ברק גרשוני בונה לכם תיק אג"ח לתקופה הנוכחית - ומסמן ניירות שכדאי לקנות
בשנים האחרונות אנו חיים בסביבת ריבית נמוכה על רקע המיתון הארוך באירופה ובארה"ב. ברק גרשוני, מנכ"ל אלומות ספרינט קרנות נאמנות, מסביר בראיון ל-Bizportal על המצב הכלכלי ביפן ובארה"ב ואיך הריבית הנמוכה בישראל משפיעה על תיק ההשקעות של כולנו. לבסוף מגיש גרשונים מספר המלצות השקעה.
אג"ח מומלצות:
אפריקה אגח כו
שיכון ובינוי אגח 6
וואן טכנ אגח ג
אג"ח ממשלתי דולרי (Symbol: ISRAELL4 22)
- 13.advganonmg 18/12/2014 21:11הגב לתגובה זואג"ח ממשלתי דולרי (Symbol: ISRAELL4 22) לא קיים באף אתר, לרבות באתר ביזפורטל
- 12.פאדיחה 23/11/2014 15:11הגב לתגובה זואנליסט בשקל
- 11.דייויד 23/11/2014 15:07הגב לתגובה זויספרו אתכם ..... ולא יפה.............
- 10.אגח דולרי -לא נמצא בשום מקום......מי מתקן ? (ל"ת)אור 23/11/2014 13:18הגב לתגובה זו
- 9.מה מס" הנייר של האג"ח הדולרי (ל"ת)ישראלי 22/11/2014 20:18הגב לתגובה זו
- 8.שוק האגח בועה מטורפת - הציבור יפסיד בענק (ל"ת)שלמה 22/11/2014 20:17הגב לתגובה זו
- 7.רן 22/11/2014 19:45הגב לתגובה זואפשרי זיהוי יותר מפורט
- 6.אהרון 22/11/2014 18:05הגב לתגובה זוחברת חשמל 2020 קופון 9.4 אחוז תשואה סביבות 4 אחוז דולרי .
- 5.רק מדדי אגח ממשלתי 22/11/2014 17:30הגב לתגובה זואלא בצד של המניות לכן תיק מאוזן יכלול ממדי מניות ואגח ממשלתי בלבד. http://www.hasolidit.com/%D7%AA%D7%99%D7%A7-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%93-%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%A8
- 4.ראובן שחר 22/11/2014 17:26הגב לתגובה זוהרי אם יש באגחים האלה איזה קמצוץ ריבית זה ילך לדמי הניהול של אלומות ספרינט !!!
- 3.DAVID 22/11/2014 17:14הגב לתגובה זובדקתי באתר של בנק לאומי . האגח לא מופיע. איך קונים את האג"ח ?
- 2.שלום ציון 22/11/2014 16:13הגב לתגובה זוכל הכבוד ניתוח טוב ומעמיק
- 1.אורי 22/11/2014 15:44הגב לתגובה זוהוא שולח את כולם לשוק האג"ח לנפח עוד יותר את הבועה בגלל הריבית אפס. העצה הכי מפגרת שנתקלתי בה!
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
