פורד רכב
צילום: Istock

פורד תשקיע בין 10 ל-20 מיליארד דולר בפיתוח חטיבת הרכב החשמלי שלה

ההשקעה תתבצעה במסגרת תוכנית "Ford+"', אשר נועדה לגרום למשקיעים להתייחס אל יצרנית הרכב כחברת טכנולוגיה יותר מאשר כאל חברת רכב. עוד דווח כי תשקיע כ-30 מיליארד דולר בתוכנית זו עד שנת 2030 ובין היתר תגייס מהנדסים חדשים לשורותיה
תומר אמן |

חברת הרכב האמריקאי FORD MOTOR (סימול: F) מדווחת כי תשקיע סכום כולל של כבין 10 ל-20 מיליארד דולר נוספים בתחום הרכבים החשמליים אליו היא שואפת להיכנס ובו החלה ליצור את צעדיה הראשוניים. ההשקעה צפויה להתפרס על פני חמש עד עשר השנים הבאות ותכלול המרה של מפעלי החברה הקיימים ממפעלים המוכוונים ליצור של רכבי בנזין וסולר לכאלו המיועדים לייצור של רכבים חשמליים.

כחלק מתוכנית, הנקראת "Ford+" אשר נועדה לגרום למשקיעים להתייחס לפורד יותר כמו אל חברת טכנולוגיה, כבר הודיעה יצרנית הרכב השניה בגודלה בארצות הברית כי תשקיע מעל לכ-30 מיליארד דולר בפיתוח של רכבים חשמליים וזאת עד שנת 2030, כאשר על פי ההערכות בשוק חלק מהסכום יהיה מכוון גם לפיתוח של סוללות לרכבים אלו.

הצעד המדובר הובל על ידי דאג פילד, ראש תחום הרכב החשמלי של פורד שהצטרף במהלך השנה האחרונה על מנת לנהל את החטיבה המדוברת בחברה, וזאת לאחר שבמשך תקופה עבד כבחיר בחברות  APPLE (סימול: AAPL) ו- TESLA INC (סימול: TSLA)

חברות רכב נוספות כמו  GENERAL MOTORS (סימול: GM) ו- VOLVO AB (סימול: VOLCAR-B.ST) החלו גם הם במאמצים לקחת חלק בפשטידת הרכבים החשמליים שמתבשלת לה לאחרונה ברחבי העולם, כאשר חלק מהצעדים נועדו להשיב מלחמה עסקית כנגד טסלה.

עוד נמסר כי פורד שוקלת לבצע ספין אוף על חלק קטן מעסקי הרכבים החשמליים שלה כחלק מארגון מחדש של המודל העסקי שלה. תוכנית זו, אשר נועדה בחלקה על מנת למשוך משקיעים למניה, כוללת בתוכה גם גיוס של מספר רב של מהנדסים אשר יהיו אמונים על פיתוח הסוללה עבור הרכב החשמלי ועל והכימיה שלה, בינה מלאכותית לרכבים אלו ואף פיתוח של תוכנות יעודיות לתעשיית הרכב החשמלי. 

לאחר סוף השנה החולפת דווח כי פורד עקפה את טסלה בנתוני מכירת הרכב שלה ובכך הפכה ליצרנית הרכב הצומחת ביותר בארה"ב. עוד דווח כי לאחר שהשקיעה כחצי מיליארד דולר בחברת  RIVIAN AUTOMOTIVE (סימול: RIVN), רשמה עליה רווח עצום של כ-8.2 מיליארד דולר, דבר שלא מנע מהחברה לאבד באותו יום 4% במסחר בוול-סטריט בייחוד בעקבות ירידות ערך במניית ריוויאן עצמה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקמפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוק

הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל

יעקב צלאל |

בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.

לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.

כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.

הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.

הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.

מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.