משקיע הון סיכון
צילום: CANAVA

“מה יזם פורץ דרך מחפש. מה משקיע נבון רואה"

רמי ברכה, היזם ומשקיע ההון-סיכון (שותף מנהל פיטנגו ב24 שנים האחרונות) נותן טיפים ליזם המתחיל (רמז: זה מתחיל בתחקיר מעמיק) ואומר: "אני לא טורח להבין בטכנולוגיה. אני משקיע באנשים ובחזון. בעובדה זה עובד.”

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה יזם יזמות

  חשבו על חזון

 בניית חברה, מתחילה בראש ובראשונה, בחזון. "העולם שייך לחולמים, ומי שטורח להיות מציאותי שילך להיות סמנכ"ל כספים של יזם פורץ דרך. ״תעופו רחוק!". חפשו שוק שמדבר אליכם עם בעיה . אני רוצה לשמוע מישהו שהחזון שלו ממש פועם ומבעבע בתוכו. שהוא מאוהב בחזון שלו ושהוא נוצר מדברים שהוא אוהב לעשות.

קרדיט: CANVA

 צוות

בנו צוות  של 2-3 יזמים ושיהיה לכם מכלול רחב של יכולות. תשמרו על כימיה ביניכם, תעבירו מקל ביניכם,  תהיו צוות.

  גיוס

 מצגת למשקיעים מתחלקת לשניים. ה 5 דקות הראשונות - blow their mind.  שאר המצגת -  אל תקלקלו את הרושם הראשון…  משקיעים הם עם מתוחכם. הם קולטים חשיבה חדשנית ודרך פעולה להשיג אותה.

יש שני סוגים של משקיעים: הסוג הראשון הוא זה שברגע שיש לך חדשות טובות, אתה רץ ומספר לו, והשני – זה שברגע שיש לך חדשות רעות, אתה רץ ומספר לו. מניסיוני, אתם צריכים להעדיף את הסוג השני. ביחרו את המשקיעים שלכם לפי מידת האמונה שלהם בחזון שלכם והיכולת שלהם לתמוך בכם בשעות קשות. אלה יגיעו.  

 גייסתם. תסמכו על החושים שלכם. תתכונו לשנות כיוון

 העמיסו צידה, כנסו לגי'פ ותכננו ציר ניווט. וקחו בחשבון שאתם הולכים לשנות את ציר הניווט בדרך אל נקודת הסיום שוב ושוב. במדבר הזה של המסע שיצאתם אליו, אתם תנצחו בסופו של דבר בעזרת האינסטינקטים שלכם. למדו להקשיב לעצמכם. קיראו את השטח. הוא מדבר. כל הזמן. שנו כיוון כשצריך. צריך...

 מנהיגות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.