יצרנית כריות האוויר טאקאטה תפשוט רגל

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לקראת מכירתה לחברה אמריקאית, יצרנית כריות האוויר - שאחראית למותם של 16 בני אדם, בשל תקלה בקרוב ל-100 מיליון מכוניות - תכריז השבוע על פשיטת רגל
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה כרית אוויר רכב

יצרנית כריות האוויר היפנית טאקאטה (Takata), שניצבת במרכזה של הקריאה לתיקון הגדולה בהיסטוריה - קרוב ל-100 מיליון מכוניות - צפויה להכריז השבוע על פשיטת רגל. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי המהלך יבוצע לקראת מכירת החברה למתחרה האמריקאית KSS (ר"ת של Key Safety Systems), הנמצאת בבעלות ספקית הרכיבים נינגבו ג'ויסון (Ningbo Joyson) הסינית.

טאקאטה נקלעה לקשיים בעקבות פרשת הקריאה לתיקון של כריות אוויר בשלל דגמי מכוניות של עשרות מותגים שונים - בהם סובארו, הונדה, ניסאן, אינפיניטי, טויוטה, לקסוס, מאזדה, ב.מ.וו, מרצדס, פרארי, פורד, יגואר, לנד רובר ואחרים. למרות שחלפו קרוב לארבע שנים מאז הוכרזה הקריאה לתיקון לראשונה, גם בישראל, חלק נכבד מעשרות מיליוני המכוניות לא תוקנו, וביצרנית כריות האוויר מעריכים שייצור רכיבים חדשים לצורך ההחלפה יארוך עוד חודשים ארוכים.

 

הקריאה לתיקון נובעת מכשל במנגנון ניפוח כריות האוויר, שעשוי להוביל להתפרקות רכיבים קשים והטחתם בנוסעים. עד כה נרשמו 16 מקרי מוות כתוצאה מהכשל ולמעלה מ-150 פצועים ברחבי העולם. לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהפרשה בישראל.

במסגרת התוכנית למכירת טאקאטה ל-KSS, יצרנית כריות האוויר היפנית תכריז על פשיטת רגל ביפן וארה"ב. לאחר ההכרזה טאקאטה תחל בהליך העברת נכסיה ל-KSS, אך תמשיך במקביל בייצור מנגנוני ניפוח חליפיים לכריות האוויר הפגומות. זאת במטרה להשלים את הקריאה לתיקון טרם סגירת החברה. חלק ניכר מכוח האדם צפוי להישאר בחברה לצורך משימה זו.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס