אמזון בישראל: רעידת האדמה של שוק הקמעונאות ב-3 רבדים
השבוע הבא מסתמן כאחד השבועות הדרמטיים בתולדות הקמעונאות בישראל. לפי הודעתה לסוחרים הישראלים, לאחר דחיות ועיכובים שונים - חברת אמזון צפויה להתחיל רשמית בפעילות בישראל ביום חמישי. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר ברעידת אדמה משמעותית עבור עולם המסחר הישראלי, שאת הדיה ככל הנראה נמשיך לראות ככל שיתגבר עומק הפעילות של אמזון.קום בארץ.
אמזון היא לא עוד שחקן בעולם רכישות האונליין. מדובר בשחקן מפתח ברחבי העולם, כאשר בניגוד ל-eBay ו-Aliexpress הרשת הזאת כמעט שלא הייתה קיימת עד כה בישראל. כדי להבין את עצמתה של אמזון מספיק רק לציין שנכון לשנת 2017 העסיקה החברה כ-341,000 עובדים ברחבי העולם, ושווי השוק שלה באותה שנה עמד על 542.2 מיליארד דולר (!). כניסתה של אמזון לארץ מסמנת הגברה משמעותית בתחרות על לבו ובעיקר ארנקו של הצרכן הישראלי. מותר להניח, כי מועד הכניסה, סמוך לחגים, לא נבחר במקרה.
בתחום האופנה הישראלית לדוגמה כניסת אמזון היא ללא ספק רעידת האדמה המשמעותית ביותר בענף כאן מאז ומעולם. זו רעידה שקדמו לה בשנתיים האחרונות רעידות משנה, שהתוצאות שלהן באו לידי ביטוי עד כדי סגירת רשתות אופנה מובילות כמו הוניגמן ואחרות.
הישראלים הם צרכן מתוחכם והם היטיבו לזהות את הפוטנציאל ברכישות אונליין, גם בתחום האופנה, מבעוד מועד. למצב הזה נכנסת אמזון - עם הכוח והשם האדירים שלה, עם מנגנון משלוחים שיהיה חינמי ועם מרכז לוגיסטי בישראל בעתיד. לנוכח זאת, אפשר להבין שהאתגר לרשתות הישראליות לא יהיה פשוט.
ההשפעה של כניסת אמזון על השוק הישראלי באופן כללי תהיה ב-3 רבדים. ענף האופנה יהיה הראשון שבהם, מהסיבות שציינו. ההשפעה ברובד השני תהיה גם כן רלוונטית לתחום האופנה והיא פעילות הקניונים בישראל. לקניונים בישראל קשה יותר ויותר להצדיק את עצמם וכשרשתות אופנה יתחילו לסגור סניפים כתוצאה מההתרחשויות, היכולת של הקניונים לגבות שכירות תהיה קשה יותר וזה משהו שיכול להשפיע על כל שוק הנדל"ן המסחרי בישראל.
הרובד השלישי של מהפכת אמזון בישראל יהיה בתחום קמעונאות המזון והפארמה, שאמזון מאוד מחוברת אליהם ורואה בהם תחום אסטרטגי שבו היא פועלות באופן אינטנסיבי, לרבות חנויות פיסיות במודל אמזון גו. גם כאן זה מחייב את הרשתות השונות להתחיל לחשוב יצירתית מבעוד מועד.
התשובה של החברות הישראליות, ולא רק הן, צריכה להיות באמצעות העברת הכוח אל האונליין וזה בדיוק מה שרובן עושות בשנתיים האחרונות. עם זאת, הערך המוסף האמיתי שלהן יבוא לידי ביטוי בסופו של דבר דווקא במידת היכולת של החברות לייצר סיפור ולבנות חוויית רכישה חדשה ומרגשת דווקא בעולמות האופליין, שבהם אמזון לא תוכל להתחרות.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
או במלים אחרות: המתחרים של אמזון יצטרכו לייצר חוויית לקוח פיסית, שתייצר לצרכנים מוטיבציה לנטוש את המקלדת לטובת תהליך רכישה בעולם האמיתי, שיסב להם סיפוק והנאה שלא ניתן לייצר בחוויית הקנייה שמציעה אמזון.
- 2.bags_bany 17/09/2019 11:52הגב לתגובה זויש מלאה סימני שאלה ישראל זה לא ארופה
- 1.יודע דבר 12/09/2019 08:08הגב לתגובה זוענק האופנה לא יפגע משמעותית מהכניסה של אמזון לישראל, לפי ניתוח מעמיק של חברת דלוייט אמזון תהווה כ- 5 אחוז משוק האופנה בישראל בהיקף פעילות מלא. אמזון היא לא פלטפורמה שמזוהה עם אופנה, היא מובילה בקטגוריות כמו אלקטרוניקה וג'גטים, תוספי תזונה ועוד כשאופנה היא קטגוריה שנמצאת הרבה למטה בהיקפי המסחר שלה. פלטפורמות כמו אסוס ונקסט מהוות ויהוו בעתיד נתח משמעותי מהשוק האופנה בישראל יחד עם שחקנים מקומים שידעו לתת ערך זהה לפלטפורמות הבנלאומיות (כרגע לא קיים).

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.