נוף גליל
צילום: יחסי ציבור

נצרת עילית במכרז פרסום למיתוג שמה החדש נוף הגליל

רוב התקציב יופנה ליצירה והפקה של תשדיר פרסומת לחשיפה ושיווק העיר בערוצים הטלוויזיה המסחריים כגון קשת ורשת
משה בנימין | (5)

עיריית נוף הגליל, לשעבר העיר נצרת עילית, יוצאת במכרז פרסום ומיתוג שנועד למתג את העיר בשמה החדש. כזכור, שמה של העיר שונה במהלך יוני 2019 כדי לבדל אותה מהעיר הסמוכה נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל. 

בעירייה מבקשים לבנות אסטרטגיה פרסומית למיתוג העיר בשמה החדש, לצד בניית לוגו חדש לרשות המקומית, סלוגן ושפה גרפית שתלווה את כל פרסומי העירייה, אספקת חומרים שיווקיים ותדמיתיים לדברי דפוס, מודעות ופוסטרים וכן סיוע וייעוץ בבניית אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה. 

רוב התקציב יופנה ליצירה והפקה של תשדיר פרסומת לחשיפה ושיווק העיר בערוצים הטלוויזיה המסחריים כגון קשת ורשת. התשדיר יהיה באורך של 30 שניות כשהעירייה מציינת שיעמוד על "סטנדרטים גבוהים". במקביל מבקשת העירייה להפיק סרטון נוסף בן 30 שניות שיופנה לרשתות חברתיות, ג'ינגל לרדיו וקמפיין חוצות.

בין תנאי הסף שדורשת העירייה: ניסיון מוכח במשך 5 שנים שקדמו למועד המכרז, במתן שירותי פרסום ומיתוג לרשויות מקומיות מעל ל-50 אלף תושבים ומעלה ו/או לגופים ציבוריים ו/או לגופים ממלכתיים במהלך תקופה רציפה של שנתיים. בחינת ההצעות תחולק ל-35% מהציון שיינתן על גובה ההצעה הכספית ו-65% מהציון שיינתן על רכיב הניסיון.   

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בוריס 15/10/2019 20:35
    הגב לתגובה זו
    מי שחושב שניתן לקדם את העיר נוף הגליל (נצרת עלילת) בפתרונות קסם הוא הוזה. העיר הזו בתהליכי גסיסה ואט אט היא מאבדת את זהותה ונהפכת להיות אחת משכונות העיר התחתית נצרת. חבל שקברניטי העירובראשם מוליכים שולל את הציבור
  • 2.
    דותן 15/07/2019 15:31
    הגב לתגובה זו
    לא ברור מה גובה רכש המדיה שהם מתכוונים לעשות ובאיזה סכום . הם מצפים שהמציע יגיד כמה להוציא על חשיפה בלי שקבעו יעדים. מקצועי זה לא.
  • 1.
    איחה דרך לבזבז את הארנונה של התושבים (ל"ת)
    אריסטו 15/07/2019 11:48
    הגב לתגובה זו
  • יעל 15/07/2019 22:47
    הגב לתגובה זו
    זה ממש לא על חשבון התושבים. הממשלה תיקצבה את התהליך כולו.
  • אלכס 15/10/2019 20:52
    הרבה כספים ומשאבים מושקעים בעיר לבנית גני שעשועים ופארקים לכבודם של שכנינו מהעיר נצרת על חשבון משלם המיסים. והעיר שכ''כ אהבנו הופכת פניה וזאת בגלל פתרונות לקויים של ראש העיר מר רונן פלוט שיאמר לזכותו שהוא אכן עושה אבל העשיה שלו מסבה נזק בלתי רגיל לצביונה של העיר. בתור בן המקום שכל שונות חיו גדל בעיר אני פשוט מזועזע ממה שקורה כאן ופחא בעני איך לא מכריזים על תוכנית חרום להצלת צביונה של העיר, אך במקום זה מעדיפים להעפיל את המציאות ולמכור כל מיני שפנים שידוע מראש שאין להם סיכוי לאור הנהירה של רבבות מהכפרים השכנים. כואב לומר זאת אך זו באמת, אי אפשר לתת לגוסס פלסתר ולצפות שיצא מזה משהו. והפתרון לדעתי הוא בלהתעסק בהבאתם והחזרתם של צעירים בני המקום שנסו על נפשם כל עוד היא בם, וכן לתת מקום לקהלים שונים ומגוונים. בקיצור חבל על הכסף!!!!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל