תוצאות חזקות לחברת על בד: קפיצה של 489% ברווח הנקי ל-13.8 מיליון שקל ברבעון השני

על בד ייצרה בחצי הראשון של 2009 תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 55.2 מיליון שקל מפעילותה השוטפת
קובי ישעיהו |

חברת על בד, העוסקת בייצור ובשיווק מטליות לחות, פרסמה היום תוצאות חזקות לרבעון השני של השנה. בשורה התחתונה, החברה רשמה ברבעון רווח נקי בסך של כ-13.8 מיליון שקל, לעומת 2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 489%.

הרווח הנקי בחצי הראשון של 2009 הוכפל והסתכם בכ- 24.4 מיליון שקל - דומה לרווח בשנת 2008 כולה, שהסתכם בכ-25.7 מיליון שקל.

בשורה העליונה, הכנסות החברה בחצי הראשון של 2009 הסתכמו בכ-357.4 מיליון שקל, לעומת 354.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-1%.

הרווח הגולמי של החברה בתקופה זו עלה בכ-31% והסתכם בכ- 93.6 מיליון שקל לעומת 71.2 מיליון שקל - שיעור הרווח הגולמי עלה בתקופה מרמה של 20.1% לרמה של 26.2% מסך המחזור.

הרווח התפעולי של על בד עלה בכ-56% והסתכם בכ- 34.6 מיליון שקל בחצי הראשון של 2009, לעומת 22.2 מיליון שקל בחצי הראשון של 2008 . שיעור הרווח התפעולי מסך המחזור עלה מרמה של 6.3% לרמה של כ-9.7% מסך המחזור.

בן חנן: ההתייעלות וירידה בעלויות חומרי הגלם תרמו לתוצאות

מנכ"ל החברה, איציק בן חנן, אמר היום כי הזינוק ברווחי על בד הינו תוצאה של התייעלות מהותית שבוצעה באתרי הייצור בישראל ובגרמניה, מעבר מהפסד לרווח באתר החברה בארה"ב וירידה בעלויות חומרי הגלם. " מהלך ההתייעלות שהתחלנו בביצועו כבר לפני שנה בתחום הרכש, כ"א וניהול ההון החוזר נותן כיום את פירותיו ובא לידי ביטוי בתזרים מזומנים בהיקף של למעלה מ-55 מיליון שקל בחצי שנה", אמר בן חנן.

על בד ייצרה בחצי הראשון של 2009 תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 55.2 מיליון שקל מפעילותה השוטפת. ההון העצמי של החברה עמד בתום החצי הראשון על 291.6 מיליון שקל והוא מהווה כ-41.6% מסך המאזן.

נזכיר כי על בד ודנשר הגישו בחודש יולי 2009 הצעה לא מחייבת לרכישת הפעילות של חב' קרליין. החברה אושרה להמשך תהליך ההתמחרות עם מספר מציעים נוספים.

על בד עוסקת בייצור מגבונים לחים בישראל, גרמניה וארה"ב וכ- 90% ממחזור החברה משווק בחו"ל לכ- 30 מדינות ברחבי תבל. בנוסף מייצרת החברה בדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם עיקרי לייצור מגבונים. יכולת זו הינה ייחודית בעולם ומהווה יתרון תחרותי לחברה. בשנים האחרונות השקיעה על בד כ-70 מיליון דולר ברכישת חברת FHW בגרמניה, בהקמת חברת A.F.G בארה"ב, בהגדלה ושדרוג קווי בד בטכנולוגיה של ספנלייס, רכישה ושידרוג קווי מוצרים בתחום התינוקות, טואלט למבוגרים מוצרי ניקיון ומוצרי קוסמטיקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה