פריגו מתרחבת בבריטניה: רוכשת את חברת התרופות גלפרם תמורת 86 מיליון דולר במזומן

הרכישה תניב לפריגו תוספת הכנסות של 55 מיליון דולר בשנה. ההכרה בהכנסות - כבר מהשנה
עדי בן ישראל |

חברת התרופות פריגו חו"ל פותחת את הארנק ומודיעה הערב על רכישת חברת התרופות הבריטית גלפרם (Galpharm Healthcare) תמורת 86 מיליון דולר במזומן. גלפרם מוכרת תרופות בסופרמרקטים ובתי מרקחת ברחבי בריטניה.

הרכישה צפויה להניב לפריגו תוספת של 55 מיליון דולר לשורת ההכנסות מדי שנה, וההכרה בהכנסות החברה הנרכשת תחל כבר מהשנה הראשונה לרכישה.

ג'וזף פאפא, מנכ"ל פריגו, אמר בהתייחסו לרכישה, כי "רכישת גלפרם מרחיבה את הנוכחות הגלובלית שלנו, מוסיפה לעסקים שלנו בבריטניה ומציפה ערך עבור משקיעינו. הרכישה גם תסייע לנו להתמודד עם הביקוש הגובר בעולם לשירותי בריאות איכותיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.