מה יקרה למחירי הרכבים המשומשים?
תעלומה - מחירי הרכבים החשמליים המשומשים דווקא עולים, ממה זה נובע ומה קורה במחירי הרכבים ההיברידים והבנזין?
עד לפני מספר שנים היה כלל ברור בשוק הרכב המשומש - מדי שנה יש ירידת ערך-בלאי שתלויה בשנת הדגם והדגם עצמו - זה יכול להיות 15%, זה יכול להיות 10%, אבל יש שחיקה בערך הרכב. די הגיוני וברור, אבל המציאות של שוק הרכב בשנים האחרונות השתנתה לחלוטין.
שוק הרכב המשומש בשנים האחרונות דווקא עולה במחירים. לא בכל הדגמים ובכל השנים, ובמיוחד ברכבים החשמליים וההיברידים. ברכבי הבנזין עדיין יש שחיקה במחיר. בשנה הקרובה צפויה עליית מחירים או קיפאון במחירים ככל הנראה בכל הקטגוריות.
זה נובע מהתייקרות הרכבים. המסים ושינוי המסלולים וההטבות של המיסוי הירוק מביאים להתייקרות בכל סוגי הרכב. ברכבים חשמליים יש גם עלייה של מס קנייה מ-35% ל-45% וזה כשבשנה קודמת המס עלה מ-25% ל-35%. ויש כמובן את העלאת המע"מ הגורפת ב-1% ל-18%.
העליות של מחירי הרכבים החדשים מביאות למצב שבו נקודת הייחוס של הרכבים הישנים עולה. אם למשל ידוע שמחיר של רכב שנה על הכביש הוא 10%-15% פחות מאשר רכב חדש והרכב החדש עולה ב-10%, אז אתם מבבינים שהשחיקה של הרכב בן שנה תהיה נמוכה, אם בכלל. בשנה הראשונה השחיקה היא הגדולה ביותר, כך שרכב עם שנתיים על הכביש ויותר יאבד פחות ערך מרכב ישן והעלייה במחיר הייחוס של החדש גורמת לעליית הרכבים המשומשים.
- ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחרות גוברת והטכנולוגיה מתקדמת
העלייה נובעת גם מענייני המיסוי וגם בשל עליית מחירים שוטפת של הרכבים. אז למרות שזו נראית "תעלומה", זה לא כך- כבר מספר שנים שיש מותגים רבים של רכבים משומשים שמחירם בעלייה.
לגבי השנה הקרובה - מצד אחד, המיסים מעלים את המחירים, מצד שני, עם כניסת דגמים חדשים, התחרות גדלה ויש תרחיש של ירידת מחירים.
למרות שאצלנו, בניגוד לעולם, דגמים כמו טסלה מודל 3 או BYD שמרו על ערכם באופן אפילו מפתיע, זה עשוי להשתנות בגלל התחרות ועודף המותגים. המצב בשוק הרכבים החשמליים המשומשים הוא כזה שמלכתחילה צפויה היתה להיות ירידת ערך גדולה וזה מה שקורה בעולם. הסיבה העיקרית היא שהטכנולוגיה מתקדמת בריצה ענקית וגורמת למותגים קודמים להיות מיושנים וגם מדובר בתחום חדש שעדיין לא ברור מה הבלאי וירידת הערך בו, לצד השאלה עד כמה הסוללה טובה ותחזיק מעמד. האחריות עליה בסופו של דבר מוגבלת. זו הסיבה שקשה מאוד לקנות רכב חשמלי - היכולת להבין את מצב הרכב היא קשה.
התחרות גוברת והטכנולוגיה מתקדמת
התחרות בשוק הרכב החדש משפיעה ישירות על המשומשות. יבואנים מביאים מותגים סיניים ודגמים חדשים שמציעים טכנולוגיות מתקדמות במחירים נגישים. דגמים חדשים של רכבים חשמליים עם טווחי נסיעה ארוכים וזמני טעינה מהירים גורמים לרכבים ישנים להיראות מיושנים במהרה. הסוללות, שהן החלק היקר ביותר ברכב החשמלי, עוברות שיפורים דרמטיים בכל שנה. אם פעם היה צורך בסוללות גדולות ויקרות, היום טכנולוגיות חדשות מאפשרות להשיג ביצועים טובים יותר במחיר נמוך יותר.
