פורד תשקיע בין 10 ל-20 מיליארד דולר בפיתוח חטיבת הרכב החשמלי שלה
חברת הרכב האמריקאי FORD MOTOR (סימול: F) מדווחת כי תשקיע סכום כולל של כבין 10 ל-20 מיליארד דולר נוספים בתחום הרכבים החשמליים אליו היא שואפת להיכנס ובו החלה ליצור את צעדיה הראשוניים. ההשקעה צפויה להתפרס על פני חמש עד עשר השנים הבאות ותכלול המרה של מפעלי החברה הקיימים ממפעלים המוכוונים ליצור של רכבי בנזין וסולר לכאלו המיועדים לייצור של רכבים חשמליים.
כחלק מתוכנית, הנקראת "Ford+" אשר נועדה לגרום למשקיעים להתייחס לפורד יותר כמו אל חברת טכנולוגיה, כבר הודיעה יצרנית הרכב השניה בגודלה בארצות הברית כי תשקיע מעל לכ-30 מיליארד דולר בפיתוח של רכבים חשמליים וזאת עד שנת 2030, כאשר על פי ההערכות בשוק חלק מהסכום יהיה מכוון גם לפיתוח של סוללות לרכבים אלו.
הצעד המדובר הובל על ידי דאג פילד, ראש תחום הרכב החשמלי של פורד שהצטרף במהלך השנה האחרונה על מנת לנהל את החטיבה המדוברת בחברה, וזאת לאחר שבמשך תקופה עבד כבחיר בחברות APPLE (סימול: AAPL) ו- TESLA INC (סימול: TSLA)
חברות רכב נוספות כמו GENERAL MOTORS (סימול: GM) ו- VOLVO AB (סימול: VOLCAR-B.ST) החלו גם הם במאמצים לקחת חלק בפשטידת הרכבים החשמליים שמתבשלת לה לאחרונה ברחבי העולם, כאשר חלק מהצעדים נועדו להשיב מלחמה עסקית כנגד טסלה.
- אחרי שפיטרה בינואר: אקווה סקיוריטי מגייסת
- האם גיוס מאות עובדים במאנדי הוא רמז לדוחות טובים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמסר כי פורד שוקלת לבצע ספין אוף על חלק קטן מעסקי הרכבים החשמליים שלה כחלק מארגון מחדש של המודל העסקי שלה. תוכנית זו, אשר נועדה בחלקה על מנת למשוך משקיעים למניה, כוללת בתוכה גם גיוס של מספר רב של מהנדסים אשר יהיו אמונים על פיתוח הסוללה עבור הרכב החשמלי ועל והכימיה שלה, בינה מלאכותית לרכבים אלו ואף פיתוח של תוכנות יעודיות לתעשיית הרכב החשמלי.
לאחר סוף השנה החולפת דווח כי פורד עקפה את טסלה בנתוני מכירת הרכב שלה ובכך הפכה ליצרנית הרכב הצומחת ביותר בארה"ב. עוד דווח כי לאחר שהשקיעה כחצי מיליארד דולר בחברת RIVIAN AUTOMOTIVE (סימול: RIVN), רשמה עליה רווח עצום של כ-8.2 מיליארד דולר, דבר שלא מנע מהחברה לאבד באותו יום 4% במסחר בוול-סטריט בייחוד בעקבות ירידות ערך במניית ריוויאן עצמה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
