דיויד מאייר מנכל פינרגי
צילום: יחצ

פינרג'י קופצת ברקע אפסייד של 85% מלידר שוקי הון

בפירמה משיקים סיקור על המניה בהמלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל. להערכת הכותבים, השלב השני בפיילוט עם אריקסון יושלם בהצלחה, בשוק האגירה יהיה מקום גם לפתרון שלה, ועסקת בזק פותחת בפניה שוק חדש. מנגד: מהם הסיכונים ואי-הוודאויות?
איתי פת-יה | (2)

מניית חברת האנרגיה המתחדשת פינרג'י 1.01% , שמפתחת טכנולוגיה לגיבוי ואגירת אנרגיה  והנעת רכבים חשמליים באמצעות שילוב בין חמצן מהאוויר ומתכות מסוג אלומיניום ואבץ, עולה במסחר בכ-10%. זאת, ברקע אפסייד של 85% שקיבלה מהפירמה לידר שוקי הון, שהשיקה סיקור על המניה עם המלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל.

"אנו מתרשמים לחיוב מתפקוד ההנהלה ומהתקדמות החברה בחודשים האחרונים ומעריכים, כי המחיר הנוכחי אינו משקף את הפוטנציאל הגלום", כך לפי הכותבים עמית קופפרשמיד וסבינה לוי. "לדעתנו, הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה, מגיעה לשווקים בדיוק בזמן הנכון, עם שינוי המגמה הגלובלי שרק צפוי להתרחב בשנים הבאות, ואנו מעריכים, כי הקפיצה המשמעותית בתוצאות העסקיות של החברה תקרה במהלך השנים 2022-2023, לאחר השלמת הקמת המפעל החדש".

"כמו כן, ראוי לציין, כי מהדיווחים של החברה ניתן ללמוד שהחברה עומדת במחויבויות

שלקחה על עצמה במסגרת ההנפקה", הם ממשיכים, "זאת לרבות התחלת הקמת המפעל והעברת המעבדות למבנה החדש של החברה, קידום הפיילוט עם דוראל אנרגיה 1.63% על מערכות אגירת האנרגיה של החברה, הרחבת פעילות השיווק הבינלאומית וכיו"ב".

אותו מתקן ייצור שהוזכר נמצא בשלבי הקמה כאמור, ולו כושר ייצור של 20 מגה-וואט (פי 20 מהקיים כיום). הייצור באופן מלא אמור להתחיל במחצית השניה של 2022. להערכת לידר, ההשקעות לא יפסקו שם כי אם יתבצעו כאלה נוספות לצורך הגדלת כושר הייצור "כבר בשנים הקרובות, על מנת לתת מענה לביקושים הגדולים בשוק גיבוי האנרגיה, שרק צפוי להמשיך ולצמוח".

ובעוד המפעל מוקם, הכותבים מציינים את שיתופי הפעולה עליהם דיווחה בינתיים החברה. "פינרג'י עשתה בחודשים האחרונים כברת דרך משמעותית, ודיווחה על מספר התפתחויות חשובות לרבות, שיתופי פעולה עם שחקנים מרכזיים בשווקי הליבה, כולל אינדיאן אויל, אריקסון, Tata motors, אחת מחמשת חברות הענן הגדולות בעולם ומספר פיילוטים מוצלחים בתחום מערכות גיבוי האנרגיה. התפתחויות אלו עשויות להמחיש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה שפיתחה החברה ומחזקות את רמת הבטחון שלנו ביכולתה של החברה לצמוח בעתיד".

עוד מסבירים השניים כי באשר לעלייה בביקושים שתיארו, זו תנבע מהמגמה "לצמצום ייצור האנרגיה ממקורות מזהמים, לצד הצמיחה הניכרת בהיקף האתרים הקריטיים שדורשים גיבוי אנרגטי למקרים של הפסקות חשמל. כמו כן, המעבר להרחבת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים וחשמול רכבים מביא לדרישה לפתרונות אגירת אנרגיה לטווח ארוך, ולמענה לשווקים בהן רשת החשמל אינה מפותחת מספיק. כאן בדיוק נכנסת פינרג'י לתמונה".