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
השינויים האלו דוחפים מטה את מחירי החשמליות המשומשות בעולם, אך בישראל המסים הגבוהים עדיין מעכבים את התופעה. בנוסף, בישראל הנסועה גבוהה יחסית לעולם, בעיקר בגלל העלות הזולה של השימוש בחשמל, וזה גורם לרכבים להגיע מהר יותר לקצה האחריות על הסוללה. כתוצאה, ערכם יורד בקצב מהיר יותר מרכבים דומים במדינות אחרות.
כך או אחרת, הציפייה היא שבשוק המקומי עם התכנסות למיסוי המקסימלי (ברכבים היברידים זה כבר שם) ובהמשך לעלייה בתחרות, מחירי הרכבים המשומים החשמליים וההיברידים ירדו.
איך להתמודד עם ירידת הערך של הרכב שלך
שוק המשומשות הוא מורכב, אבל יש דרכים לשמור על ערך הרכב. תזמון מכירה נכון יכול לעשות את ההבדל. אם תבחרו למכור במחצית השנייה של השנה, כשההיצע קטן יותר, תוכלו להשיג מחיר טוב יותר. תחזוקה שוטפת היא קריטית. רכב מתוחזק היטב עם קילומטראז' נמוך יהיה אטרקטיבי יותר לקונים. שיקול נוסף הוא אפשרות הטרייד-אין, שבה יבואנים מציעים מחיר מחירון מלא על רכב משומש בעסקאות רכישה. כל אלו יכולים להפחית את ירידת הערך ולשמור על הכיס שלכם.
שאלות ותשובות על רכבים משומשים
איך יודעים אם הסוללה
של הרכב החשמלי במצב טוב?
כדאי לפנות למומחה סוללות שיבדוק את הביצועים והטווח של הסוללה. בנוסף, חשוב לבדוק אם הרכב תומך בטעינה מהירה, שיכולה להפוך את חוויית השימוש לנוחה הרבה יותר.
האם רכבים חשמליים באמת זולים יותר בתחזוקה?
כן, אבל זה לא אומר שאין עלויות בכלל. רכבים כמו טסלה דורשים פחות טיפולים שוטפים, אבל ייתכנו עלויות לא צפויות כמו תחזוקת מערכת הקירור או החלפת נוזלים לסוללה.
למה הביטוח לרכבים חשמליים יקר יותר?
בגלל עלויות תיקון גבוהות
במקרה של נזק לסוללה או חיישנים רגישים. בנוסף, יש עלייה בגניבות של רכבים כמו טסלה, מה שמעלה את הפרמיות.
האם כדאי לקנות רכב משומש עכשיו או לחכות?
זה תלוי במצב השוק ובדגם הרכב. אם מדובר בדגם שמס צפוי להעלות את מחירו בעתיד
הקרוב, ייתכן שכדאי לקנות עכשיו. עם זאת, דגמים חדשים שמגיעים לשוק עשויים להוזיל את מחירי הדגמים הישנים.
מה ההבדל בין ירידת הערך של רכבי בנזין לחשמליים?
רכבי בנזין מאבדים ערך בקצב איטי יותר, כ-15% בשנה הראשונה. לעומתם,
רכבים חשמליים מאבדים בין 25%-30% מערכם בעולם, אבל בישראל הירידה מתונה יותר בגלל עליות המסים שמאזנות את המצב.
מה צפוי לקרות לשוק הרכב המשומש בישראל בשנים הקרובות?
