בניין גלובס בראשון לציון
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

גלובס מוותר על וואלה: ישווק לבד את המדיה הסלולרית שלו

מחלקת הסלולר בוואלה הייתה אחראית על שיווק המדיה הסלולרית של גלובס בהיקף של כמה מיליון ש' בשנה. כעת גלובס מקים יחידה עצמאית שתעביר אליה את האחריות
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה גלובס וואלה

השת"פ המסחרי בין גלובס לאתר וואלה בכל הנוגע לשיווק המדיה הסלולרית של היומון הכלכלי, יופסק בשבועות הקרובים. לאייס נודע כי בגלובס החליטו לנהל את המחלקה החל מחודש פברואר באופן עצמאי.

 

בשנתיים האחרונות פעילות זו בוצעה על ידי מחלקת הסלולר של וואלה בהיקף פעילות המוערך בכמה מיליוני שקל מידי שנה. במסגרת השינויים בגלובס, תוקם מחדש יחידת דיגיטל רחבה שתכלול מנהלי תיקי לקוחות ומדיה, צוות פרוגרמטי ושיתופי פעולה אסטרטגיים.

 

היחידה החדשה תהיה אחראית על מכירת שטחי פרסום כגון מעברונים, באנרים וכתבות פרסומיות באפליקציה ובאתר המותאם של גלובס.

 

לוואלה וגלובס יש גם שיתוף פעולה תכני – במסגרתו הצדדים עושים שימוש בתכנים מערכתיים זה של השני. שת"פ זה ממשיך לפעול כרגיל.

 

סמנכ"ל הסחר גלובס דרור בנגל אישר את הפרטים לאייס: "המדיה הסלולרית היא מנוע צמיחה חשוב עבור גלובס והחזרת ניהולה לתוך גלובס מעניקה לנו אחיזה אסטרטגית בקשרי מסחר שוטפים עם הלקוחות המובילים במשק. אני מודה לצוות המסחרי של וואלה על שנים של שיתוף פעולה".

 

בוואלה אישרו את הפרטים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    המהממת 2 15/01/2018 10:42
    הגב לתגובה זו
    לא מפתיע שלקחו את שמוליק ועשו ממנו מחלקה שלמה, בהחלט חשיבה אסטרטגית עמוקה.
  • 1.
    המהממת 15/01/2018 10:41
    הגב לתגובה זו
    מחלקת שמוליק כהן בע"מ, אין ספק שהאיש תותח שמתייחסים אליו כמו למחלקת דיגיטל שלמה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.