סקר

המונדיאל הביא צופים לתאגיד: 60% המשיכו לצפות בכאן 11

תשימו שנייה בצד את ענייני האירוויזיון והרשימות השחורות: סקר שערך מכון סי.איי מידע שיווקי עבור אייס חושף את השינויים בהרגלי הצפייה בערוץ הציבורי, בזכות המונדיאל
אלכסנדר כץ | (2)

בצל סערת "הרשימות השחורות" בתאגיד השידור כאן והיחסים העכורים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לתמיכה במימון האירוויזיון, פרשה שנמצאת בשעות אלה לקראת שיאה, נראה שיש גם נקודת אור קטנה אי שם באפלת הפוליטיקה הקטנה - והיא פוטנציאל הצפייה בשידורי כאן 11. מסקר שערכה חברת המחקר סי.איי מידע שיווקי  עבור אתר אייס, עולה שידורי המונדיאל שהניבו נתוני צפייה נהדרים לתאגיד, הביאו צופים חדשים שנשארו גם לאחר סיום הטורניר, ושינתה במקצת את פילוח הצופים של כאן 11.
 

סי.איי מידע שיווקי בשיתוף פאנל וויו, ערכה סקר אומניבוס אינטרנטי בקרב 506 משיבים במדגם כלל ארצי בגילאים 18 עד 70. הסקר נערך בסוף חודש יולי. נתחיל עם המונדיאל עצמו. כשני שליש מהנשאלים צפו בתכני המונדיאל בכאן 11. בין הצופים בערוץ בתקופה זו קיימים יותר צופים מהמין הגברי, יותר צופים צעירים, ויותר תושבי המרכז והצפון בהשוואה לתושבי אזור ירושלים.

האם צפית בתקופת המונדיאל בשידורי המשחקים כאן 11? 

מנתוני הוועדה למדרוג, עולה כי אם לפני המונדיאל מספר הגברים שצפו בערוץ כאן 11 עמד על כמעט 49%, בחודש השידורים שאחרי סיום המונדיאל נתח הגברים עלה ל-51.6%. לפני המונדיאל 77% היו בני 45 ויותר, ובחודש האחרון שאחרי המונדיאל, ירד הנתח שלהם ל-71.9%, מה שמצביע על כך שקהל הצופים הפך לצעיר טיפה יותר.

 

בתאגיד קיוו כי המונדיאל יהווה גם פלטפורמה לצפייה בתכנים אחרים של כאן 11, והשאלה הבאה מצביעה על הצלחה בסעיף זה. כשני שליש מצופי המונדיאל בכאן 11 ציינו כי צפו גם בתכנים נוספים. התוכן הפופולרי ביותר היה חדשות (43%) אך גם תכניות הבידור של כאן זכו לחיזוק מצד צופי המונדיאל (28%). עיקר הצופים בתכנים הנוספים הם בעיקר בגילאי 50+. בעלי השכלה אקדמית צפו יותר בחדשות כאן.

 

האם בתקופת המונדיאל צפית גם בתכנים נוספים בכאן 11 חוץ מספורט?

נתון מעניין נוסף הוא שכ-60% מצופי המונדיאל בערוץ כאן 11 ציינו כי הם ממשיכים לצפות בערוץ גם לאחר תום המונדיאל. הקהל מורכב בעיקר מגילאי 50+ ובעלי השכלה גבוהה. על פי נתוני הוועדה למדרוג, עולה כי הרייטינג בחודש שאחרי המונדיאל של רצועת הפריים-טיים בין 21:00 ל-23:00 בכאן 11, עלה ביחס לרייטינג בחודש שלפני המונדיאל, או התקופה המקבילה ב-2017. הממוצע בחודש האחרון (16 ביולי עד 12 באוגוסט) עמד על 4.1%, מול 3.3% בחודש המקביל אשתקד, ו-2.8% בחודש שלפי תחילת המשחקים (13 במאי עד 13 ביוני).

האם את/ה ממשיך לצפות בכאן 11 גם בימים אלה, כשכבר אין מונדיאל? 

 

לגבי מהדורת החדשות, חלה התחזקות קלה בחודש האחרון ביחס לחודש שלפני המונדיאל – 4.1% מול 3.7%, אולם עדיין מדובר על נתונים נמוכים מאלה שהיו בתקופה המקבילה אשתקד – 4.3%. החדשות,  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

שאלנו את הנסקרים האם הם שמעו על אחת או יותר מהסדרות של כאן 11 – 'שטוקהולם', 'סליחה על השאלה' ו'הפסיכולוגית'? 77% הצהירו כי נחשפו במהלך המונדיאל לפרומואים לסדרות החדשות, יותר מחצי מהם צופים או מתכוונים לצפות בהן. קהל הצופים ומתכוונים שייך יותר לגילאי 50+, בעלי השכלה נמוכה יותר ציינו יותר כי לא שמעו על הסדרות החדשות.

 האם שמעת על אחת או יותר מהסדרות 'שטוקהולם' ו'סליחה על השאלה' ו'הפסיכולוגית' בכאן 11?​

30% מצופי המונדיאל היו צופים חדשים, על פי הסקר של אייס, ו-70% נהגו לצפות בערוץ בתדירות כזו או אחרת: רבע לעיתים קרובות, 46% לפעמים או לעיתים רחוקות. נתון לא מפתיע הוא שגילאי 30+ צופים יותר מגילאים צעירים יותר, בעלי השכלה נמוכה ציינו יותר כי לא צפו בערוץ כלל.

מנכ"ל חברת המחקר, סי איי מידע שיווקי נעם רז, אומר: "בחרנו לבדוק את מצבו של המותג 'כאן' רגע אחרי שידורי המונדיאל, במטרה לברר אם חל שינוי בעקבות החשיפה במהלך השידורים, הן ברמת הפופולריות והמודעות לערוץ והן ברמת קהל הצופים. מן הסקר שביצענו בשיתוף פאנל וויו עבור, מסתבר כי המותג כאן בעמדת זינוק טובה להמשך. מהסקר עולים נתונים מפתיעים, הבולט בהם הוא ש-66% נכנסו ל'חנות' של כאן כדי לראות כדורגל, ולמעשה כ-30% מהם לא נכנסו ל'חנות' הזו קודם. מבחינה זו השכיל כאן ליצור טראפיק גבוה מאוד בערוץ. בהסתכלות להמשך ניתן לומר כי הצופים במונדיאל לא הסתפקו בספורט ו-43% מהם צפו בחדשות ו-28% בתכניות בידור. אך בכך לא נגמרה ההיכרות של צופי המונדיאל, בנוסף נחשפו 77% מהצופים לתוכניות החדשות של הערוץ כגון 'שטוקהולם' ו'הפסיכולוגית'. 40% צפו או מתכוונים לצפות בהן".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קשקוש (ל"ת)
    ++++++++++++++++++++ 15/08/2018 00:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראלי 14/08/2018 15:31
    הגב לתגובה זו
    אם 60% המשיכו לצפות אז איך הרייטינג רק 3% בממוצע? ואם שיטת הפיפל מטר לא נכונה .. אז גם לא נכון שצפו במונדיאל 60% . נצוני המדידה, הם לא רק כשזה מחמיא...
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.