עם עליית המסים על רכבים חשמליים, ייתכן שמחירי המשומשות
יישארו יציבים בטווח הקצר. אך בטווח הארוך, כאשר השוק יגיע לבגרות והתחרות תגבר, מחירי המשומשות צפויים לרדת בקצב דומה לשוק העולמי
- 3.לרון 31/12/2024 15:30הגב לתגובה זורכב משומש היה ממש תוכנית חיסכוןערכו תמיד עלה אחר קנייתו ובמעבר השניםוזה המצב בחשמליות המשומשות היום
- 2.zeloailom 31/12/2024 11:28הגב לתגובה זוכמו שהנדלן לא יורד 55% ככה גם הרכבים ועוד משומשים חדשים הצרכן הישראלי כל כך פיקח שכל מחיר שמבקשים הוא נותן ! ואילו לוקח הלוואה כדי לשלם למוכר! כמו שכבר נאמר גובה המחיר כגובה טמטום הצרכנים
- 1.קונילמל 31/12/2024 10:14הגב לתגובה זועוד מעט רכב חדש יעלה כמו דירה....

שוק הרכב החשמלי מתכונן למהפך: מבול של דגמים סינים חדשים בדרך לישראל - האם שווה לחכות?
השינויים הטכנולוגיים המהירים בסין שוברים את כללי המשחק - היבואנים בישראל מנסים למכור את המלאי הגדול עם מבצעים, אך נתקלים בצרכנים שמבינים שאולי כדאי להמתין; וגם - למה התשלום השוטף על רכב חשמלי יעלה, מה יקרה למס הקנייה בשנה הבאה, החסמים מפני רכבים חשמליים והיתרון לרכבי הפלאג אין
שוק הרכב החשמלי בישראל, שנראה רק לפני שנה כמי שנמצא על מסלול של צמיחה מואצת, ניצב כיום בצומת דרכים. מצד אחד, יש שפע דגמים, מחירים אטרקטיביים ומבצעים בלתי פוסקים. מצד שני, הרוכשים הפוטנציאליים מבינים שמדובר בשוק שבו אתה קונה מוצר שתוך כמה חודשים עשוי להיות "מיושן". רוב האנשים לא יקנו אייפון 16 כעת ויחכו כבר לאייפון 17, וזה תופס גם ברכבים - אם יש דגמים חדשים, אז למה לקנות עכשיו?
הסיבה היא הנחות. זו סיבה מספיק משמעותית, כשברקע גם, יש את עניין המיסוי. מס הקנייה צפוי לעלות בשנה הבאה. ועדיין, הציבור מעדיף את המוצר המתקדם יותר. וככה בעצם המכירות עדיין נמוכות למרות שהפיתוי גדול.
לקראת סוף השנה צפוי גל של דגמים סינים משודרגים, עם טכנולוגיות מתקדמות, טווחים ארוכים יותר, ומנועים חזקים. יכול להיות שהציבור מחכה להם כשצריך גם לומר - ההיברידיות כבשו את הצמרת. המכירות שלהן עולות בקצב מרשים והן נתפסות כטובות ונכונות יותר לציבור מאשר חשמליות. הנתח של החשמליות במסירות היה שנה שעברה 26%, והשנה הוא מתחת ל-205. ההיברידיות גדלו פי 2.
סין לא עוצרת: שיפורים כל חצי שנה ושדרוגים של ממש
בסין מתרחש מהלך שמייצר פערים ברורים בין מה שנמכר בישראל כחדש לבין מה שכבר נחשב למיושן במונחים סיניים. דגמים רבים שנמכרים בישראל כעת כ"צעקה האחרונה" הם רכבים נחותים בעיניים סיניות כי יש כבר דגמים חדשים שעולים עליהם. הדגמים האלו יגיעו לכאן ויהפכו את הדגמים שנמכרים כעת כמיושנים.
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- למרות התחרות בשוק הסיני - ג'ילי מזנקת ברווחים ברבעון השלישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטכנולוגיה החשמלית - בעיקר בטעינה, ובמרחק שניתן לנסוע, משתפרים בצורה דרמטית ומעבר לכך שהם הופכים את הנסיעה והשימוש ברכב לנוח יותר הם הופכים את הרכב למיושן וכשה שיהיה אולי קשה אחר כך למכור אותו. דמיינו מה יקרה עוד שנתיים-שלוש שהרכבים החשמליים יהיו הרבה יותר מתקדמים וטובים מהיום. מי ירצה לקנות רכב חשמלי שהוא שנתיים-שלוש על הכביש, זו תקופה של כמה דורות בעולם הטכנולוגי המתקדם.
