טבע עברה לתזרים שלילי מפעילות שוטפת; מנהל הכספים הראשי של החברה עוזב

החברה דיווחה על הפסד של 689 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, ועל תזרים מזומנים שלילי של כ-227 מיליון דולר מפעילות שוטפת. ההכנסות ירדו ב-8%. החברה מאשררת את התחזית השנתית
|
(33)
קאר שולץ, צילום: יח"צ

חברת התרופות טבע -0.57% טבע 3,490 -0.57% טבע בסיס:3,510 פתיחה:3,499 גבוה:3,509 נמוך:3,475 תמורה:6,357,985 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את תוצאותיה הכספית לרבעון השני של השנה ועמדה בצפי האנליסטים, בשורה העליונה והתחתונה. החברה מאשררת את התחזית השנתית ומדווחת במקביל על עזיבת מנהל הכספים הראשי של החברה. החברה דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של כ-227 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה של 8% בהכנסות, הפסד של 689 מיליון דולר וירידה של 18% ברווח הנקי המתואם.

הכנסות טבע ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-4.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-8% לעומת הכנסות של כ-4.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של כ-4.26 מיליארד דולר. בחברה מייחסים את הירידה בהכנסות בעיקר לתחרות הגנרית לקופקסון ולירידה בהכנסות מטרנדה.

בשורה התחתונה דיווחה טבע על הפסד (GAAP) של כ-689 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-241 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה של כ-18% ברווח הנקי המתואם
הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הסתכם בכ-653 מיליון דולר או 60 סנט למניה, ירידה של כ-18% לעומת רווח נקי מתואם של כ-794 מיליון דולר או 78 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה לרווח נקי של 58 סנט למניה.

ה-EBITDA המתואם (Non-GAAP) הסתכם בכ-1.14 מיליארד דולר ברבעון השני של 2019, ירידה של כ-18% לעומת כ-1.39 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

הפרשות של כ-1.3 מיליארד דולר
הרכיבים המרכזיים שהוחרגו לצורך חישוב הרווחיות המתואמת (Non-GAAP) כללו הפרשות בגין פשרות משפטיות בהיקף של כ-646 מיליון דולר והפחתת נכסים בלתי מוחשיים בהיקף של כ-609 מיליון דולר, המיוחס בעיקר לרכישת החטיבה הגנרית של אקטביס.

תזרים שלילי מפעילות שוטפת
החברה הציגה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 227 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, לעומת תזרים מזומנים חיובי של כ-162 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

עלייה קלה בהיקף החוב
נכון לסוף הרבעון השני של 2019 היקף החוב של טבע הסתכם בכ-28.7 מיליארד דולר, עלייה קלה לעומת כ-28.6 מיליארד דולר בסוף הרבעון הראשון, המיוחסת להשפעת שינויים בשערי חליפין.


מקור: מצגת למשקיעים

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע: "במהלך הרבעון השני העסק הגנרי שלנו בצפון אמריקה התייצב הודות להשקות חדשות ואופטימיזציה של הפורטפוליו, COPAXONE הניב ביצועים מעל הצפי ו-AUSTEDO השיג קצב צמיחה גבוה מאוד. אנו ממשיכים למקד את מאמצינו בצמיחת AJOVY בארה"ב ואנו שמחים לראות תחילת מומנטום חיובי עבור השקות המוצר באירופה".
 
שולץ המשיך ואמר, "אנו במסלול לעמוד ביעדי תכנית הרה ארגון הדו-שנתית שלנו, ובהתבסס על התוצאות הטובות של המחצית הראשונה של השנה, אנו מאשררים את התחזית השנתית".

תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    הבעיה הקשה תזרים שלילי
    א.ש 09/08/2019 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבר לכל הטריקים והשטיקים. תזרים שלילי הוא בעיה איומה
    סגור
  • 19.
    למה כל הדיווחים בארץ הם שליליים
    בוריס 08/08/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה עקפה את התחזיות אשררה את התחזית השנתית עם אפשרות ליותר מה הקטע המסריח של כל כלי התקשורת להכניס כותרות שליליות נגד טבע אפילו התרגומים העלובים של כתבות מחו"ל מקבלות פורמת שלילי פייק ניוז אחד גדול
    סגור
  • צודק לחלוטין. אני רוצה לקוות שאין כאן אג'נדה אישית
    דני 08/08/2019 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אחרת לא מובנת הכתיבה. אני לא תמים, אני משקיע (בהצלחה אם יורשה לי להוסיף) כבר 45 שנה, אני מבין בחשבונאות ומימון, אני יודע שהמצב קשה, אבל אני יודע גם להתייחס לדיווחים בצורה אובייקטיבית וחסרת הטייה.
    סגור
  • 18.
    מנהל כבפים
    אנונימי 07/08/2019 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקחו חזרה את קובי אלטמן כמנהל הכבלים הבא.זה ירים את מניית כיל ויחזיר צבע לפנים של מאות אנשי כספים שם.
    סגור
  • 17.
    משקיע
    צחי 07/08/2019 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לי הצעה למנהלי טבע,למה לא פותחים חנויות של טבע לפי לוגו טבע פארם ושם למכור כל מוצרי טבע .גם פרסום וגם טבע יש לה תרופות שיכולה לעשות חנויות כאלה וככה לקדם מוצרים שלה כמו שעושים בפארם אצלנו שמציעים לך מה שיש אינטרס לרוקח.
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    משקיע
    צחי 07/08/2019 22:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לי הצעה למנהלי טבע,למה לא פותחים חנויות של טבע לפי לוגו טבע פארם ושם למכור כל מוצרי טבע .גם פרסום וגם טבע יש לה תרופות שיכולה לעשות חנויות כאלה וככה לקדם מוצרים שלה כמו שעושים בפארם אצלנו שמציעים לך מה שיש אינטרס לרוקח.
    סגור
  • 15.
    מה נעשה אין יותר עובדי שכר מינימום לפטר, בעיה
    ספרטקוס 07/08/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בסוף נצטרך בשביל שכר המיליונים שלנו לפטר גם עובדים קצת יותר משמעותיים...
    סגור
  • 14.
    ויגודמןןןןןןן (ל"ת)
    עופר 07/08/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • קראת לי ?רוצה מוצץ או סטירה? (ל"ת)
    ויגו 07/08/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    מנכ"ל גאון כבר שווה כל שקל שהושקע בו, אהה לא... (ל"ת)
    ספרטקוס 07/08/2019 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    הפנסיונרים המסכנים יפסידו 150% על טבע בסוף!
    משקיע 07/08/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההפסד הגדול בהיסטוריה! כל פעם מעדכנים את המשקל שלה במדד למעלה ואז היא יורדת עוד
    סגור
  • 11.
    דוח גרוע בהחלט: החוב עלה, תזרים מזומנים שלילי, מהיכן
    תחזיות הן לא מדד 07/08/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    2 9
    החברה תשרת את החוב, בכמה שנים? טבע, לצערי, חברה ששוה 0. העיקר שהחברה הכתה את התחזיות שהיא מסרה לאנליסטים והם צעקו את זה בקול יותר גדול.
    סגור
  • תלמד לקרוא ובעיקר להקשיב
    דני 08/08/2019 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החוב עלה בסוף רבעון 2 וירד כבר בתחילת רבעון 3 כאשר שולמו 1.6 מיליארד דולר על אג"ח שהגיעו לפרעון. קו האשראי החדש נוצל באופן חלקי בלבד ויותר ממיליארד הגיעו ממקורות עצמיים. אבל את זה אנשים לא נהנים לכתוב כנראה כי אלה סימנים חיוביים.
    סגור
  • 10.
    מחכה להצעת הרכש (ל"ת)
    חזי 07/08/2019 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יאלאאאא לאכול את הכובע
    אני 07/08/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל חוזי הרעות ..... טבע בדרך להתאושש
    סגור
  • חבל שאתה לא קורא את הדוח (ל"ת)
