פורד תשקיע בין 10 ל-20 מיליארד דולר בפיתוח חטיבת הרכב החשמלי שלה
חברת הרכב האמריקאי FORD MOTOR (סימול: F) מדווחת כי תשקיע סכום כולל של כבין 10 ל-20 מיליארד דולר נוספים בתחום הרכבים החשמליים אליו היא שואפת להיכנס ובו החלה ליצור את צעדיה הראשוניים. ההשקעה צפויה להתפרס על פני חמש עד עשר השנים הבאות ותכלול המרה של מפעלי החברה הקיימים ממפעלים המוכוונים ליצור של רכבי בנזין וסולר לכאלו המיועדים לייצור של רכבים חשמליים.
כחלק מתוכנית, הנקראת "Ford+" אשר נועדה לגרום למשקיעים להתייחס לפורד יותר כמו אל חברת טכנולוגיה, כבר הודיעה יצרנית הרכב השניה בגודלה בארצות הברית כי תשקיע מעל לכ-30 מיליארד דולר בפיתוח של רכבים חשמליים וזאת עד שנת 2030, כאשר על פי ההערכות בשוק חלק מהסכום יהיה מכוון גם לפיתוח של סוללות לרכבים אלו.
הצעד המדובר הובל על ידי דאג פילד, ראש תחום הרכב החשמלי של פורד שהצטרף במהלך השנה האחרונה על מנת לנהל את החטיבה המדוברת בחברה, וזאת לאחר שבמשך תקופה עבד כבחיר בחברות APPLE (סימול: AAPL) ו- TESLA INC (סימול: TSLA)
חברות רכב נוספות כמו GENERAL MOTORS (סימול: GM) ו- VOLVO AB (סימול: VOLCAR-B.ST) החלו גם הם במאמצים לקחת חלק בפשטידת הרכבים החשמליים שמתבשלת לה לאחרונה ברחבי העולם, כאשר חלק מהצעדים נועדו להשיב מלחמה עסקית כנגד טסלה.
- אחרי שפיטרה בינואר: אקווה סקיוריטי מגייסת
- האם גיוס מאות עובדים במאנדי הוא רמז לדוחות טובים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נמסר כי פורד שוקלת לבצע ספין אוף על חלק קטן מעסקי הרכבים החשמליים שלה כחלק מארגון מחדש של המודל העסקי שלה. תוכנית זו, אשר נועדה בחלקה על מנת למשוך משקיעים למניה, כוללת בתוכה גם גיוס של מספר רב של מהנדסים אשר יהיו אמונים על פיתוח הסוללה עבור הרכב החשמלי ועל והכימיה שלה, בינה מלאכותית לרכבים אלו ואף פיתוח של תוכנות יעודיות לתעשיית הרכב החשמלי.
לאחר סוף השנה החולפת דווח כי פורד עקפה את טסלה בנתוני מכירת הרכב שלה ובכך הפכה ליצרנית הרכב הצומחת ביותר בארה"ב. עוד דווח כי לאחר שהשקיעה כחצי מיליארד דולר בחברת RIVIAN AUTOMOTIVE (סימול: RIVN), רשמה עליה רווח עצום של כ-8.2 מיליארד דולר, דבר שלא מנע מהחברה לאבד באותו יום 4% במסחר בוול-סטריט בייחוד בעקבות ירידות ערך במניית ריוויאן עצמה.

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.