יחד עם זאת הם מסייגים בכותבם כי "חשוב לציין כי פעילות החברה, טומנת בתוכה סיכונים לא מבוטלים , הן לאור השלב המוקדם יחסית בהתפתחותה והסיכון העסקי הגלום במוצריה , והן לגבי חוסר הוודאות לגבי המיצוב התחרותי שלה בשווקי היעד בטווח הבינוני-ארוך על הרקע ריבוי פתרונות טכנולוגיים מתחרים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לוי וקופפרשמיד צופים התקדמות מול אריקסון. "להערכתנו, קיים סיכוי גבוה, כי גם השלב השני של הפיילוט יושלם בהצלחה, ובחודשים הקרובים, בסמוך למועד השלמת הקמת המפעל החדש של החברה, נתחיל לראות רכישות הדרגתיות מצד אריקסון או לקוחותיה למערכות של החברה".

על מערכת הגיבוי שרכשה ממנה בזק נכתב בסקירה של לידר כי "עבור פינרג'י מדובר בעסקה משמעותית שפותחת עבור החברה שוק חדש לגמרי אך קשה עדיין להעריך את הפוטנציאל הכלכלי של העסקה". על חברת הדאטה סנטרים הגדולה, ששמה לא נחשף, ושהפיילוט מולה הושלם בהצלחה (גם כן למערכת הגיבוי) נכתב "אנו מעריכים, כי קיים סיכוי גבוה שהחברות יגיעו להבנות מסחריות בנוגע לפרויקט בהיקף גדול יותר, אשר יהווה התקדמות משמעותית לקראת מכירת מערכות גיבוי גדולות המתאימות למרכזי נתונים".

ביחס לפעילות בתחום הרכבים החשמליים, מסבירים הכותבים כי "המערכת של החברה צפויה לפתור מספר חסמים, הקיימים כיום ברכבים חשמליים לרבות: הכפלת ואף שילוש של טווח הנסיעה המוגבל של רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללת ליתיום-יון בלבד, צמצום התלות ברשת החשמל לטעינת הרכב, קיצור תהליך טעינת הרכב למספר דקות בלבד, וזאת על ידי החלפת פלטות אלומיניום קלות משקל ומילוי מיכל נוזל וצמצום עלויות מערכת ההנעה בעד כ-50% מעלות מערכת המופעלת באמצעות סוללות ליתיום-יון".

"פינרג'י מכוונת למדינות בהן תשתית החשמל אינה מפותחת ופריסת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים אינה צפויה להיות רחבה או איכותית - כמו הודו, שם עיקר המיקוד כיום. זה לא מפתיע שארבע מיצרניות הרכב הגדולות בהודו: Maruti Suzuki , Mahindra & Mahindra , Ashok Leyland ו- Tata Motors עליה דיווחה החברה ממש לאחרונה, בחרו לשתף פעולה עם החברה ולבחון את היישום של מערכותיה ברכבים שלהן. גם אם פעילות החברה בסופו של דבר תתמקד רק בשוק ההודי, מדובר בפוטנציאל הכנסות משמעותי לחברה".

כמו כן צויין כי "במדינות מתפתחות אימוץ הטכנולוגיה של פינרג'י תלוי בהקצאת משאבים ממשלתיים, ייתכן כי קצב ההתקדמות באזורים אלו יהיה איטי. לאור חוסר הוודאות בשוק ההודי בחרנו להעניק בשלב זה שווי סמלי לסגמנט, הנאמד ב-50 מיליון דולר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 05/10/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
    ימומש הלוואי אני בפנים. השווי לא מנופח
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    04/10/2021 19:25
    הגב לתגובה זו
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.08%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אנלייבקס מאבדת 5%, תדריאון 2.4%; אקסל קופצת 9%; המדדים עולים עד 0.8%

בדקנו מי 17 המניות שהכי אכזבו את המשקיעים מתחילת השנה; ת"א 35 ממשיך את המונמטום החיובי וזאת אחרי שחגג אתמול שיא חדש של 3,600 נק' וגם שיא בתשואה - מדד הדגל קפץ ביותר מ-50% מתחילת השנה; טבע עוקפת את בנק לאומי כחברה הגדולה ביותר בבורסה פועלים גם מצטרף לרשימה; אקסל מזנקת אחרי הזינוק שנרשם אמש - האם הידיעה על הרכישות החדשות דלפה לפני שהמשקיעים ידעו?  

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים: מדד ת"א 35 0.48%    מדד ת"א 90 0.82%     מדד ת"א 125 0.56%  

דולר שקל רציף -0.53%       

BITCOIN -2.22%