חיל האוויר
צילום: באדיבות עמוד הפייסבוק של חיל האוויר

גיחה ויראלית: הרשת סוערת בגלל פוסט צבאי על זוג גאה

בחיל האוויר הפיקו פרויקט ליום המשפחה בכיכובם של המשרתים בחיל. הבוקר עלה פוסט על אדיר גבאי ובן זוגו דין, שהניב אלפי לייקים ושיתופים. גורם בחיל: "ידענו שהמהלך יעורר שיח - חיובי"
אלכסנדר כץ | (1)

אלפי לייקים, מאות שיתופים והרבה מאד תגובות אוהדות – פוסט בפייסבוק של חיל האוויר לכבוד יום המשפחה, הפך בשעות האחרונות לוויראלי בזכות הנושא הטעון יחסית בו הוא עסוק - גאווה.

 

בחיל האוויר החליטו להפיק פרויקט יום משפחה מיוחד, שיעסוק במבנה המשפחה בישראל תחת הכותרת "כאן גרים בכיף", בכיכובם של המשרתים בחיל. בימים האחרונים עלו בדף הפייסבוק הפופולארי של חיל האוויר (בו חברים כמעט 229 אלף חברים) מספר פוסטים המציגים משפחות, כגון משפחה חרדית, משפחה חד הורית וגם זוג גאים נשואים, שהכירו בעת ששירותו יחדיו בחיל האוויר.

 

  

הפוסט בכיכובם של סרן אדיר גבאי ובן זוגו דין, ניפק כבר 5,300 לייקים, 413 שיתופים וכמעט 400 תגובות, רובן אוהדות מאד את המהלך. מדובר על מהלך מפתיע ביחס לזרוע של גוף שעדיין נחשב לשמרן, עם כי שאינו מגביל גיוסם של בני הקהילה הגאה.

 

"היו דיונים לגבי הפרויקט ויום המשפחה, והייתה חשיבה מה עושים בנושא", אמר לאייס גורם בחיל האוויר. "גם זוג גייז הם חלק מהמציאות, והחלטנו להציג אותם כמו את שאר סוגי המשפחות שקיימות היום בחברה הישראלית".

 

לדברי הגורם, "ידענו שמהלך כזה יעורר שיח רב, אבל דווקא בהיבט חיובי". ואכן, סריקה של חלק מן התגובות מעלה כי המהלך זוכה לתמיכת של הגולשים, רובם בכל אופן, לצד ביקורת.

 

הפוסט מעורר גם את אמצעי התקשורת, שמביעים עניין בבני הזוג, אולם עד כה לאייס נודע כי שניהם מבקשים לא להתראיין.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כבוד וגאווה (ל"ת)
    אייל 26/02/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.