    ומאמין לאנליסטים 07/08/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הפוך גוטה, הפוך
    דני 08/08/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנליסטים באים עם סנטימנט שלילי. הדו"ח, ובעיקר מסיבת העיתונאים, נתנו סיגנלים חיוביים.
    סגור
  • חחחח... אתה חיי בסרט... תמשיך לטבוע... (ל"ת)
    משקיע 07/08/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    כמו שאמרתי אתמול
    אלמוג 07/08/2019 14:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא משנה מה יקרה, המניה תרד תמיד יודעים בעלי האינטרסים להציג את מה שהם רוצים להציג המניה רווחית ותעמוד בתוכניות שלה
    סגור
  • 7.
    כמה חבל שזה אפילו לא עוזר
    חבל.... 07/08/2019 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר בירידות. בושרה התחתונה - לא הקטינו את החוב (אפילו גדל טיפה?????) ולא יצרו מספיק תזרים לשרת אותו. לא נראה טוב. צריך כרגע קצת יותר מלקצץ בהוצאות בשביל שזה יעבוד....
    סגור
  • 6.
    במקום שהמשקיעים בארה"ב ישלחו את המנה 6% למעלה הם היו...
    משקיע 07/08/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צריכים לשלוח את המניה 10% למטה!!! דוחות גרועים במיוחד!!! יש לחברה חוב עצום ולאף אחד אין שום מושג אם החברה יכולה לשרת את החוב בעתיד הנראה לעיין!! שנית יש לה עתיד מלא ערפל עם כל התביעות המנוהלות נגדה בארה"ב! וכל זה בנוסף להתפטרות סמנכ"ל הכספים כאשר צעד זה אומר דרשני.... טבע היא מכירה נקודה... אוליי שווה לקנות אותה סביב 5$ למניה...
    סגור
  • קפצת מהר מדי ורצת לספר לחבר'ה?
    דני 08/08/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסחר נגמר אתמול בעליות בארה"ב. לסמנכ"ל הכספים יש בעיות בריאות במשפחה - אני מקווה בשבילך שאם חלילה יהיה דבר כזה במשפחתך לא תשים את העבודה במקום ראשון.
    סגור
  • 5.
    המניה לא עולה אלא יורדת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    הפוך גוטה 07/08/2019 14:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    חברה גמורה כל עליה לצורך ירידה. התקווה היחידה לשקועים
    מני 07/08/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בחברה היא מכירתה.
    סגור
  • 3.
    החוב עלה... מדאיג
    דאגה 07/08/2019 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    As of June 30, 2019, our debt was $28,726 million, compared to $28,624 million as of March 31, 2019. The increase was mainly due to
    סגור
  • תקרא עד הסוף וכדאי גם להקשיב למנכ"ל
    דני 08/08/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביולי החברה פרעה אג"ח בערך נקוב של 1.6 מיליארד. מרבית הכסף הגיע ממקורות פנימיים. החוב נכון להיום הוא 27.5
    סגור
  • 2.
    טבע תצלול היום מינוס 10 אחוז (ל"ת)
    אלין 07/08/2019 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • שימו לב = וראו במו מעייניכם = לתגובות של המגיבים-מההההה
    כותבי תרחישים 07/08/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בארהב שני מכוני מחקר בחנו תגובות של מגיבים באתרים- באמצעות 5 מסלולי בקרות 82% = 82%= מהמגיבים טעו !!! האם יש כאן טעות או או או-- בעיה פס,,,,,,,,, אל תגידו לא ידענו
    סגור
  • יו אללא איזו הברקה!! רק אהבךים מושלמים יגידו זאת אבל:
    לסתומה 07/08/2019 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הימלצת על טבע ועוד כמה ששחטו אותנו.
    סגור
  • צדקתי או לא צדקתי?, כתבתי ב14.10 (ל"ת)
    אלין 07/08/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2056 שתגיעי לגיל 200 (ל"ת)
    של איזו שנה 07/08/2019 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טבע חייבת לקפוץ 15-20% דוח מעולה וצפי מעולה להמשך הדרך (ל"ת)
    הצלף 07/08/2019 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • חחחח, הצחקת אותי,תגיד לי, אתה נורמלי או שכבר שקוע בטבע? (ל"ת)
    משקיע 07/08/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות