האם קידום אתרים משתלם?

תוכן בחסות |

החלטתם להשקיע בנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם? לנצל את כל יתרונותיו של מנוע החיפוש ולהתחיל בתהליך קידום אתרים? אתם וודאי שואלים את עצמכם האם קידום אתרים הוא מהלך משתלם, ובכן, יש לנו תשובה עבורכם.

אבל רגע, מה זה בכלל קידום אתרים?

קידום אתרים הוא תחום שנקרא בעגה המקצועית SEO. מנוע החיפוש הפופולארי ביותר (גוגל, כמובן), מציג לגולשים באופן היררכי את האתרים הרלוונטיים ביותר למילת החיפוש שלהם. קידום אתרים יעיל ומדויק, יסייע לאתר שלכם להופיע במיקומים גבוהים יותר במילות החיפוש שרלוונטיות לתחום בו עוסק האתר. מיקומים גבוהים בגוגל עשויים להביא לחשיפה גבוהה יותר ובשל כך גם להרחבת מעגל הלקוחות שלכם.

תהליך קידום האתר

קידום האתר בגוגל, הוא דבר שדורש השקעה וסבלנות. בכדי להציג לגוגל את האתר כרלוונטי לגולש, חשוב לתפעל אותו ולעדכן אותו באופן המיטבי. מקדמי האתרים מכירים היטב את האלגוריתם של גוגל, הם מעודכנים בתקופות בהן האלגוריתם משתנה והם יכולים לשנות את פעולות הקידום בהתאם. האלגוריתם של גוגל סורק את האתרים השונים לעיתים קרובות, כך הוא מזהה את השינויים שבוצעו באתר ומדרג אותו במיקום הרלוונטי ביותר לפי הפרמטרים השונים. קידום אתרים מקצועי, יוביל את האתר שלכם לעמודים הראשונים בגוגל, באמצעות פעולות ייחודיות שמטרתן לשפר את האופטימיזציה של האתר, כלומר – להפוך את האתר לאופטימלי ביותר בעיני מנוע החיפוש.

קידום אתרים הוא תהליך שיווקי מעולה עבור עסקים רבים, הוא יאפשר לכם להגיע למיקומים גבוהים במנוע החיפוש ולהגדיל את מערך הגולשים והלקוחות שלכם וכך גם להגדיל את הרווחים. במהלך הקידום חשוב להיאזר בסבלנות, זאת משום שמדובר בתהליך שעשוי להימשך מספר חודשים עד שתוכלו לראות תוצאות. התהליך כולל לא מעט מחקרים, זאת בכדי להכיר את תחום העיסוק של האתר על הצד הטוב ביותר, לרבות קהל היעד ומילות החיפוש הרלוונטיות ביותר לקידום.

עד פה, ניכר כי תהליך קידום האתרים עשוי להיות משתלם במיוחד ולהביא את העסק להצלחה ולהרחבת ההכנסות הפיננסיות.

כדאי לקרוא: בניית תקציב שיווק לעסק

איך הופכים את הקידום למשתלם ביותר עבורכם?

כבר הבנו שקידום אתרים הוא תהליך שיווקי שיכול לסייע לעסק באופן משמעותי במיוחד. אבל איך תהפכו אותו למשתלם ביותר עבורכם? הנה כמה טיפים:

תהיו סבלניים - כפי שנאמר מעלה, תהליך השיווק בגוגל עשוי לקחת זמן. אם אתם רוצים תוצאות טובות ותהליך קידום איכותי, חשוב שביצוע השינויים באתר ייעשה באופן הדרגתי, אחרת מנוע החיפוש יראה זאת כמהלך ספאם, וזה לא משהו שאתם מעוניינים בו.

קידום האתרים הוא חלק משמעותי מתקציב השיווק שלכם - לא מדובר בהוצאה נוספת, מדובר בחלק מהתקציב השיווקי. למשל, קידום האתר עשוי במקרים מסוימים להביא לכם תועלת גבוהה יותר מאשר פרסומת בעיתונות הכתובה. כשאתם מתכננים את התקציב השיווקי, כללו בתוכו גם את קידום האתרים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בחרו במקדם אתרים מקצועי – השוק מלא במקדמי אתרים מסוגים שונים. אתם יכולים להיתקל במקדם אתרים שיעשה עבורכם פעולות פשוטות באתר ואתם יכולים גם למצוא מקדם אתרים על פי הנחיות גוגל עם ידע רב והיכרות מעמיקה עם גוגל. בררו אודות המקדם שאתם מעוניינים לשכור את שירותיו, בדרך כלל תוכלו למצוא בלוגים ואתרים של מקדמים מקצועיים המכילים מידע רב בנושא. לא כל מי שמחזיק אתר בתחום הוא בהכרח מקצועי ואיכותי, אבל זו בהחלט יכולה להיות דרך להכיר את בעלי המקצוע בתחום.

אל תעצרו את הקידום באמצע – ישנם עסקים שנוטים להאמין שברגע שהגיעו למיקומים גבוהים בגוגל, הם יכולים לעצור את העבודה מול מקדם האתרים. אז זהו, שלא. קידום אתרים הוא תהליך שיש לבצע באופן שוטף. גם אם הגעתם ליעד ואתם נמצאים במקום הראשון בגוגל, אתם עדיין חייבים להמשיך לעבוד עם מקדם האתר שלכם. יש שינויים שמתקיימים במנוע החיפוש באופן שוטף, דברים יכולים להשתנות, מתחרים חדשים יכולים להיכנס לעניינים ובקיצור – אל תפסיקו לקדם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.