KIA חשפה את רכב הפנאי הקטן 'סטוניק' - מתי יגיע לישראל?

רכב הפנאי הקטן של קיה יוצא לדרך עם מנועי בנזין ודיזל ועיצוב ייחודי. השיווק בישראל צפוי להתחיל במהלך 2018
נושאים בכתבה רכב

קיה חשפה רכב פנאי קטן חדש - סטוניק (Stonic). הרכב החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בשבועות הקרובים, ומחברת טלקאר, יבואנית המותג, נמסר ל"אוטו" כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם היצרנית בכדי להתחיל בשיווקו בישראל בשנה הבאה.

קיה מקמצת בשלב זה בפרטים טכניים, למעט שהסטוניק יוצע בתחילה עם מבחר של ארבעה מנועים. דגם הבסיס יעשה שימוש במנוע הארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר של הפיקנטו (85 כ"ס), מעליו ימוקם מנוע 1.4 ליטר עם 109 כ"ס (קיה ריו, יונדאי i25 אקסנט), ובפסגת הבנזין מנוע הטורבו החדש יחסית של הקונצרן, עם שלושה צילינדרים, נפח של 1.0 ליטר ו-120 כ"ס. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. בנוסף למנועי הבנזין, קיה תציע גם גרסת דיזל (1.6 ליטר) שספק אם תוצע בישראל.

מה שעשוי לעכב את הגעת הסטוניק הוא היצע תיבות ההילוכים - שבשלב ראשון יהיה כפי הנראה מוגבל לתיבות ידניות. עם זאת, ניתן להעריך שקיה תשיק בחודשים הקרובים גם גרסה אוטומטית (כמו ב-i25) או רובוטית דו-מצמדית (כמו בקיה סיד למשל). יש לציין כי עד כה מנוע ה-1.00 לא הוצע בישראל, ולא ידוע אם הסטוניק יהיה הראשון להצטייד בו אצלנו.

קיה לא מפרסמת את מידות הרכב, שיתחרה בניסאן ג'וק, סיטרואן קקטוס וסאנגיונג טיבולי בקטגוריה הצוברת תאוצה. עם זאת, ניתן להעריך כי הוא דומה בגודלו ליונדאי קונה, אחיו לפלטפורמה. זה מציע אורך כולל של 416 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 155 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ. קיה כן מציינת כי לסטוניק תא מטען בנפח 352 ליטר (יונדאי לא פרסמה נתון לקונה).

מלבד העיצוב החיצוני הייחודי, שכולל גם אפשרות לבחור בין 20 שילובי צבעים (בהם חמישה צבעים לגג), הסטוניק יציע תא נוסעים שמזכיר את דגמי קיה העדכניים. בכלל זה בולט מסך מערכת המולטימדיה הבולט מהקונסולה, כאשר מערכת ההפעלה כוללת תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נחור 21/06/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    עד שלא יגיעו הדגמים הספציפיים לארץ,אין טעם להתנבא. אם כי,מושג כלשהו,אפשר ללמוד מהסקירה. ישנם כלי רכב טובים יותר,וישנם פחות טובים,מכלי הרכב החדשים של קיה האמורים להגיע הנה,בקטגוריית השונות.
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.