פורד רכב
צילום: Istock

לאחר הדוחות: פורד מאמינה שמשבר השבבים העולמי יפתר בקרוב

בראיון לרשת Fox אמר סמנכ"ל הכספים של החברה כי הוא מאמין שהמשבר יפתר במהלך המחצית השניה של שנת 2022. כזכור, מחסור זה הוא שהוביל לדוחותיה המאכזבים של פורד ולעובדה כי נתוני מכירת הרכב שלה בתוך ארה"ב ירדו 6.8% אשתקד
תומר אמן | (2)

יצרנית המכוניות האמריקאית  FORD MOTOR (סימול: F) מאמינה כי משבר השבבים העולמי צפוי להיפתר בקרוב, זאת לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון לאוור, ולאחר שהחברה הפנתה אצבע מאשימה כלפי מחסור זה בפרסום דוחותיה הרבעוניים האחרונים

פורד דיווחה על הכנסות של 35.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שעמדו על כ-35.5 מיליארד דולר. הרווח למניה הגיע ל-0.26 דולר, הרבה מתחת לצפי שעמד על כ-0.45 דולר למניה. את הפספוס האשימה כאמור פורד במחסור השבבים, שאילץ אותה לדבריה לסגור חלק מהמפעלים שלה לתקופה מסוימת. בכך דיווחה החברה כי בכל שנת 2021 מכרה האחרונה כ-1.9 מיליון רכבים בתוך ארצות הברית, ירידה של 6.8% אשתקד. 

בראיון לרשת החדשות Fox אמר הסמנכ"ל כי החברה צופה שהמחסור העולמי ידעך לקראת המחצית השניה של השנה הקרובה, ולכן אופטימים אלו לגבי עמידה בתחזיות העצמיות, גידול של כ-10%-15% בהיקפי מסירת הרכבים בשנת 2022. עוד צופים בחברה כי במידה ומשבר השבבים אכן יפתר, עלויות ייצור הרכב וכנגזרת של כך גם מחירי הרכב עצמם - צפויים לרדת.

המחסור העולמי בשבבים ישפיע בעתיד הקרוב על כלל יצרניות הרכב ובפרט אלו המייצרות רכבים חשמליים, עובדה שצפוייה להיות בעייתית עבור פורד לאחר שזו הודיע לאחרונה כי תשקיע סכום של בין 10 ל-20 מיליארד דולר בפיתוח חטיבת הרכב החשמלי שלה. את ההשקעה מבצעת פורד לאחר שלדבריה זיהתה בתחום פוטנציאל צמיחה משמעותי עבורה.

"אנחנו צועדים לעבר מוצר ברמה טכנולוגית גבוהה הרבה יותר", אמר הסמנכ"ל והוסיף כי "כוחו של מאזן החברה מאפשר לנו למקסם את הפוטנציאל ולהוביל את העסק שלנו אל עתיד עולם הרכבים". עוד הוסיף הסמנכ"ל כי הוא משוכנע שהנזילות של פורד, שעומדת לדבריו על כ-50 מיליארד דולר, מאפשרת לה מגוון רחב של מנועי צמיחה שונים, וכי באמצעותה תוכל החברה להשקיע כספים בתחומים בהם היא תדרש לעשות זאת.

עוד טרם פרסום דוחות החברה נשאלה השאלה האם פורד תוכל להתגבר על המחסור בשבבים. מדובר בבעיה הגדולה ביותר אותה חוותה תעשיית רכב הבנזין והסולר בכלל והחשמלי בפרט בשנה החולפת, וכזו שמונעת מהתעשייה לצמוח בצורה אותה יכולה הייתה לעשות לולא המשבר. פורד כמובן אינה החברה היחידה שמתמודדת עם הקשיים הללו, כאשר ניתן למצוא חברות רכב רבות החל מ- GENERAL MOTORS (סימול: GM) ועד  TESLA INC (סימול: TSLA) הסובלות מבעיות דומות.

נתון זה פגע במכירות הרכב בשנה הקודמת וכעת עיקר תשומת הלב מופנית כאמור לכיצד ישפיע מחסור זה על המכירות בשנה הקרובה. אחוז לא מבוטל מהאנליסטים מאמינים כמו סמנכ"ל פורד - שהבעיה תפתר לקראת המחצית השניה של שנת 2022. לדאבונו של הסמנכ"ל לעומת זאת, קיימים גם לא מעט כאלו שמאמינים דווקא כי היא תיגרר גם לתוך שנת 2023, דבר אשר צפוי להמשיך לפגוע בביצועי חברות הרכב בכלל ובפורד - בפרט.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סיני 05/02/2022 08:07
    הגב לתגובה זו
    המאמץ לייצורם הוא כלל עולמי.
  • 1.
    ברק 05/02/2022 07:09
    הגב לתגובה זו
    טסלה מחליפה אותם בתוך ארצות הברית, יש יותר מידי חברות רכב בארה״ב.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.