המונדיאל הביא צופים לתאגיד: 60% המשיכו לצפות בכאן 11
סי.איי מידע שיווקי בשיתוף פאנל וויו, ערכה סקר אומניבוס אינטרנטי בקרב 506 משיבים במדגם כלל ארצי בגילאים 18 עד 70. הסקר נערך בסוף חודש יולי. נתחיל עם המונדיאל עצמו. כשני שליש מהנשאלים צפו בתכני המונדיאל בכאן 11. בין הצופים בערוץ בתקופה זו קיימים יותר צופים מהמין הגברי, יותר צופים צעירים, ויותר תושבי המרכז והצפון בהשוואה לתושבי אזור ירושלים.
האם צפית בתקופת המונדיאל בשידורי המשחקים כאן 11?
מנתוני הוועדה למדרוג, עולה כי אם לפני המונדיאל מספר הגברים שצפו בערוץ כאן 11 עמד על כמעט 49%, בחודש השידורים שאחרי סיום המונדיאל נתח הגברים עלה ל-51.6%. לפני המונדיאל 77% היו בני 45 ויותר, ובחודש האחרון שאחרי המונדיאל, ירד הנתח שלהם ל-71.9%, מה שמצביע על כך שקהל הצופים הפך לצעיר טיפה יותר.
בתאגיד קיוו כי המונדיאל יהווה גם פלטפורמה לצפייה בתכנים אחרים של כאן 11, והשאלה הבאה מצביעה על הצלחה בסעיף זה. כשני שליש מצופי המונדיאל בכאן 11 ציינו כי צפו גם בתכנים נוספים. התוכן הפופולרי ביותר היה חדשות (43%) אך גם תכניות הבידור של כאן זכו לחיזוק מצד צופי המונדיאל (28%). עיקר הצופים בתכנים הנוספים הם בעיקר בגילאי 50+. בעלי השכלה אקדמית צפו יותר בחדשות כאן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם בתקופת המונדיאל צפית גם בתכנים נוספים בכאן 11 חוץ מספורט?
נתון מעניין נוסף הוא שכ-60% מצופי המונדיאל בערוץ כאן 11 ציינו כי הם ממשיכים לצפות בערוץ גם לאחר תום המונדיאל. הקהל מורכב בעיקר מגילאי 50+ ובעלי השכלה גבוהה. על פי נתוני הוועדה למדרוג, עולה כי הרייטינג בחודש שאחרי המונדיאל של רצועת הפריים-טיים בין 21:00 ל-23:00 בכאן 11, עלה ביחס לרייטינג בחודש שלפני המונדיאל, או התקופה המקבילה ב-2017. הממוצע בחודש האחרון (16 ביולי עד 12 באוגוסט) עמד על 4.1%, מול 3.3% בחודש המקביל אשתקד, ו-2.8% בחודש שלפי תחילת המשחקים (13 במאי עד 13 ביוני).
האם את/ה ממשיך לצפות בכאן 11 גם בימים אלה, כשכבר אין מונדיאל?
לגבי מהדורת החדשות, חלה התחזקות קלה בחודש האחרון ביחס לחודש שלפני המונדיאל – 4.1% מול 3.7%, אולם עדיין מדובר על נתונים נמוכים מאלה שהיו בתקופה המקבילה אשתקד – 4.3%. החדשות,
שאלנו את הנסקרים האם הם שמעו על אחת או יותר מהסדרות של כאן 11 – 'שטוקהולם', 'סליחה על השאלה' ו'הפסיכולוגית'? 77% הצהירו כי נחשפו במהלך המונדיאל לפרומואים לסדרות החדשות, יותר מחצי מהם צופים או מתכוונים לצפות בהן. קהל הצופים ומתכוונים שייך יותר לגילאי 50+, בעלי השכלה נמוכה יותר ציינו יותר כי לא שמעו על הסדרות החדשות.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
האם שמעת על אחת או יותר מהסדרות 'שטוקהולם' ו'סליחה על השאלה' ו'הפסיכולוגית' בכאן 11?
30% מצופי המונדיאל היו צופים חדשים, על פי הסקר של אייס, ו-70% נהגו לצפות בערוץ בתדירות כזו או אחרת: רבע לעיתים קרובות, 46% לפעמים או לעיתים רחוקות. נתון לא מפתיע הוא שגילאי 30+ צופים יותר מגילאים צעירים יותר, בעלי השכלה נמוכה ציינו יותר כי לא צפו בערוץ כלל.
מנכ"ל חברת המחקר, סי איי מידע שיווקי נעם רז, אומר: "בחרנו לבדוק את מצבו של המותג 'כאן' רגע אחרי שידורי המונדיאל, במטרה לברר אם חל שינוי בעקבות החשיפה במהלך השידורים, הן ברמת הפופולריות והמודעות לערוץ והן ברמת קהל הצופים. מן הסקר שביצענו בשיתוף פאנל וויו עבור, מסתבר כי המותג כאן בעמדת זינוק טובה להמשך. מהסקר עולים נתונים מפתיעים, הבולט בהם הוא ש-66% נכנסו ל'חנות' של כאן כדי לראות כדורגל, ולמעשה כ-30% מהם לא נכנסו ל'חנות' הזו קודם. מבחינה זו השכיל כאן ליצור טראפיק גבוה מאוד בערוץ. בהסתכלות להמשך ניתן לומר כי הצופים במונדיאל לא הסתפקו בספורט ו-43% מהם צפו בחדשות ו-28% בתכניות בידור. אך בכך לא נגמרה ההיכרות של צופי המונדיאל, בנוסף נחשפו 77% מהצופים לתוכניות החדשות של הערוץ כגון 'שטוקהולם' ו'הפסיכולוגית'. 40% צפו או מתכוונים לצפות בהן".
- 2.קשקוש (ל"ת)++++++++++++++++++++ 15/08/2018 00:25הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 14/08/2018 15:31הגב לתגובה זואם 60% המשיכו לצפות אז איך הרייטינג רק 3% בממוצע? ואם שיטת הפיפל מטר לא נכונה .. אז גם לא נכון שצפו במונדיאל 60% . נצוני המדידה, הם לא רק כשזה מחמיא...
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
