נהגים טובים משלמים פחות
ביטוח Safe Drive צפוי לשנות בצורה דרמטית את האופן שבו החברות מתמחרות ביטוח מקיף וצד ג'. אבל מה זה אומר בפועל, למה משתלם לנהוג בזהירות וכמה כסף זה חוסך לנו כמבוטחים? הנה כל התשובות
מחיר ביטוח מקיף לרכב נקבע בהתאם לכיסויים, לסוג הרכב, למספר הנהגים שרשאים לנהוג בו, לגיל הנהג הצעיר ביותר, למספר תביעות העבר שהוגשו נגד חברת הביטוח וכן הלאה. באופן עקרוני, ככל שרמת הסיכון שנוטלת על עצמה חברת הביטוח גבוה יותר כך צפויה גם הפרמיה החודשית לגדול.
לא רבים יודעים שפוליסת ביטוח מקיף בישראל מבוססת על נוסח של "פוליסה תקנית". המשמעות של פוליסה תקנית היא שמותר לחברת הביטוח להציע לכם להוסיף כיסויים, אך אסור לה לגרום אותם מהרשימה שאושרה על ידי משרד האוצר. הפוליסה התקנית אף עודכנה באחרונה לטובת הציבור הרכב ובמטרה להגביר את התחרות בענף.
החיסכון בהוצאות הביטוח נמצא בידיים שלכם
נהגים שרוצים לחסוך בהוצאות הביטוח המקיף רשאים היום לעשות זאת יחסית בקלות. הם יכולים למשל לבטל את הכיסוי לגניבה או לתאונה, או לברר מול חברת הביטוח אפשרות לרכישת ביטוח צד ג' בלבד. הטיפ בהקשר הזה הוא בכל מקרה למסור מידע מדויק ולענות תשובות מלאות בהצהרה לחברות הביטוח, כדי למנוע מצב שבו מסירת מידע כוזב מביאה לפגיעה בזכויות בעתיד.
- למה יותר נהגים בוחרים בביטוח רכב של ווישור?
- כיסוי מורחב בביטוח צד ג׳ - הדרך החכמה לביטוח משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, חברות הביטוח עצמן עושות מאמצים להציע למבוטחים אפשרויות מגוונות יותר לחסוך בעלויות הפרמיה. חברת AIG לדוגמא השיקה לאחרונה את פוליסת Safe Drive בשיתוף פעולה עם איתוראן, מובילאיי ואור ירוק וכך מוכיחה שמשתלם לנהוג בזהירות. אז מה עומד מאחורי הפוליסה ומה כדאי לדעת לפני שקונים אותה?
הסוד מאחורי Safe Drive: תמחור בהתאם להתנהגות הרכב בפועל
הערך המוסף של ביטוח Safe Drive הוא תמחור של הפוליסה בהתאם להתנהגות של הנוהגים ברכב. במילים אחרות, במקום לסמוך על נתוני העבר בלבד ולנסות לבצע חישוב אקטוארי על בסיס סטטיסטיקה לא מעודכנת, חברת AIG מנצלת את הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותה ומנטרת את אופי הנהיגה של המשתמשים ברכב תוך כדי תנועה – תרתי משמע. מערכת Safe Drive משתמשת ברכיב חכם ומהפכני שמותקן ברכב ובאמצעותו יכולה AIG להרשות לעצמה להציע מחירים טובים יותר לנהגים זהירים.
ל- Safe Driveיש מספר יתרונות משמעותיים עבור הנהג הזהיר. ראשית, הרכיב מסייע לשפר את הנהיגה בטווח הקצר והארוך כי הוא מספק נתונים אמיתיים על גורמים כמו מספר בלימות פתאומיות, פניות חדות, מהירות נסיעה ממוצעת וכן הלאה. שנית, התקנת המערכת מעניקה באופן מיידי 10% הנחה על מחיר הביטוח המקיף ברכישת הפוליסה ונהגים שעומדים בסטנדרטים גם מקבלים הנחה נוספת בעת החידוש.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ההנחה בחידוש היא פונקציה של ציון הנהיגה וסך הקילומטרים שאותם צבר הרכב בשנת הביטוח. ציון הנהיגה עצמו מבוסס על התנהגות הנהיגה של כלל הנוסעים וכל רכב עם ציון מעל 70 מקבל הנחה מיוחדת.
הנהג עצמו לא מרגיש שום הבדל עם התקנת מערכת Safe Drive ברכבו. המערכת סופרת מאחורי הקלעים שורה ארוכה של אירועים חריגים, כגון תאוצות חזקות ופניות חדות, אך היא גם בוחנת אותם ביחס למספר הקילומטרים. הנתונים המשוקללים משמשים כבסיס לציון איכות הנהיגה וכאינדיקציה מצוינת לרמת הזהירות של המבוטח.
כמו כן, לקוחות Safe Drive מקבלים ללא עלות נוספת שירות שבו הם בעצמם יכולים לעקוב אחר התנהגות הנהיגה. השירות שמבוסס על התראות SMS מעדכן אותם על חריגה מהמהירות המותרת, על מנוע שדולק זמן רב מדי ללא תזוזה של הרכב ועל כל רצף של אירועים חריגים. כמובן שהלקוח גם יכול להפסיק את השירות על ידי שינוי ההגדרות באתר של AIG, אך אין סיבה אמיתית לעשות זאת.
בשורה התחתונה, מערכת Safe Drive מוכיחה שהדרך לנהיגה זהירה הרבה יותר פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. אם עד היום נהיגה כזו הייתה נחלתם של בודדים בלבד, הרי שכיום היא משמשת גם לטובת חיסכון בהוצאות. נהג שרוכש ביטוח Safe Drive חוסך בטווח המיידי באמצעות 10% הנחה ובטווח הארוך בזכות ההטבות על חידוש הפוליסה. בין לבין הוא גם מצמצם את השחיקה והבלאי של הרכב כי הוא מקבל התראות על אירועים חריגים. כל אלו יחד מחברים בצורה מעוררת השראה בין טכנולוגיה מתקדמת, ניסיון לשפר את המאבק בתאונות הדרכים ואינטרס של הציבור הרחב לחסוך בהוצאות.
לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים ולהזמנת ביטוח רכב
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
