אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, צפוי להתמנות ליו"ר הבא
בישיבת הנהגת ההסתדרות שתתקיים היום בשעה 12:00 יודיע יו"ר ההסתדרות על כוונתו להמליץ בפני בית נבחרי ההסתדרות על מועמדותו של אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ליו"ר ההסתדרות הבא, וזאת בהתאם לחוקת ההסתדרות.
בשנים האחרונות כיהן אבי ניסנקורן כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי והוא זוכה לאמון ולאהדה רבה בקרב האגודים, המרחבים, וועדי העובדים וציבור העובדים. במסגרת תפקידו הוביל ניסנקורן את מרבית המשאים ומתנים שניהלה ההסתדרות מול הממשלה והסקטור העסקי והוכיח כי הינו ראוי להוביל את ההסתדרות בשנים הבאות.
עיני, בן 54, מכהן בתפקיד משנת 2006, אז החליף את עמיר פרץ. הוא נולד בבאר שבע ולאחר השירות הצבאי החל לעבוד בנציבות מס הכנסה. משם התחילה דרכו הציבורית בחבר בוועד העובדים של סניף הדרום של נציבות מס הכנסה. במאי 2012 נבחר עיני לקדנסיה שלישית, אך הוא יסיים את תפקידו שנתים לפני המועד המתוכנן.
שלי יחימוביץ': "חל חיזוק במעמדם של רבים מהעובדים"
- 10.שקע ותקע 05/11/2013 20:00הגב לתגובה זואו שמא הוא מתכוון להתמודד על ראשות העבודה .?? אבל הוא כנראה זקוק לפסק זמן ארוך כדי לשפר במשהו את האנגלית שלו....
- 9.משה פרץ 05/11/2013 11:58הגב לתגובה זואצל עיני לא ראינו הצגות, גם לא איומים ריקים מתוכן. עיני חידש את מעמד ההסתדרות אשר היה בשפל המדרגה, לאחר הקדנציה של קודמו המתלהם. גם בממשלה וגם התעשינים לקחו את דברי עיני ברצינות, וידעו שלא ניתן לסבב אותו בכחש, ולא לקנות אותו בזוטות. תמיד פעל בשקט, מרוחק מאור הזרקורים. עיני פעל בצניעות ובשיתוף פעולהעם חבריו בראשות ההסתדרות, וידע לבצע סגירה עיניינית והוגנת לטובת העובדים.
- 8.עכשיו יכול להיות שר (ל"ת)שלטון הערסים 05/11/2013 11:26הגב לתגובה זו
- 7.ג׳מי הופה יכול לקחת אצלו ואצל חסן שעורים.ברוך שפטרנו. (ל"ת)איפה יזיק עכשו? 05/11/2013 11:03הגב לתגובה זו
- 6.בא 05/11/2013 10:55הגב לתגובה זוקליני ,ותעשה חשבון קצר , הבעיה שתוכל לשקר לכולם אבל ,וזה האבל הגדול , לא תוכל לשקר לעצמך .
- 5.פתי מאמין לכל דבר 05/11/2013 10:16הגב לתגובה זושמעתי שמוקמת אגודה חדשה שבה יהיו חברים:ליברמן,משה ליאון,אריה דרעי,עופר עיני,אלון חסן וסגנו,מירי רגב,הרצל חבס,בן דב ודומיהם.בקרוב הם יהיו צריכים לבחור יו"ר
- 4.מצאו מנכ"ל חדש לטבע ? (ל"ת)ציניקן 05/11/2013 10:15הגב לתגובה זו
- 3.די לסחטנות! 05/11/2013 10:08הגב לתגובה זואל לנו לתת יד להמשך הסחיטה באיומים של הציבור כולו בידי קומץ הישובים על השאלטר.
- 2.אופל בלאנס אפסייד עצום! (ל"ת)אפריים 05/11/2013 10:03הגב לתגובה זו
- 1.ינתי פרזי 05/11/2013 09:57הגב לתגובה זוניהול בשיטות מאפיה, קומבינות ועוד... אלון חסן עדיין במקומו! עובדי הקבלן עדיין נעשקים! אז מה עשית???? כלום!
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל 150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
