המושב בטיסה לא מתכוונן - אתה זכאי לפיצוי
ביהמ"ש קובע כי באחריותה חברת תעופה לבדוק את תקינות המטוס קודם ההמראה, ובתוך כך את תקינות המושבים.
לקוח בשם יוסף חמלניקה רכש מחברת הטיסה בריטיש אירווייס כרטיס טיסה בקו תל אביב-לונדון-מיאמי. בטיסה חזור, בקטע שבין מיאמי ללונדון, הסתבר שהמושב שהוקצה לתובע פגום ולא ניתן להטותו לאחור. התובע, אדם גבוה, נאלץ לדבריו, לשבת בתנוחה מכבידה ובלתי נוחה למעלה משמונה שעות, ובתוך כך אף נגרמו לו כאבי גב.
על פי התביעה, דיילות הטיסה ניסו להסדיר את התקלה, אך ללא הועיל, ומאחר והטיסה היתה מלאה לא ניתן היה להעבירו למושב אחר.
החברה טוענת, כי לא יכולה היתה לנקוט באמצעים כלשהם למניעת הנזק, ולכן היא פטורה היא מאחריות על פי הוראות סעיף 20 לאמנת ורשה.
לטענתה, היא אף פיצתה את התובע בכך ששדרגה את מושבו בטיסה מלונדון לישראל למחלקת עסקים, וכמו כן הציעה לו פיצוי נוסף בסך 30 לירות שטרלינג, פיצוי אשר התובע דחה.
על פי ביהמ"ש, אם נתגלה מושב פגום בטיסה יש לצמצם את הנזק ואם הטיסה מלאה על הדיילים לפנות את מקומם.
ת"ק 10094/05 חמלניקה יוסף נ' בריטיש איירוויס.