KIA חשפה את רכב הפנאי הקטן 'סטוניק' - מתי יגיע לישראל?

רכב הפנאי הקטן של קיה יוצא לדרך עם מנועי בנזין ודיזל ועיצוב ייחודי. השיווק בישראל צפוי להתחיל במהלך 2018
נושאים בכתבה רכב

קיה חשפה רכב פנאי קטן חדש - סטוניק (Stonic). הרכב החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בשבועות הקרובים, ומחברת טלקאר, יבואנית המותג, נמסר ל"אוטו" כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם היצרנית בכדי להתחיל בשיווקו בישראל בשנה הבאה.

קיה מקמצת בשלב זה בפרטים טכניים, למעט שהסטוניק יוצע בתחילה עם מבחר של ארבעה מנועים. דגם הבסיס יעשה שימוש במנוע הארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר של הפיקנטו (85 כ"ס), מעליו ימוקם מנוע 1.4 ליטר עם 109 כ"ס (קיה ריו, יונדאי i25 אקסנט), ובפסגת הבנזין מנוע הטורבו החדש יחסית של הקונצרן, עם שלושה צילינדרים, נפח של 1.0 ליטר ו-120 כ"ס. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. בנוסף למנועי הבנזין, קיה תציע גם גרסת דיזל (1.6 ליטר) שספק אם תוצע בישראל.

מה שעשוי לעכב את הגעת הסטוניק הוא היצע תיבות ההילוכים - שבשלב ראשון יהיה כפי הנראה מוגבל לתיבות ידניות. עם זאת, ניתן להעריך שקיה תשיק בחודשים הקרובים גם גרסה אוטומטית (כמו ב-i25) או רובוטית דו-מצמדית (כמו בקיה סיד למשל). יש לציין כי עד כה מנוע ה-1.00 לא הוצע בישראל, ולא ידוע אם הסטוניק יהיה הראשון להצטייד בו אצלנו.

קיה לא מפרסמת את מידות הרכב, שיתחרה בניסאן ג'וק, סיטרואן קקטוס וסאנגיונג טיבולי בקטגוריה הצוברת תאוצה. עם זאת, ניתן להעריך כי הוא דומה בגודלו ליונדאי קונה, אחיו לפלטפורמה. זה מציע אורך כולל של 416 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 155 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ. קיה כן מציינת כי לסטוניק תא מטען בנפח 352 ליטר (יונדאי לא פרסמה נתון לקונה).

מלבד העיצוב החיצוני הייחודי, שכולל גם אפשרות לבחור בין 20 שילובי צבעים (בהם חמישה צבעים לגג), הסטוניק יציע תא נוסעים שמזכיר את דגמי קיה העדכניים. בכלל זה בולט מסך מערכת המולטימדיה הבולט מהקונסולה, כאשר מערכת ההפעלה כוללת תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נחור 21/06/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    עד שלא יגיעו הדגמים הספציפיים לארץ,אין טעם להתנבא. אם כי,מושג כלשהו,אפשר ללמוד מהסקירה. ישנם כלי רכב טובים יותר,וישנם פחות טובים,מכלי הרכב החדשים של קיה האמורים להגיע הנה,בקטגוריית השונות.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.