פורד רכב
צילום: Istock

לאחר הדוחות: פורד מאמינה שמשבר השבבים העולמי יפתר בקרוב

בראיון לרשת Fox אמר סמנכ"ל הכספים של החברה כי הוא מאמין שהמשבר יפתר במהלך המחצית השניה של שנת 2022. כזכור, מחסור זה הוא שהוביל לדוחותיה המאכזבים של פורד ולעובדה כי נתוני מכירת הרכב שלה בתוך ארה"ב ירדו 6.8% אשתקד
תומר אמן | (2)

יצרנית המכוניות האמריקאית  FORD MOTOR (סימול: F) מאמינה כי משבר השבבים העולמי צפוי להיפתר בקרוב, זאת לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון לאוור, ולאחר שהחברה הפנתה אצבע מאשימה כלפי מחסור זה בפרסום דוחותיה הרבעוניים האחרונים

פורד דיווחה על הכנסות של 35.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שעמדו על כ-35.5 מיליארד דולר. הרווח למניה הגיע ל-0.26 דולר, הרבה מתחת לצפי שעמד על כ-0.45 דולר למניה. את הפספוס האשימה כאמור פורד במחסור השבבים, שאילץ אותה לדבריה לסגור חלק מהמפעלים שלה לתקופה מסוימת. בכך דיווחה החברה כי בכל שנת 2021 מכרה האחרונה כ-1.9 מיליון רכבים בתוך ארצות הברית, ירידה של 6.8% אשתקד. 

בראיון לרשת החדשות Fox אמר הסמנכ"ל כי החברה צופה שהמחסור העולמי ידעך לקראת המחצית השניה של השנה הקרובה, ולכן אופטימים אלו לגבי עמידה בתחזיות העצמיות, גידול של כ-10%-15% בהיקפי מסירת הרכבים בשנת 2022. עוד צופים בחברה כי במידה ומשבר השבבים אכן יפתר, עלויות ייצור הרכב וכנגזרת של כך גם מחירי הרכב עצמם - צפויים לרדת.

המחסור העולמי בשבבים ישפיע בעתיד הקרוב על כלל יצרניות הרכב ובפרט אלו המייצרות רכבים חשמליים, עובדה שצפוייה להיות בעייתית עבור פורד לאחר שזו הודיע לאחרונה כי תשקיע סכום של בין 10 ל-20 מיליארד דולר בפיתוח חטיבת הרכב החשמלי שלה. את ההשקעה מבצעת פורד לאחר שלדבריה זיהתה בתחום פוטנציאל צמיחה משמעותי עבורה.

"אנחנו צועדים לעבר מוצר ברמה טכנולוגית גבוהה הרבה יותר", אמר הסמנכ"ל והוסיף כי "כוחו של מאזן החברה מאפשר לנו למקסם את הפוטנציאל ולהוביל את העסק שלנו אל עתיד עולם הרכבים". עוד הוסיף הסמנכ"ל כי הוא משוכנע שהנזילות של פורד, שעומדת לדבריו על כ-50 מיליארד דולר, מאפשרת לה מגוון רחב של מנועי צמיחה שונים, וכי באמצעותה תוכל החברה להשקיע כספים בתחומים בהם היא תדרש לעשות זאת.

עוד טרם פרסום דוחות החברה נשאלה השאלה האם פורד תוכל להתגבר על המחסור בשבבים. מדובר בבעיה הגדולה ביותר אותה חוותה תעשיית רכב הבנזין והסולר בכלל והחשמלי בפרט בשנה החולפת, וכזו שמונעת מהתעשייה לצמוח בצורה אותה יכולה הייתה לעשות לולא המשבר. פורד כמובן אינה החברה היחידה שמתמודדת עם הקשיים הללו, כאשר ניתן למצוא חברות רכב רבות החל מ- GENERAL MOTORS (סימול: GM) ועד  TESLA INC (סימול: TSLA) הסובלות מבעיות דומות.

נתון זה פגע במכירות הרכב בשנה הקודמת וכעת עיקר תשומת הלב מופנית כאמור לכיצד ישפיע מחסור זה על המכירות בשנה הקרובה. אחוז לא מבוטל מהאנליסטים מאמינים כמו סמנכ"ל פורד - שהבעיה תפתר לקראת המחצית השניה של שנת 2022. לדאבונו של הסמנכ"ל לעומת זאת, קיימים גם לא מעט כאלו שמאמינים דווקא כי היא תיגרר גם לתוך שנת 2023, דבר אשר צפוי להמשיך לפגוע בביצועי חברות הרכב בכלל ובפורד - בפרט.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סיני 05/02/2022 08:07
    הגב לתגובה זו
    המאמץ לייצורם הוא כלל עולמי.
  • 1.
    ברק 05/02/2022 07:09
    הגב לתגובה זו
    טסלה מחליפה אותם בתוך ארצות הברית, יש יותר מידי חברות רכב בארה״ב.
ג'ילי  STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרן

פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025. 

עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.

כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט. 

יואב פולס |

ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים. 

עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.


ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי  STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.

ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5  החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.

המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.