נהגים טובים משלמים פחות

כתיבת המומחים |

ביטוח Safe Drive צפוי לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו החברות מתמחרות ביטוח מקיף וצד ג'. אבל מה זה אומר בפועל, למה משתלם לנהוג בזהירות וכמה כסף זה חוסך לנו כמבוטחים? הנה כל התשובות

מחיר ביטוח מקיף לרכב נקבע בהתאם לכיסויים, לסוג הרכב, למספר הנהגים שרשאים לנהוג בו, לגיל הנהג הצעיר ביותר, למספר תביעות העבר שהוגשו נגד חברת הביטוח וכן הלאה. באופן עקרוני, ככל שרמת הסיכון שנוטלת על עצמה חברת הביטוח גבוה יותר כך צפויה גם הפרמיה החודשית לגדול.

לא רבים יודעים שפוליסת ביטוח מקיף בישראל מבוססת על נוסח של "פוליסה תקנית". המשמעות של פוליסה תקנית היא שמותר לחברת הביטוח להציע לכם להוסיף כיסויים, אך אסור לה לגרום אותם מהרשימה שאושרה על ידי משרד האוצר. הפוליסה התקנית אף עודכנה באחרונה לטובת הציבור הרכב ובמטרה להגביר את התחרות בענף.

החיסכון בהוצאות הביטוח נמצא בידיים שלכם

נהגים שרוצים לחסוך בהוצאות הביטוח המקיף רשאים היום לעשות זאת יחסית בקלות. הם יכולים למשל לבטל את הכיסוי לגניבה או לתאונה, או לברר מול חברת הביטוח אפשרות לרכישת ביטוח צד ג' בלבד. הטיפ בהקשר הזה הוא בכל מקרה למסור מידע מדויק ולענות תשובות מלאות בהצהרה לחברות הביטוח, כדי למנוע מצב שבו מסירת מידע כוזב מביאה לפגיעה בזכויות בעתיד.

בנוסף, חברות הביטוח עצמן עושות מאמצים להציע למבוטחים אפשרויות מגוונות יותר לחסוך בעלויות הפרמיה. חברת AIG לדוגמא השיקה לאחרונה את פוליסת Safe Drive בשיתוף פעולה עם איתוראן, מובילאיי ואור ירוק וכך מוכיחה שמשתלם לנהוג בזהירות. אז מה עומד מאחורי הפוליסה ומה כדאי לדעת לפני שקונים אותה?

הסוד מאחורי Safe Drive: תמחור בהתאם להתנהגות הרכב בפועל

הערך המוסף של ביטוח Safe Drive הוא תמחור של הפוליסה בהתאם להתנהגות של הנוהגים ברכב. במילים אחרות, במקום לסמוך על נתוני העבר בלבד ולנסות לבצע חישוב אקטוארי על בסיס סטטיסטיקה לא מעודכנת, חברת AIG מנצלת את הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותה ומנטרת את אופי הנהיגה של המשתמשים ברכב תוך כדי תנועה – תרתי משמע. מערכת Safe Drive משתמשת ברכיב חכם ומהפכני שמותקן ברכב ובאמצעותו יכולה AIG להרשות לעצמה להציע מחירים טובים יותר לנהגים זהירים.

ל- Safe Driveיש מספר יתרונות משמעותיים עבור הנהג הזהיר. ראשית, הרכיב מסייע לשפר את הנהיגה בטווח הקצר והארוך כי הוא מספק נתונים אמיתיים על גורמים כמו מספר בלימות פתאומיות, פניות חדות, מהירות נסיעה ממוצעת וכן הלאה. שנית, התקנת המערכת מעניקה באופן מיידי 10% הנחה על מחיר הביטוח המקיף ברכישת הפוליסה ונהגים שעומדים בסטנדרטים גם מקבלים הנחה נוספת בעת החידוש.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ההנחה בחידוש היא פונקציה של ציון הנהיגה וסך הקילומטרים שאותם צבר הרכב בשנת הביטוח. ציון הנהיגה עצמו מבוסס על התנהגות הנהיגה של כלל הנוסעים וכל רכב עם ציון מעל 70 מקבל הנחה מיוחדת.

הנהג עצמו לא מרגיש שום הבדל עם התקנת מערכת Safe Drive ברכבו. המערכת סופרת מאחורי הקלעים שורה ארוכה של אירועים חריגים, כגון תאוצות חזקות ופניות חדות, אך היא גם בוחנת אותם ביחס למספר הקילומטרים. הנתונים המשוקללים משמשים כבסיס לציון איכות הנהיגה וכאינדיקציה מצוינת לרמת הזהירות של המבוטח.

כמו כן, לקוחות Safe Drive מקבלים ללא עלות נוספת שירות שבו הם בעצמם יכולים לעקוב אחר התנהגות הנהיגה. השירות שמבוסס על התראות SMS מעדכן אותם על חריגה מהמהירות המותרת, על מנוע שדולק זמן רב מדי ללא תזוזה של הרכב ועל כל רצף של אירועים חריגים. כמובן שהלקוח גם יכול להפסיק את השירות על ידי שינוי ההגדרות באתר של AIG, אך אין סיבה אמיתית לעשות זאת.

בשורה התחתונה, מערכת Safe Drive מוכיחה שהדרך לנהיגה זהירה הרבה יותר פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. אם עד היום נהיגה כזו הייתה נחלתם של בודדים בלבד, הרי שכיום היא משמשת גם לטובת חיסכון בהוצאות. נהג שרוכש ביטוח Safe Drive חוסך בטווח המיידי באמצעות 10% הנחה ובטווח הארוך בזכות ההטבות על חידוש הפוליסה. בין לבין הוא גם מצמצם את השחיקה והבלאי של הרכב כי הוא מקבל התראות על אירועים חריגים. כל אלו יחד מחברים בצורה מעוררת השראה בין טכנולוגיה מתקדמת, ניסיון לשפר את המאבק בתאונות הדרכים ואינטרס של הציבור הרחב לחסוך בהוצאות.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים ולהזמנת ביטוח רכב

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.